06 maart 2006 22:43
Marco schreef:gelukkig hebben we het alleen over de 911 en niet over ...
06 maart 2006 22:50
06 maart 2006 23:34
Marco schreef:witte 996 mk1 cabrio tiptronic![]()
06 maart 2006 23:36
06 maart 2006 23:39
Marco schreef:witte 996 mk1 cabrio tiptronic![]()
06 maart 2006 23:44
07 maart 2006 1:03
924carreragt schreef:Terug naar de topic.
Ik denk dat Beltar een voorbeeld vormt van de huidige generatie Porscherijders, en Beltar, je kent me wel, Peter zijn "993 technieker".![]()
De huidige Porsches zijn van een andere generatie dan de oude generatie waar wij mee rijden. De Boxster generatie en volgende laten we maar zeggen. Alsook de eigenaars... Voor hen geen geklunkel met verwarmingssystemen die niet goed werken, oncomfortabel, af en toe wilde reacties enz...
De eerste keer dat ik met een 996 reed was een cabrio. Eerste indruk was wauw, om dan snel "gewoon" te worden. Als ik dan in een oude 3,0 liter stap, dan komt er op mijn gezicht een glimlach.![]()
Het zal een kwestie van smaak blijven, maar er is toch een verschil tussen de liefhebbers van de oude en de nieuwe generatie.
07 maart 2006 9:01
07 maart 2006 10:30
Beltar schreef:Alleen, ik had het altijd moeilijk met jullie kritiek ivm de cabrio's. Na met die 964 gereden te hebben begrijp ik vanwaar jullie idee omtrent het weggedrag van een cabrio komt.
En zo kan ik alleen maar zeggen dat je qua weggedrag de 996 cab en zeker de 997 cab onmogelijk kan vergelijken met de luchtkoelers...
IK zou zelfs durven beweren dat de 997 cab stijver aanvoelt dan de 993 coupe.
EriC4C schreef:Vergelijking tussen 964 cabrio en 997 cabriozegt het wat over het verschil tussen een 964 en een 997 of over "cabrio"
![]()
![]()
07 maart 2006 12:40
07 maart 2006 12:56
07 maart 2006 12:57
Jay911 schreef:Beltar schreef: Zijn vrouwtje was allerminst te spreken over haar eerste p-ervaring...
P-vergroting een optie? ...
07 maart 2006 21:59
Beltar schreef:@ eric4c
Wat bedoel je nu eigenlijk![]()
..... 't is alleen maar de conclusie dat het verschil tussen een 964cab en een coupe veel groter is dan het verschil tussen een 997 en 997 cabrio.
noch meer noch min
07 maart 2006 22:01
07 maart 2006 22:07
07 maart 2006 22:08
EriC4C schreef:Beltar schreef:@ eric4c
Wat bedoel je nu eigenlijk![]()
..... 't is alleen maar de conclusie dat het verschil tussen een 964cab en een coupe veel groter is dan het verschil tussen een 997 en 997 cabrio.
noch meer noch min
Die conclusie is wat ik bedoel..... is dat echt zo
Is het verschil in rijgedrag/wegligging tussen een 964 cabrio en coupe werkelijk zo groot of vergelijk je jouw ervaring met een 964 coupe in het verleden met die in de 964 cabrio nu
07 maart 2006 22:24
07 maart 2006 22:33
EriC4C schreef:Ook ik ben inderdaad een echte "oben ohne" liefhebber en kan me, behalve de mooiere lijn, echt geen voordelen bedenken van een coupe. Voor circuitgebruik is de coupe wellicht net iets meer geschikt, maar voordelen bij gebruik op de openbare weg (en dat mag je best ruim nemen!)![]()
Nadelen daarentegen .....![]()
07 maart 2006 22:46
Renntech schreef:Eric, je kunt merken dat jij alleen ervaring hebt met een 911 Cabrio.
Als je langere tijd een coupé zou rijden en dan weer een cabrio dan zul je nog steeds de cabrio de fijnste auto vinden.
07 maart 2006 23:30
08 maart 2006 9:09
08 maart 2006 9:23
08 maart 2006 9:26
08 maart 2006 10:04
Teun schreef:Het belangrijkste is dat een 911 coupe veel mooier is dan de cabriolet uitvoering.
08 maart 2006 13:04
Gizmo schreef::wink: Een coupe mooier vinden dan een cabrio is een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten. Want uiteindelijk is een cabrio toch mooier.