Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

26 maart 2006 20:37

Kolere zeg, tranen over mn wangen. Stelletje ouweh.....!!!! :wink: Maar on topic: Heb weleens 240 ZONDER targadak gereden, had toen ook diezelfde gedachte: hoe hard mag/kan je zonder. Achterruit is trouwens gewoon blijven zitten. 8)

26 maart 2006 20:51

ik heb zelf ook dik boven de 200km zonder dak gereden maar later dacht ik die achterruit daar komt behoorlijk druk op.
en vraagde me dus zomaar af of er een max snelheid was zonder dak.

anton964

29 maart 2006 11:19

IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.

IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.

Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.

Mooie vraag voor een aerodynamicus....

29 maart 2006 13:04

Ik rij altijd zonder targadak :!: Nooit ergens problemen mee gehad.







Toch wel makkelijk, zo'n coupé :lol:

29 maart 2006 16:56

RichardD schreef:IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.

IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.

Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.

Mooie vraag voor een aerodynamicus....

Als leek zeg ik dat dit moet kloppen. Kijk maar naar de lelijke eendjes. Door onderdruk aan de buitenkant! gaat het raampje omhoog klapperen. Hetzelfde principe als bij het opstijgen van een vliegtuig. Waar de snelheid van de lucht hoger is, wordt de druk lager.

29 maart 2006 16:59

WdePundert schreef:
RichardD schreef:IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.

IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.

Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.

Mooie vraag voor een aerodynamicus....

Als leek zeg ik dat dit moet kloppen. Kijk maar naar de lelijke eendjes. Door onderdruk aan de buitenkant! gaat het raampje omhoog klapperen. Hetzelfde principe als bij het opstijgen van een vliegtuig. Waar de snelheid van de lucht hoger is, wordt de druk lager.


Nog even en een Targa wordt op hoge snelheid platgedrukt!!! uitkijken dus , Anton

29 maart 2006 21:58

ivo911 schreef:Nog even en een Targa wordt op hoge snelheid platgedrukt!!! uitkijken dus , Anton


Ligt dus goed op de weg.

11 apr 2006 23:02

probleem van het dak dat iets naar boven komt boven de 200 km/uur heb ik zondag ervaren tijdens de Munsterlandrit. Schrok ook behoorlijk en het vreemde was dat het alleen aan de linkerkant gebeurde; rechts bleef alles keurig op zijn plaats. Ook bij 260 km/uur bleef het dak prima zitten :D

Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute...... :roll:

11 apr 2006 23:13

ME-964-Targa schreef:Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute...... :roll:


Is geen probleem om daarmee je top te rijden hoor.
Mijn raam is er nooit uit gevlogen :twisted:

12 apr 2006 1:44

ME-964-Targa schreef:Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute...... :roll:


Of ik nou met dakkie open of dicht rij; ik merk geen verschil in topsnelheid en met al dat windgeruis erbij is het eigenlijk of je nog harder gaat :wink:


Dus gewoon lekker voluit 8) :D gaat echt prima :!: Je krijgt wel een aparte haardos (als je tenminste haar hebt :wink: Je haar wordt als het ware van achter naar voren gezogen....)

12 apr 2006 8:28

haar :?: weinig last van.................. standje 2 op de tondeuse rondom :D

12 apr 2006 23:37

Afgelopen rit ook 240+ gereden met een van de jongens op de achterbank en dak eraf. Veel herrie, maar veder is alles gewoon blijven zitten.
Sterker nog, wat later op de dag is er een in slaap gevallen dus je zou bijna zeggen dat het er comfortabel was!!!?!!?

13 apr 2006 8:21

en als je achter(r)uit rijd....?

13 apr 2006 22:13

Rene914 schreef:Afgelopen rit ook 240+ gereden met een van de jongens op de achterbank en dak eraf. Veel herrie, maar veder is alles gewoon blijven zitten.
Sterker nog, wat later op de dag is er een in slaap gevallen dus je zou bijna zeggen dat het er comfortabel was!!!?!!?


Alles is gewoon blijven zitten. Natuurlijk als een van de jongens in de gordel zit wel!! Zal wel een partij herrie hebben gegeven....
Maar goed de aanzetgever van dit onderwerp kan zijn kids dus gewoon met dak eraf op topsnelheid achter in zetten... dus Anton we horen nog wel hoe het ging... :lol: :lol: :lol: :lol:

13 apr 2006 22:48

Om me maar eens in deze discussie te melden :arrow:

[OFF TOPIC]

... een targa :? de nadelen van een Coupe en Cabriolet bij elkaar opgeteld :idea:

[/OFF TOPIC]

Overigens ving mijn gewezen 911 targa helemaal niet zo veel wind op de achteruit, als ik een rondje toeren was en het dakje thuis in de garage had laten staan.

..... kan me ook niet voorstellen dat de rijkspolitie toendertijd juist voor de targa is gegaan omdat daar een max. snelheid aan verbonden zou zijn :wink:

13 apr 2006 22:56

Olaf schreef:
... een targa :? de nadelen van een Coupe en Cabriolet bij elkaar opgeteld :idea:



Dat geld alleen voor de rijeigenschappen.

De fun van open rijden vind ik belangrijker dan de stijfheidtorsie van de carroserie.

14 apr 2006 0:33

Nou ff niet over topsnelheid met een targa enzo, maar daar aan gerelateerd de volgende vraag,: Waarom lekken de meeste targa's???

Volgens mij omdat er open veeeeeeeeeeel te hard mee word gereden, las een stukkie over onderdruk wat zou ontstaan, komplete onzin!!, die achterruit is een giga lucht happer en rukt het hele gebeuren uitelkaar!!

Dat is ook een van de redenen waarom zo'n ding altijd suist en fluit als je dicht rijdt.

Voor mij dus echt NOOIT een targa, dan liever een cabrio.

14 apr 2006 7:59

Een targa is een compronis. De porsche die stijver is dan een cabrio maar toch de weldaad van open rijden met zich meebrengt.

Het is een tweede auto. Dus absolute luxe. DAn heb je juist geen last van het geruis maar geniet je ervan.

Als je is in een cabrio of targa gaat rijden zal je merken dat er onderdruk is in de auto en dat de achterruit geen windhapper is.

14 apr 2006 14:05

Targa: onbekend maakt onbemind..............

Fantastische auto met al het goeds dat Porsche te bieden heeft: de stijfheid van een coupe, het open kunnen rijden van een cabrio en de looks en de prestaties van een echte 911.

Martin

14 apr 2006 14:16

Rene914 schreef:De fun van open rijden vind ik belangrijker ....



... precies :wink:

Olaf - 2 Cabrio's - 8)

30 apr 2006 21:33

bert964c4 schreef:Nou ff niet over topsnelheid met een targa enzo, maar daar aan gerelateerd de volgende vraag,: Waarom lekken de meeste targa's???
Volgens mij omdat er open veeeeeeeeeeel te hard mee word gereden, las een stukkie over onderdruk wat zou ontstaan, komplete onzin!!, die achterruit is een giga lucht happer en rukt het hele gebeuren uitelkaar!!
Dat is ook een van de redenen waarom zo'n ding altijd suist en fluit als je dicht rijdt.
Voor mij dus echt NOOIT een targa, dan liever een cabrio.


Mooi man. Rijd regelmatig 200+ (Jaja, Speetje...). Gisteravond nog, Koninginnedag, heerlijk rustig op de weg.

En: mijn targa fluit niet, klappert niet, mijn achterRuit is geen windvanger (ech niet) en mijn haar raakt nóóit in de war. Wel een HOOP lol en een hoop motorgeluid :arrow: zeker als ik tijdens een heerlijke zomer(PF-)rit tussen al die kokende stakkers rijd, met hun pk-verslindende aircootjes op 10 :!:

<zo... ik dacht, in het kader van de ondergestofte coupé-cabrio-targa discussie, effe poken...>

01 mei 2006 1:03

ErikE schreef:en mijn haar raakt nóóit in de war.

Heb ik ook geen last van! :mrgreen: :wink:

01 mei 2006 9:13

Rob Herfst schreef:
ErikE schreef:en mijn haar raakt nóóit in de war.

Heb ik ook geen last van! :mrgreen: :wink:

Dan was jij zeker degene die achter me reed bij de Hoeksche Waardrit. Ondanks dat je je af en toe even af liet zakken en daarna weer bijtrok bleef jouw scheiding keurig in het midden. :lol:
Plaats een reactie