13 maart 2006 20:08
2000 gtv schreef:Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen. Werkt toch niet echt
13 maart 2006 20:10
2000 gtv schreef:Zo ik heb besloten dat mijn winterbanden er niet meer onder komen.Werkt toch niet echt, dezelfde maat als de zomerbanden(225x40x18 en 265x35x18)Mijn afgeragde Conti's hadden in december tijdens de driftdag meer grip op nat dan de Dunlop's nu(zelfs op droog!) Voor een 996 zullen ze prima zijn maar niet onder de 993.Ik zal ze tzt op het forum te koop zetten
Zal blij zijn als mijn conti's er weer onder zitten....
13 maart 2006 20:17
Rob Herfst schreef:Ik denk dat de winterband zich inmiddels echt wel bewezen heeft!
13 maart 2006 20:48
ik heb ook ervaring met winterbanden onder andere auto's en daar zat aanmerkelijk meer verschil in(in positive zin)onder winterse omstandigheden.Olaf schreef:Rob Herfst schreef:Ik denk dat de winterband zich inmiddels echt wel bewezen heeft!
Ik weet het wel zeker.... maar moet toegeven dat winterbanden op een droge weg toch hele andere rij-eigenschappen hebben dan 'zomer' banden ....
13 maart 2006 20:49
Olaf schreef:Rob Herfst schreef:Ik denk dat de winterband zich inmiddels echt wel bewezen heeft!
Ik weet het wel zeker.... maar moet toegeven dat winterbanden op een droge weg toch hele andere rij-eigenschappen hebben dan 'zomer' banden ....
13 maart 2006 22:03
Epicurus schreef:Olaf schreef:Rob Herfst schreef:Ik denk dat de winterband zich inmiddels echt wel bewezen heeft!
Geen voordelen zonder nadelen.......
13 maart 2006 22:07
Gerco schreef:Epicurus schreef:Olaf schreef:Rob Herfst schreef:Ik denk dat de winterband zich inmiddels echt wel bewezen heeft!
Geen voordelen zonder nadelen.......
En toch kan ik niet bespeuren dat ik met mijn setje winter Conti's ook maar iets minder grip heb dan met mijn "zomer" Bridgestone S02 setje !
Vgl met "zomer omstandigheden" dan natuurlijk.
Ik kocht de auto met "zomer" Conti's en daar was ik helemaal niet tevreden over, en merk veel meer grip met de Bridgestone S02.
Maar de winter conti's ben ik heel tevreden over ! Zeer veel grip om mijn 408 PK netjes op de weg te houden![]()
Ik heb dus ook extra setje velgen aangeschaft (18" 225/265) en heb daar helemaal geen spijt van. Scheeld me 2 keer per jaar banden wisselen en dat loont na verloop van tijd wel.
Geluid van de winter Conti's is ook prachtig trouwens. Op droge weg knalhard remmen, en dan hoor ik gierende banden, zonder dat de ABS ook maar iets doet al. Komt vast door sneeuwprofiel of zo ?
14 maart 2006 0:06
Klopt ,heb ik ook met de Dunlop's.Geluid is net of de wielen al blokkeren zonder dat het ABS ingrijpt.Gerco schreef:[Geluid van de winter Conti's is ook prachtig trouwens. Op droge weg knalhard remmen, en dan hoor ik gierende banden, zonder dat de ABS ook maar iets doet al. Komt vast door sneeuwprofiel of zo ?