06 maart 2006 22:01
Teun schreef:Ben toch wel benieuwd.
08 maart 2006 20:49
08 maart 2006 20:56
08 maart 2006 22:26
08 maart 2006 22:35
08 maart 2006 23:09
ppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?
10 maart 2006 1:27
Nee, maar het voordeel is ik heb ook nog nooit in een 911 oid geredenppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?
Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.
Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.
Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.
10 maart 2006 1:55
911gt2 schreef:Nee, maar het voordeel is ik heb ook nog nooit in een 911 oid gereden
10 maart 2006 7:32
911gt2 schreef:Nee, maar het voordeel is ik heb ook nog nooit in een 911 oid geredenppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?
Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.
Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.
Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.
10 maart 2006 15:31
ppp 356 schreef:Even een ander vraagje, heb je al met een 356 gereden?
Het is een pracht van een wagen, maar het is geen 911. Je moet echt een hart voor deze hoop oud ijzer hebben, om er plezier aan te beleven.
Hij is snel, remt redelijk, maakt een mooi geluid, heeft weinig inetrieur geluid, een redelijke verwarming, comfort, wegliging enz. .......................voor een wagen van de jaren 50 & 60.
Maar hij staat mijlenver van een 912 of 911.
10 maart 2006 15:48
En dat is nu zo leuk aan de klassieke 911. Een leuke wagen om aan te sleutelen en OOK heel leuk om in te rijden. Mijn 2.4S is snel, heeft een aardige wegligging, stuurt goed en is redelijk comfortabel. Wat wil je nog meer.
10 maart 2006 16:27
Peter 2.4S schreef:En dat is nu zo leuk aan de klassieke 911. Een leuke wagen om aan te sleutelen en OOK heel leuk om in te rijden. Mijn 2.4S is snel, heeft een aardige wegligging, stuurt goed en is redelijk comfortabel. Wat wil je nog meer.
12 maart 2006 16:55
12 maart 2006 18:13
12 maart 2006 20:57
Haha tja wat dat betreft heb ik al wel heel veel geleerd van mijn vader, die heeft heel lang niet dit soort dingen durven doen, met als resultaat dat hij nu ieder jaar een keer of 8 op vakantie gaat om de wereld te zien.Elven schreef:911gt2 schreef:Ten eerste iedereen bedank voor de input zo ver.
Het wordt hoe meer informatie je krijgt steeds moeilijker om te kiezen.
Het lijkt me heerlijk om mijn weekenden en vakanties bezig te zijn met 'mijn 356'. Ik weet dat het geen eenvoudige opgave zal zijn en ook denk dat ik nog steeds niet weet hoeveel werk tijd en geld er in gaat zitten.
Ik ben me heel goed bewust van het feit dat een 356 een 356 is en dat je dus geen performance mag verwachten van een 911 oid. Toc lijkt het me heerlijk om op een zondagmiddag (zoals vandaag) in de zon, samen met mijn partner een tourtochtje te rijden.
@ ppp356: jouw verhaal heeft me in ieder geval heel er op weg geholpen. Ik heb niet de intentie om een 356 op te lappen om hem te verkopen. Het is mijn project, en als het slaagt doe ik er misschien ooit nog eens iets naast. Maar om de winst gaat het me al helemaal niet. Kosten schrok ik even van. Maar ik heb uitgerekend dat het niet veel duurder is dan iedere andere fanatieke hobby.
Info over rijden met een 356 is heel moeilijk te vinden, dus als je een keer in de buurt bent van breda, of je zoekt een keer een bijrijder houdt ik me zeker aanbevolen!
@Elven: Dank je voor de tips, ik heb niet het plan om alles zelf te doen. Een motor compleet reviseren is vakwerk. Net als spuiten, en plaatwerk. Dat neemt niet weg dat daar omheen nog een hele hoop voorbereiding en andere werkzaamheden zijn die uitgevoerd kunnen worden. Tecnische info is volgens mij niet meer zo'n probleem. Ervaring daarintegen wel. Daarom zijn alle ervaringen tips en trucs van arte welkom.
Man,
ga ervoor, maak je keuzes en laat je niet afschrikken. Ervaring doe je gaandeweg op.
Het nieuwe pad maakt het leven spannend, volg Ferdinands traditie..stel je vragen, daar is dit forum voor bedoeld....sommigen hier kunnen helpen!
12 maart 2006 22:50
911gt2 schreef:Info over rijden met een 356 is heel moeilijk te vinden, dus als je een keer in de buurt bent van breda, of je zoekt een keer een bijrijder houdt ik me zeker aanbevolen!
13 maart 2006 18:35
13 maart 2006 19:45
casper924CGT schreef:Ook qua gereedschap hoef je je niet druk te maken. Ik ben ooit eens op zoek geweest naar een scopelamp. Iemand van het forum bood aan om de zijne aan mij uit te lenen
13 maart 2006 19:50
13 maart 2006 21:54
911gt2 schreef:Yhnx, da's ook goed om te weten, duizenden euro's investeren in gereedschap (hoe leuk ook) is niet waar ik op zat te wachten.
Ondanks de verschillende berichten hier op het forum, ga ik donderdag toch eens bij Stolze kijken.
Eens zelf een gevoel en mening op doen.
14 maart 2006 8:58
911gt2 schreef:Yhnx, da's ook goed om te weten, duizenden euro's investeren in gereedschap (hoe leuk ook) is niet waar ik op zat te wachten.
Ondanks de verschillende berichten hier op het forum, ga ik donderdag toch eens bij Stolze kijken.
Eens zelf een gevoel en mening op doen.
16 maart 2006 19:38
16 maart 2006 19:51
16 maart 2006 20:06
Ik ga dat zeker doen. Ik ga zaterdag ook op zijn advies ergens kijken.R.M.Boosten schreef:Ga op PPP356's geweldige aanbod in en rijd eens zelf met zo'n mooierd!
Dan weet je direct waar je aan toe bent!
16 maart 2006 20:12