07 maart 2006 10:24
rufie schreef:Idd,
hier zie je een foto van de onderkant van een 996 turbo van 5 jaar oud.
07 maart 2006 10:40
Renntech schreef:Je hebt helemaal gelijk, waar bemoei ik me ook mee
07 maart 2006 10:57
07 maart 2006 10:59
patrick911 schreef:rufie schreef:Idd,
hier zie je een foto van de onderkant van een 996 turbo van 5 jaar oud.
Jemig. Zo heeft de onderkant van mijn auto er nog nooit uitgezien; en die is inmiddels bijna 33 jaar oud....
07 maart 2006 11:04
Boxy&Boraman schreef:Als ik het goed begrijp is meneer Renntech op z'n tenen getrapt.......![]()
Als mijn auto naar de garage breng voor een nieuw onderdeel, is vooraf bekend wat dat kost, onderdeel en montage.
Of de bouten nu wel of niet losgaan, de prijs staat vast, ook bij een Porsche dealer.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.
Sorry maar zo denk ik er over.
07 maart 2006 11:04
Boxy&Boraman schreef:Als ik het goed begrijp is meneer Renntech op z'n tenen getrapt.......![]()
Als mijn auto naar de garage breng voor een nieuw onderdeel, is vooraf bekend wat dat kost, onderdeel en montage.
Of de bouten nu wel of niet losgaan, de prijs staat vast, ook bij een Porsche dealer.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.
Sorry maar zo denk ik er over.
07 maart 2006 11:10
adu schreef:Maar in wat voor omstandigheden heeft jouw auto gereden en hoeveel km's staan er inmiddels bij jou op de teller?
07 maart 2006 11:14
adu schreef:Boxy&Boraman schreef:.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.
Tja, daar zit natuurlijk wel wat in. Als je het dan helemaal zuiver wilt houden dan zou eigenlijk een reparatie aan onderdelen waar bij wijze van preventief onderhoud bouten/ moeren oi.d. zijn behandeld/ vervangen goedkoper moeten uitvallen.
07 maart 2006 11:14
patrick911 schreef:@Boxy&Boraman en Adu:
Dat is anders wel waar ik op zou letten bij aanschaf van een 996 turbo.
Dan mag het nu zonde geld zijn om die bouten te vervangen, het toont niet echt van zorg voor je (dure) auto om dat niet te doen. Ik zet een 996 turbo toch net in een andere categorie (liefhebbersauto) als mijn 206 (vervoer) waarbij ik dit dan weer niet zou doen.
07 maart 2006 11:18
07 maart 2006 11:24
07 maart 2006 11:24
07 maart 2006 11:28
07 maart 2006 11:30
Marco schreef:wezenlijke verschil is dat het vervangen van een onderdeel (bij een nieuwere auto) bij de dealer tegen een vast tarief gaat; of de boutjes als vanzelf losgaan of niet
b&b man maakt het dus niet uit hoe lang de monteur bezig is
07 maart 2006 11:30
rufie schreef:Ik het gevoel dat Renntech hier verkeerd begrepen wordt.
Hij spreekt als technieker met passie voor de mechaniek van onze Porsches.
Hij wil goede raad geven, nl. dat je door preventief enkele kleine zaken aan te pakken, later grotere kosten kan vermijden. Denk je nu echt dat hij het onderste uit de kan wil halen met je factuur. Komaan, is toch flauw !
Vergelijk het met een bezoek aan de tandarts. Verzorg je gebit en ga regelmatig op controle of verwaarloos het en laat al je rotte tanden trekken voor een vals gebit. Wie is dan het goedkoopste af ?
Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...
07 maart 2006 11:33
EriC4C schreef:Als je altijd de werkelijke tijd rekent die je aan onderhoud/reparatie besteedt, dan zit het er nooit dubbel in
07 maart 2006 11:34
07 maart 2006 11:38
rufie schreef:(..)Ik zou in de plaats van Renntech toch tweemaal nadenken alvorens hier nog een tip te geven...
07 maart 2006 11:38
Jaco schreef:Wat gebeurt er dan met al dat water dat in naden en kieren blijft zittenDit lijkt me toch ook niet echt bevorderlijk voor je P. Die dan idd wel zoutvrij is, maar wel een beetje nat.
![]()
![]()
07 maart 2006 11:40
EriC4C schreef:..... en vergelijkt dus appels met peren.
07 maart 2006 11:42
Olaf schreef:(..) Afgelopen zondag de 911 tot twee keer toe gewassen en afgespoelt met zoet water![]()
... zojuist de 911 uit de garage gereden en wat blijkt ....zout
overal waar naden, kieren en rubbertjes zitten
...
07 maart 2006 11:44
adu schreef:EriC4C schreef:..... en vergelijkt dus appels met peren.
Nee hoor, dat deed jij juist door uit te gaan van werkelijke uren terwijl het relaas van Boxy was gebaseerd op een vooraf overeengekomen prijs.
Boxy&Boraman schreef:.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.
07 maart 2006 11:46
07 maart 2006 11:51
EriC4C schreef:adu schreef:EriC4C schreef:..... en vergelijkt dus appels met peren.
Nee hoor, dat deed jij juist door uit te gaan van werkelijke uren terwijl het relaas van Boxy was gebaseerd op een vooraf overeengekomen prijs.
Nee..... want
Boxy&Boraman schreef:.....dus meneer Renntech, je eigen beurs vullen door EN 1 uur extra per beurt tellen om het "preventie" verhaal EN daarnaa eerder gereed zijn met het monteren/demonteren van het onderdeel waarvan de prijs incl montage vooraf bekend is.. KASSA.
heeft het hier volgens mij toch echt over Renntech![]()
![]()
07 maart 2006 11:53
Marco schreef:ik zie nooit pekel op mijn auto![]()
![]()