Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 maart 2006 22:01

Teun schreef:Ben toch wel benieuwd. :wink:

Geduld is een schone zaak! :mrgreen: :wink:

08 maart 2006 20:49

Dank je wel Rob! :thumleft:

Ik heb schijnbaar wat problemen om via PB te reageren naar de topic starter.
Ik heb het nu naar je email adres in je profiel gestuurd.
Hopelijk is het aangekomen.

Groetz,
Semjon

08 maart 2006 20:56

Ben je zeker dat je het project afwerkt en er heel wat bloed, zweet en tranen instopt, ga er dan voor!
Sta je er niet 100% achter, niet doen dan.
Je moet een streefdoel hebben en bekijken of je het allemaal kan realiseren:materiaal, geld!, handigheid...

Alvast nogmaals succes

08 maart 2006 22:26

Zeker ben je nooit, maar ik wil er wel 100% voor gaan!

08 maart 2006 22:35

Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?

Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.

Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.

Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.

08 maart 2006 23:09

ppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?


Dit is DE vraag! En praat dan eens goed en lang met de eigenaar. Een specialist in 356 zal je namelijk maar een ding vertellen; doen, want dan kan hij geld verdienen :wink:

10 maart 2006 1:27

ppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?

Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.

Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.

Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.
Nee, maar het voordeel is ik heb ook nog nooit in een 911 oid gereden :wink:

10 maart 2006 1:55

911gt2 schreef:Nee, maar het voordeel is ik heb ook nog nooit in een 911 oid gereden :wink:

:mrgreen: :lol:
Als je dat nou zo houdt, dan ga jij veel plezier beleven aan een 356! :wink:

10 maart 2006 7:32

911gt2 schreef:
ppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?

Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.

Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.

Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.
Nee, maar het voordeel is ik heb ook nog nooit in een 911 oid gereden :wink:


Ik weet zo maar niet, of dat dit een voordeel is :roll: :wink:

Even serieus, probeer toch eerst maar even om wat meer te weten te komen over het rijden met een 356. Buiten de restauratie, veronderstel ik dat je nadien, dan toch wil gaan genieten met de wagen.

Verwacht dan niet dat je met een Porsche ga rijden, zoals we dat de dag van vandaag kennen. Een kruissnelheid van 120km/u is wat de sportieve rijders met hun 356 doen, af en toe gaan ze eens naar de 160 - 170 en heel soms de magische 180 aantikken. Deze mensen, krijgen dan wel elke 50.000km eenb mooie rekening gepresenteerd voor de revisie van de motor.
De grootste hoop van de 356-rijders, halen een snelheid van 100 - 110km/u. Een rit van +600km, komt met de 356 aardig in de kleren te zitten.
Hou met zulke zaken allemaal goed rekening, want voor het geld van een 356, kan je al aardig wat 911 kopen, met een totaal ander rijgedrag. Nu versta me niet verkeerd, ik wil het je zeker niet afraden, integendeel, maar weet waar je aan begint.
Als jezelf een 356 Coupé gaat restaureren, reken dan maar, dat tegen hij volledig klaar is, er €40.000 de deur uit is. Dit bedrag, ga je NOOIT kunnen recupereren, als nadien blijkt dat je niet graag met de wagen rijd, heb je een stevig probleem.
Ik heb al genoeg mensen meegemaakt, die een 356 kopen, en na 2 jaar verkopen omdat ze rijden ermee, maar niets vinden. Als je dan een wagen gekocht heb voor tussen de € 20.000 en de €30.000, dan valt het nog wel mee. Als je dan wagen echter zelf helemaal gerestaureerd hebt, gaat het geld kosten. Het is de eerste eigenaar van een gerestaureerd 356 Coupe, die de pil van het restaureren slikt.

10 maart 2006 15:31

ppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?

Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.

Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.

Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.


En dat is nu zo leuk aan de klassieke 911. Een leuke wagen om aan te sleutelen en OOK heel leuk om in te rijden. Mijn 2.4S is snel, heeft een aardige wegligging, stuurt goed en is redelijk comfortabel. Wat wil je nog meer.

10 maart 2006 15:48

En dat is nu zo leuk aan de klassieke 911. Een leuke wagen om aan te sleutelen en OOK heel leuk om in te rijden. Mijn 2.4S is snel, heeft een aardige wegligging, stuurt goed en is redelijk comfortabel. Wat wil je nog meer.


een 2.7RS motor in mijn 2.4T :D :mrgreen: :twisted:

10 maart 2006 16:27

Peter 2.4S schreef:En dat is nu zo leuk aan de klassieke 911. Een leuke wagen om aan te sleutelen en OOK heel leuk om in te rijden. Mijn 2.4S is snel, heeft een aardige wegligging, stuurt goed en is redelijk comfortabel. Wat wil je nog meer.


Een 356 :mrgreen: :wink:

12 maart 2006 16:55

Ten eerste iedereen bedank voor de input zo ver.

Het wordt hoe meer informatie je krijgt steeds moeilijker om te kiezen.

Het lijkt me heerlijk om mijn weekenden en vakanties bezig te zijn met 'mijn 356'. Ik weet dat het geen eenvoudige opgave zal zijn en ook denk dat ik nog steeds niet weet hoeveel werk tijd en geld er in gaat zitten.
Ik ben me heel goed bewust van het feit dat een 356 een 356 is en dat je dus geen performance mag verwachten van een 911 oid. Toc lijkt het me heerlijk om op een zondagmiddag (zoals vandaag) in de zon, samen met mijn partner een tourtochtje te rijden.

@ ppp356: jouw verhaal heeft me in ieder geval heel er op weg geholpen. Ik heb niet de intentie om een 356 op te lappen om hem te verkopen. Het is mijn project, en als het slaagt doe ik er misschien ooit nog eens iets naast. Maar om de winst gaat het me al helemaal niet. Kosten schrok ik even van. Maar ik heb uitgerekend dat het niet veel duurder is dan iedere andere fanatieke hobby.
Info over rijden met een 356 is heel moeilijk te vinden, dus als je een keer in de buurt bent van breda, of je zoekt een keer een bijrijder houdt ik me zeker aanbevolen!

@Elven: Dank je voor de tips, ik heb niet het plan om alles zelf te doen. Een motor compleet reviseren is vakwerk. Net als spuiten, en plaatwerk. Dat neemt niet weg dat daar omheen nog een hele hoop voorbereiding en andere werkzaamheden zijn die uitgevoerd kunnen worden. Tecnische info is volgens mij niet meer zo'n probleem. Ervaring daarintegen wel. Daarom zijn alle ervaringen tips en trucs van arte welkom.

12 maart 2006 18:13

Als ik heel eerlijk ben wil ook wel even het verhaal van stolze horen voordat ik daar evt ga kijken. :?

12 maart 2006 20:57

Elven schreef:
911gt2 schreef:Ten eerste iedereen bedank voor de input zo ver.

Het wordt hoe meer informatie je krijgt steeds moeilijker om te kiezen.

Het lijkt me heerlijk om mijn weekenden en vakanties bezig te zijn met 'mijn 356'. Ik weet dat het geen eenvoudige opgave zal zijn en ook denk dat ik nog steeds niet weet hoeveel werk tijd en geld er in gaat zitten.
Ik ben me heel goed bewust van het feit dat een 356 een 356 is en dat je dus geen performance mag verwachten van een 911 oid. Toc lijkt het me heerlijk om op een zondagmiddag (zoals vandaag) in de zon, samen met mijn partner een tourtochtje te rijden.

@ ppp356: jouw verhaal heeft me in ieder geval heel er op weg geholpen. Ik heb niet de intentie om een 356 op te lappen om hem te verkopen. Het is mijn project, en als het slaagt doe ik er misschien ooit nog eens iets naast. Maar om de winst gaat het me al helemaal niet. Kosten schrok ik even van. Maar ik heb uitgerekend dat het niet veel duurder is dan iedere andere fanatieke hobby.
Info over rijden met een 356 is heel moeilijk te vinden, dus als je een keer in de buurt bent van breda, of je zoekt een keer een bijrijder houdt ik me zeker aanbevolen!

@Elven: Dank je voor de tips, ik heb niet het plan om alles zelf te doen. Een motor compleet reviseren is vakwerk. Net als spuiten, en plaatwerk. Dat neemt niet weg dat daar omheen nog een hele hoop voorbereiding en andere werkzaamheden zijn die uitgevoerd kunnen worden. Tecnische info is volgens mij niet meer zo'n probleem. Ervaring daarintegen wel. Daarom zijn alle ervaringen tips en trucs van arte welkom.


Man,

ga ervoor, maak je keuzes en laat je niet afschrikken. Ervaring doe je gaandeweg op.
Het nieuwe pad maakt het leven spannend, volg Ferdinands traditie..stel je vragen, daar is dit forum voor bedoeld....sommigen hier kunnen helpen!
Haha tja wat dat betreft heb ik al wel heel veel geleerd van mijn vader, die heeft heel lang niet dit soort dingen durven doen, met als resultaat dat hij nu ieder jaar een keer of 8 op vakantie gaat om de wereld te zien.
Ik heb ook liver spijt dat ik iets wel gedaan dan niet gedaan heb... ik kan nooit met de 'what if' gedachte leven.

12 maart 2006 22:50

911gt2 schreef:Info over rijden met een 356 is heel moeilijk te vinden, dus als je een keer in de buurt bent van breda, of je zoekt een keer een bijrijder houdt ik me zeker aanbevolen!


Ik heb je zojuist per pb, een nog beter voorstel gedaan. Gewoon even naar Schoten komen, en zelf rijden met dat kreng :lol: :lol: :lol:

13 maart 2006 18:35

Ik heb zo'n 5 jaar geleden mijn auto gekocht. Het was een rijdend wrak! Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om s'avonds, na een drukke en stressvolle dag, lekker een paar uurtjes te tobben aan mijn auto. Ik kan mijn gedachten dan even op iets anders zetten!
Ik heb in een ver verleden HTS autotechniek gedaan maar heb verschikkelijk veel geleerd van het opknappen. Theorie komt in de verste verte niet in de buurt van de praktijk. In principe ben ik er dus ook blank in gegaan. Ik durf te wedden dat je er wel uit komt.
Nogmaals, als je het ook schitterend vind om op een nette manier bijvoorbeeld een krukaslager vast te zetten (dus niet met een luchttol!!!) gewoon doen. Ik denk dat dit forum ook een goed middel is om achter extra informatie te komen. Ik heb zelf veel hulp aan de Hayes manual en mijn eigen kop. Je moet niet vergeten dat het oudere auto's zijn en de techniek dus betrekkelijk simpel is.

Ook qua gereedschap hoef je je niet druk te maken. Ik ben ooit eens op zoek geweest naar een scopelamp. Iemand van het forum bood aan om de zijne aan mij uit te lenen! Als ik kijk naar het gereedschap dat ik het meest gebruik is dat naast de moker en snijbrander :twisted: (geintje) vooral een doppensetje dat ik voor ongeveer 120 euro heb gekocht bij de automaterialenzaak, een tangensetje, ring-steeksleutel en 2 momentsleutels. Ook heb ik redelijk wat WD-40 gekocht.

Als je nog vragen hebt, mail me gerust of geef me eens een belletje.

Casper

13 maart 2006 19:45

casper924CGT schreef:Ook qua gereedschap hoef je je niet druk te maken. Ik ben ooit eens op zoek geweest naar een scopelamp. Iemand van het forum bood aan om de zijne aan mij uit te lenen


:roll: :^:

13 maart 2006 19:50

Yhnx, da's ook goed om te weten, duizenden euro's investeren in gereedschap (hoe leuk ook) is niet waar ik op zat te wachten.

Ondanks de verschillende berichten hier op het forum, ga ik donderdag toch eens bij Stolze kijken.

Eens zelf een gevoel en mening op doen.

13 maart 2006 21:54

911gt2 schreef:Yhnx, da's ook goed om te weten, duizenden euro's investeren in gereedschap (hoe leuk ook) is niet waar ik op zat te wachten.

Ondanks de verschillende berichten hier op het forum, ga ik donderdag toch eens bij Stolze kijken.

Eens zelf een gevoel en mening op doen.


Heel verstandig, ben benieuwd wat je ervaring is.... :) :) :)

14 maart 2006 8:58

911gt2 schreef:Yhnx, da's ook goed om te weten, duizenden euro's investeren in gereedschap (hoe leuk ook) is niet waar ik op zat te wachten.

Ondanks de verschillende berichten hier op het forum, ga ik donderdag toch eens bij Stolze kijken.

Eens zelf een gevoel en mening op doen.


Veel succes! Ik heb trouwens wel eens iets laten doen bij Cargil in Etten-Leur. http://www.cargil.nl/home.html

Dit zijn eerlijke mensen en ze zitten niet te ver van Breda. Wellicht kun je eens informeren wat de mogelijkheden zijn om zelf een (deel) restauratie te doen en de rest door hun af te laten maken. Ik heb er ook wel eens een mooie 356 binnen zien staan en de eigenaar rijd met een (replica, maar heel mooi uitgevoerde) speedster.

16 maart 2006 19:38

Vandaag bij Stolze gaan kijken.

De gevleugelde woorden "kijken maar niks aanraden" waren ongeveer het eerste wat hij zei. Ik was even onder de indruk van de hoeveelheid auto's die daar staan. Daarna op zoek naar de 356's. Na een kwartiertje rond de 356's gedraald te hebben ook maar effe naar de 911's en 912's gekeken. Er staat zelfs een donkerblauwe 904. Ik weet echter niet of die orgineel is/ kan zijn. Hoe de auto's er bij staan doet een beetje pijn in een porsche hart. Bumper aan bumper en te wachten totdat iemand voor ze komt zorgen. Ook een paar speedster replica's gezien, maar (ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot) van een replica gaat mijn hart niet sneller kloppen. :oops:

Na nog een keer 15 minuten gewacht te hebben ben ik toch maar even op zoek naar joop gegaan, hij was net beschikbaar.

Hij heeft eventjes de tijd genomen om me het een en ander uit te leggen mbt tot het kopen en opknappen van een 356. Al heb ik het gevoel dat hij het wat eenvoudiger voordoet dan het daadwerkelijk is. Wat me opviel is dat hij voor het vervangen was terwijl ik altijd zou kiezen voor opknappen. Maar goed dat is begrijpelijk als je je geld er mee verdient. Nadeel is dat je eigenlijk geen gevoel krijgt voor de auto omdat je er niet in kan, of nauwelijks omheen kan lopen. Hij heeft er 1 staan waarvan de motor gewoon loopt, dat staat me wel aan! Des te meer omdat daar ook nog de orgineele lak (roomwit) op zit. ICM de kleine achterruit en de benzinedop onder de kofferdeksel maakte dit een ruwe diamant. Wat me opviel is dat Stolze er juist vanuit ging dat er makkelijk winst te halen viel uit het restaureren van een 356, terwijl ik hiet toch hele andere verhalen hoor. (niet dat het me daar om gaat)

Al met al was het de moeite zeer waard, ik ben echter nog negatief, nog positief beïvloed door Stolze.

The search continues... :wink:

16 maart 2006 19:51

Ga op PPP356's geweldige aanbod in en rijd eens zelf met zo'n mooierd!
Dan weet je direct waar je aan toe bent! ;)

16 maart 2006 20:06

R.M.Boosten schreef:Ga op PPP356's geweldige aanbod in en rijd eens zelf met zo'n mooierd!
Dan weet je direct waar je aan toe bent! ;)
Ik ga dat zeker doen. Ik ga zaterdag ook op zijn advies ergens kijken.

Maar ik wacht op wat beter weer, dan is het ook voor hem leuk om een ritje te maken.
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 16 maart 2006 20:29, in totaal 1 keer bewerkt.

16 maart 2006 20:12

Sociaale jongens, jullie twee ;)
Plaats een reactie