20 maart 2006 22:43
wolf schreef:Dus: Dat gepiep over de straffen die justitie oplegt moet eens ophouden.
wolf schreef:1. Je weet vantevoren...
wolf schreef:2. Aantal verkeersslachtoffers nog nooit zo laag geweest.
wolf schreef:3. Ik lees hier dat notoire hardrijders zich gaan gedragen met een voorwaardelijk op zak.
20 maart 2006 23:06
20 maart 2006 23:37
wolf schreef:Feit is dat ik hier altijd dezelfde verhalen lees over de combinatie justitie/hard rijden, vaak gelardeerd met een vleugje Fortuyn.
Feit is dat je je aan de wet hebt te houden, zo niet zijn de consequenties voor jou.
Devils son uit een oud (ook Koos Spee) ander draadje schreef:Deze beleidsregels komen (als het goed is) voort uit een handhavingsgedachte die samenhangt met waar de regel voor is geschreven.
21 maart 2006 0:10
911-lover schreef:niet door het rood licht rijden (is er ook niet op snelwegen),
Dus![]()
![]()
![]()
21 maart 2006 0:11
Marco schreef:we leven in een land waarin de eerste de beste kinderverkrachter door een vormfout vrij rondloopt...
21 maart 2006 0:20
wolf schreef:2. Aantal verkeersslachtoffers nog nooit zo laag geweest.
21 maart 2006 0:30
21 maart 2006 0:32
Devils son schreef: Slechts 3% van de verkeersongevallen zijn in hoofdoorzaak toe te rekenen aan snelheid
21 maart 2006 0:36
Devils son schreef:
In de jaren ervoor nam het aantal verkeersslachtoffers licht toe/bleef constant. In de jaren voordat de keuze werd gemaakt om veel te gaan controleren op snelheid liep het aantal verkeersslachtoffers terug.
21 maart 2006 0:39
Devils son schreef: In de afgelopen jaren, waar in NL het aantal slachtoffers redelijk gelijk bleef, daalde het aantal slachtoffers in omringende landen. Uit onderzoek bleek een belangrijke factor het oprukken van electronische hulpmiddelen zoals ABS, ESP, enz.
21 maart 2006 0:40
wolf schreef:
Deze alinea begrijp ik niet goed; voor de strenge controles liep het al terug of bleef het stabiel/lichte stijging?
21 maart 2006 0:41
wolf schreef:Hoe doet Duitsland het qua verkeersslachtoffers?
21 maart 2006 0:41
Devils son schreef:Toevallig in een jaar een bijzonder laag cijfer, welke niemand heeft kunnen verklaren, laat staan enige relatie heeft kunnen leggen met snelheidscontroles.
Als je hoog zit, kun je makkelijker dalen en omgekeerd. ABS is ook in de ons omringende landen al een decennium redelijk gemeengoed.In de afgelopen jaren, waar in NL het aantal slachtoffers redelijk gelijk bleef, daalde het aantal slachtoffers in omringende landen. Uit onderzoek bleek een belangrijke factor het oprukken van electronische hulpmiddelen zoals ABS, ESP, enz.
Niemand heeft mij de statistieken voor die 3% kunnen overleggen. 3% als hoofdoorzaak? Alcohol en te hoge snelheid gaan vaak samen, telt dan de snelheid niet?Slechts 3% van de verkeersongevallen zijn in hoofdoorzaak toe te rekenen aan snelheid, dus reeds daaruit blijkt dat controleren op snelheid geen grote daling in het aantal verkeersslachtoffers kan opleveren.
21 maart 2006 0:42
wolf schreef:
Waar haal je dit percentage vandaan?
21 maart 2006 0:44
Devils son schreef:wolf schreef:Hoe doet Duitsland het qua verkeersslachtoffers?
Dalende trend over (iig) de laatste 10 jaren.
21 maart 2006 0:46
Jort schreef:Niemand heeft mij de statistieken voor die 3% kunnen overleggen. 3% als hoofdoorzaak? Alcohol en te hoge snelheid gaan vaak samen, telt dan de snelheid niet?
21 maart 2006 0:47
Devils son schreef:wolf schreef:
Waar haal je dit percentage vandaan?
Adviesdienst Verkeer en Vervoer, cijfers 2000.
21 maart 2006 0:52
wolf schreef:
En in vergelijking met Nederland, gecorrigeerd voor variabelen als autobezit, km/jaar etc.?
21 maart 2006 0:53
wolf schreef:ik zou denken dat te hard rijden een van de hoofdoorzaken van ongevallen is
21 maart 2006 0:56
Devils son schreef:
Ik zou de juiste cijfers erbij moeten zoeken, maar bovenstaande is zo'n beetje hoe het zit.
21 maart 2006 0:57
21 maart 2006 0:58
wolf schreef:Google: als iedereen zich aan de snelheidslimiet houdt scheelt dat 5 doden per week oftewel 25% van het totaal aantal doden.
Tja...
21 maart 2006 1:00
Jort schreef:Aantal slachtoffers per 100.000 inwonders laat een duidelijke daling zien volgens de cijfers van beide bronnen.
21 maart 2006 1:02
ppp 356 schreef:wolf schreef:Google: als iedereen zich aan de snelheidslimiet houdt scheelt dat 5 doden per week oftewel 25% van het totaal aantal doden.
Tja...
Als we dan tenminste niet in slaapvallen, en ons te pletter rijden tegen een boom
21 maart 2006 1:06
Devils son schreef:Jort schreef:Aantal slachtoffers per 100.000 inwonders laat een duidelijke daling zien volgens de cijfers van beide bronnen.
Dat is logisch. Gelijkblijvende aantal slachtoffers bij een groeiende bevolking = daling van aantal slachtoffers per 100 inwoners.
Maar in omringende landen groeit de bevolking ook.