26 maart 2006 20:37
26 maart 2006 20:51
29 maart 2006 11:19
29 maart 2006 13:04
29 maart 2006 16:56
RichardD schreef:IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.
IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.
Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.
Mooie vraag voor een aerodynamicus....
29 maart 2006 16:59
WdePundert schreef:RichardD schreef:IK vraag me af of er wel zoveel druk op die achterkant komt.
IN principe lijkt het me dat er in de auto onderdruk ontstaat die juist het achterrraam naar binnen drukt.
Ook op de buitenzijde draait volgens mij de druk om dus ik denk dat het raam naar binnen gedrukt wordt.
Mooie vraag voor een aerodynamicus....
Als leek zeg ik dat dit moet kloppen. Kijk maar naar de lelijke eendjes. Door onderdruk aan de buitenkant! gaat het raampje omhoog klapperen. Hetzelfde principe als bij het opstijgen van een vliegtuig. Waar de snelheid van de lucht hoger is, wordt de druk lager.
29 maart 2006 21:58
ivo911 schreef:Nog even en een Targa wordt op hoge snelheid platgedrukt!!! uitkijken dus , Anton
11 apr 2006 23:02
11 apr 2006 23:13
ME-964-Targa schreef:Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute......
12 apr 2006 1:44
ME-964-Targa schreef:Met dak eraf is het niet echt comfortabel met zulke snelheden en ik vraag me af hoe hard je dan kunt. De achterruit is dan nl. een grote remparachute......
12 apr 2006 8:28
12 apr 2006 23:37
13 apr 2006 8:21
13 apr 2006 22:13
Rene914 schreef:Afgelopen rit ook 240+ gereden met een van de jongens op de achterbank en dak eraf. Veel herrie, maar veder is alles gewoon blijven zitten.
Sterker nog, wat later op de dag is er een in slaap gevallen dus je zou bijna zeggen dat het er comfortabel was!!!?!!?
13 apr 2006 22:48
13 apr 2006 22:56
Olaf schreef:
... een targade nadelen van een Coupe en Cabriolet bij elkaar opgeteld
![]()
14 apr 2006 0:33
14 apr 2006 7:59
14 apr 2006 14:05
14 apr 2006 14:16
Rene914 schreef:De fun van open rijden vind ik belangrijker ....
30 apr 2006 21:33
bert964c4 schreef:Nou ff niet over topsnelheid met een targa enzo, maar daar aan gerelateerd de volgende vraag,: Waarom lekken de meeste targa's???
Volgens mij omdat er open veeeeeeeeeeel te hard mee word gereden, las een stukkie over onderdruk wat zou ontstaan, komplete onzin!!, die achterruit is een giga lucht happer en rukt het hele gebeuren uitelkaar!!
Dat is ook een van de redenen waarom zo'n ding altijd suist en fluit als je dicht rijdt.
Voor mij dus echt NOOIT een targa, dan liever een cabrio.
01 mei 2006 1:03
ErikE schreef:en mijn haar raakt nóóit in de war.
01 mei 2006 9:13
Rob Herfst schreef:ErikE schreef:en mijn haar raakt nóóit in de war.
Heb ik ook geen last van!![]()