24 maart 2006 16:57
24 maart 2006 17:05
Thomas Verheijen schreef:Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.
24 maart 2006 21:34
24 maart 2006 21:41
Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.
24 maart 2006 22:47
kristof356-911 schreef:Wij hadden een 912 met startproblemen,
ja, met de K-jetronic doe ik het niet, maar met mijn eerdere carbu en mfi elfjes draaide ik bij koude motor het contact om zodat de pomp begon te tikken (je hoort dat duidelijk) en startte hem pas als die wat trager begon te tikken en dus benzine kreeg.
Kan misschien ook helpen ......of is dit weer fout Renn.....![]()
03 apr 2006 9:43
Renntech schreef:@ patrick: Misschien start jij de de motor wel op handgas zoals Porsche ook voorschrijft en geef na het aanslaan geen of te weinig gasstootjes om de motor aan de praat te houden.
Want laat je de motor alleen op het handgas doorlopen dan draait de koude motor te snel te arm en zal afslaan. Na heel vaak dit herhalen blijft de motor uiteindelijk wel doorlopen omdat de motor iets warm begint te worden.
Zelf geef ik er de voorkeur aan om bij de koude start niet eerst de handgashendel omhoog te trekken omdat je met handgas de motor constant te veel lucht geeft en daardoor een armer mengsel krijgt.
03 apr 2006 10:21
Renntech schreef:kristof356-911 schreef:Wij hadden een 912 met startproblemen,
ja, met de K-jetronic doe ik het niet, maar met mijn eerdere carbu en mfi elfjes draaide ik bij koude motor het contact om zodat de pomp begon te tikken (je hoort dat duidelijk) en startte hem pas als die wat trager begon te tikken en dus benzine kreeg.
Ten eerste , wat is MFI? Ik lees geen amerikaanse site's en ken alleen de nederlandse en duitse benamingen. MFI zal wel staan voor Multi Fuel Injection maar alle einspritz/ inspuitmotoren zijn 'multi' ingespoten, tenminste bij onze auto's. Voor mij vallen dus alle injectie's van de mechanische injectie tot en met de nieuwste injectie soorten dus onder MFI![]()
03 apr 2006 19:59
Hette schreef:Renntech schreef:kristof356-911 schreef:Wij hadden een 912 met startproblemen,
Ten eerste , wat is MFI? Ik lees geen amerikaanse site's en ken alleen de nederlandse en duitse benamingen. MFI zal wel staan voor Multi Fuel Injection maar alle einspritz/ inspuitmotoren zijn 'multi' ingespoten, tenminste bij onze auto's. Voor mij vallen dus alle injectie's van de mechanische injectie tot en met de nieuwste injectie soorten dus onder MFI![]()
Erwin, MFI is mechanical fuel injection
03 apr 2006 20:03
03 apr 2006 20:49
Targa911S1967 schreef:
en dan heb je nog voor de "echte" oudjes NFI dat is No-Fuel Injection.........![]()
![]()
04 apr 2006 20:57
Hette schreef:Targa911S1967 schreef:
en dan heb je nog voor de "echte" oudjes NFI dat is No-Fuel Injection.........![]()
![]()
die waren dan ook niet vooruit te branden![]()
![]()