20 maart 2006 15:05
20 maart 2006 17:25
ECT schreef:Overigens vind ik de hele A4 tot en met Delft een grote ramp. Teveel hobbels en spoorvorming..
20 maart 2006 18:08
ECT schreef:De afslag Leidschendam bij de A4 is inderdaad een geniepige afslag + dito bocht. Zelfs met mijn BMW moet ik daar oppassen.
Overigens vind ik de hele A4 tot en met Delft een grote ramp. Teveel hobbels en spoorvorming. En de afslag nabij Moerdijkbrug richting Roosendaal en Zeeland moet je niet te hard nemen. Daar zit een verraderlijke hobbel.
De 993's zijn volgens mij alleen geschikt voor de vlakke Autobahnen.![]()
![]()
Heeft het soms te maken dat de 993's te strak zijn afgesteld? Of te harde veren, etc.?
Ik gebruik de 993 alleen bij mooi weer zoals nu bijvoorbeeld. Voor mij mag de winter daarom zo snel mogelijk voorbij zijn.
Binnenkort rijd ik met de Porsche voor zaken naar Zwitserland. Voor die tijd wil ik het een en ander afgesteld hebben.
20 maart 2006 18:18
20 maart 2006 18:19
Epicurus schreef: Over BMW's gesproken; de hoge snelheidsstabiliteit van mijn BMW (X5, maar ook andere modellen die ik gereden heb..) is uitstekend te noemen, daar kan Porsche nog echt wat van leren.... Ik neem aan dat jij die mening deelt ?
20 maart 2006 18:34
Epicurus schreef:
Als ik de reacties in deze topic goed begrijp is dit dus 'het weggedrag' van een 993... Zelf heb ik het verlaagde onderstel eronder (M033) en dan lijkt 'de slag' nog kleiner, dus hobbels en kuilen maken dan nóg meer indruk......
Over BMW's gesproken; de hoge snelheidsstabiliteit van mijn BMW (X5, maar ook andere modellen die ik gereden heb..) is uitstekend te noemen, daar kan Porsche nog echt wat van leren.... Ik neem aan dat jij die mening deelt ?
20 maart 2006 18:47
ECT schreef:
Mijn onderstel is eveneens zeer strak en straf: elke hobbeltje, steentje en rotte wegdek voel ik. Ik weet echter niet of ik een sportonderstel heb.
20 maart 2006 19:27
20 maart 2006 19:34
20 maart 2006 19:50
20 maart 2006 19:57
ECT schreef:De X5 vind ik wel nerveuzer rijden door zijn hogere zwaartepunt en vooral bij hogere snelheden.
20 maart 2006 20:17
Rob Herfst schreef:Epicurus schreef: Over BMW's gesproken; de hoge snelheidsstabiliteit van mijn BMW (X5, maar ook andere modellen die ik gereden heb..) is uitstekend te noemen, daar kan Porsche nog echt wat van leren.... Ik neem aan dat jij die mening deelt ?
Ik heb dacht ik wel eens ergens gelezen dat BMW de X5 4.4i V8 op 210 km/per uur begrensd heeft, omdat zij het boven deze snelheid met deze auto niet meer verantwoord vonden...........![]()
20 maart 2006 20:19
Devils son schreef:Ik begrijp dat de 993 rijders langzaamaan zelf ook beginnen te begrijpen dat de 964 de echte "King of Porsche" is...
20 maart 2006 20:30
Joost Houben schreef:Mijn 993 heeft een compleet ander onderstel (recent uitgelijnd) maar ik vind hem rechtuit ook tricky zeker in combinatie met spoorvorming. Eenmaal een bocht insturend stuurt hij wel zeer strak je kunt hem op de mm plaatsen zo lijkt het. Vriend van me heeft ook een (standaard) 993 en die vindt ook: boven de 200 echt twee handen aan het stuur.
20 maart 2006 20:37
20 maart 2006 20:44
wolf schreef:Dus een 993 rijdt niet lekker boven de 200. Goed bewaard geheim.
20 maart 2006 20:47
20 maart 2006 21:53
Je beschrijft exact de bijverschijnselen van (teveel?) uitspoor van de voorwielen
20 maart 2006 22:33
20 maart 2006 22:42
20 maart 2006 22:44
Epicurus schreef:Ik rij de 4.4 uitvoering (met sportpakket) en ik kan je melden dat hij niet op 210 begrensd is; ik heb er de 240 mee gehaald.
Wellicht zonder het sportpakket wel begrensd ? Banden ?
20 maart 2006 23:01
20 maart 2006 23:08
Rob Herfst schreef:Epicurus schreef:Ik rij de 4.4 uitvoering (met sportpakket) en ik kan je melden dat hij niet op 210 begrensd is; ik heb er de 240 mee gehaald.
Wellicht zonder het sportpakket wel begrensd ? Banden ?ik heb de cijfertjes maar even opgezocht!
20 maart 2006 23:12
20 maart 2006 23:48
MarkS schreef:[
Ennuh. Als ik dit draadje lees over de rijeigenschappen van de 993 dan begin ik ernstig te twijfelen over een eventueel toekomstige aanschaf. Misschien toch beter voor de 964 gaan dan.: