Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 maart 2006 16:57

Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.

24 maart 2006 17:05

Thomas Verheijen schreef:Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.

En wat doet die tikkepomp dan precies?

24 maart 2006 21:34

bedankt renntech, weer iets geleerd.

klopt het dan dat de starttechniek bij een mfi motor en een carbu motor +/- hetzelfde is ?

toch nog een vraagje ivm mijn 2.4T : hoe zou het komen (2.4T k-jetronic) dat hij vlak na het starten bij koude motor en koud weer vrij onregelmatig draait in stationair (ttz heel "ritmisch" met varierend toerental op en neer, echter zonder stilvallen of sputteren of backfire of zo) en bij het rijden de eerste kilometers echt hapert bij het gasgeven, ttz schokken. Dit is vooral bij koud weer en dus enkel de eerste minuten bij koude motor, daarna loopt hij perfect.
Ik denk dan altijd : die auto komt uit Californie en is dit rotweer niet gewoon, hij protesteert puur uit karakter. Eens hij warm is gelopen is dat ochtendhumeur weer over :D

24 maart 2006 21:41

Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.


ja, met de K-jetronic doe ik het niet, maar met mijn eerdere carbu en mfi elfjes draaide ik bij koude motor het contact om zodat de pomp begon te tikken (je hoort dat duidelijk) en startte hem pas als die wat trager begon te tikken en dus benzine kreeg.
Kan misschien ook helpen ......of is dit weer fout Renn..... :?: :?

24 maart 2006 22:47

kristof356-911 schreef:
Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.


ja, met de K-jetronic doe ik het niet, maar met mijn eerdere carbu en mfi elfjes draaide ik bij koude motor het contact om zodat de pomp begon te tikken (je hoort dat duidelijk) en startte hem pas als die wat trager begon te tikken en dus benzine kreeg.
Kan misschien ook helpen ......of is dit weer fout Renn..... :?: :?


Ten eerste , wat is MFI? Ik lees geen amerikaanse site's en ken alleen de nederlandse en duitse benamingen. MFI zal wel staan voor Multi Fuel Injection maar alle einspritz/ inspuitmotoren zijn 'multi' ingespoten, tenminste bij onze auto's. Voor mij vallen dus alle injectie's van de mechanische injectie tot en met de nieuwste injectie soorten dus onder MFI :lol:

Wat Kristof schrijft is technisch gezien niet goed te volgen.
Ook al zou de benzine bij de 912 teruglopen naar de benzine tank ( gebeurt echt niet > denk maar eens aan het communicerende vaten principe, hooguit zal er een beetje lucht in het laatste stukje leiding zitten)het zal niet direct met het slecht aanslaan te maken hebben omdat in de vlotterkamers immers nog steeds benzine zal blijven staan. Alleen door verdamping en lekkage zal dit niveau kunnen zakken. Maar dat gaat niet in een paar dagen.

De tikke pomp ( nog nooit iemand deze pomp zo horen noemen :lol: ) is een irritant soort membraampomp die door zijn bouw een tikkend geluid geeft. Het zijn wel goede pompen. Zelf geef ik de voorkeur aan de roterende pomp. Die zoemen alleen en is minder "aanwezig" in de auto.

Het enigste voordeel van een auto alvast op contact zetten (met carburateurs en een elektrische benzinepomp ) is dus het laten vollopen van de vlotterkamers. Maar omdat de acceleratiepompen benzine uit de vlotterkamers onttrekken op een lager niveau heeft het beperkte zin. Je gebruikt de acceleratiepompen toch als koudstartverrijker.

Maar over start procedures kun je heel lang nadenken en filosoferen, je kunt ook gewoon starten en door 'schade en schande' het onder de knie krijgen.
En lukt het nooit zoals je wilt kun je altijd nog een suffe Diesel kopen.
:lol:

Zo, en nu ga ik mijn 951 op de autoambulance zetten om naar Ciney (B) te vertrekken. Effe lekker uitleven. Tot Volgende week.

03 apr 2006 9:43

Renntech schreef:@ patrick: Misschien start jij de de motor wel op handgas zoals Porsche ook voorschrijft en geef na het aanslaan geen of te weinig gasstootjes om de motor aan de praat te houden.
Want laat je de motor alleen op het handgas doorlopen dan draait de koude motor te snel te arm en zal afslaan. Na heel vaak dit herhalen blijft de motor uiteindelijk wel doorlopen omdat de motor iets warm begint te worden.

Zelf geef ik er de voorkeur aan om bij de koude start niet eerst de handgashendel omhoog te trekken omdat je met handgas de motor constant te veel lucht geeft en daardoor een armer mengsel krijgt.


Gistermiddag (want heerlijk Porsche-weer :D :D ) even lekker wezen toeren. Eerst de permabag open, auto op contact, paar keer flink het gaspedaal ingetrapt (handgas uitgelaten deze keer), sleutel om en op moment van aanslaan weer flink gas-ingetrapt, en....... niks :(
de tweede keer daarentegen lukte het wel perfect :wink:

Je hebt dus gelijk Erwin, het is vast een kwestie van aanvoelen, en dat gaat vast helemaal goedkomen, maar hij start nu in ieder geval stukken sneller dan voorheen als ik wat minder voorzichtig ben met het (voet-) gas geven.
:thumright:

03 apr 2006 10:21

Renntech schreef:
kristof356-911 schreef:
Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.


ja, met de K-jetronic doe ik het niet, maar met mijn eerdere carbu en mfi elfjes draaide ik bij koude motor het contact om zodat de pomp begon te tikken (je hoort dat duidelijk) en startte hem pas als die wat trager begon te tikken en dus benzine kreeg.
Kan misschien ook helpen ......of is dit weer fout Renn..... :?: :?


Ten eerste , wat is MFI? Ik lees geen amerikaanse site's en ken alleen de nederlandse en duitse benamingen. MFI zal wel staan voor Multi Fuel Injection maar alle einspritz/ inspuitmotoren zijn 'multi' ingespoten, tenminste bij onze auto's. Voor mij vallen dus alle injectie's van de mechanische injectie tot en met de nieuwste injectie soorten dus onder MFI :lol:


Erwin, MFI is mechanical fuel injection

03 apr 2006 19:59

Hette schreef:
Renntech schreef:
kristof356-911 schreef:
Wij hadden een 912 met startproblemen,
omdat de benzinetank helemaal voorin zit en (na langere tijd stilstaan) de benzine trug gaat in de tank, moeten eerst de leidingen vol met het brandbare goedje komen.
Toen we er een zgn. tikkepomp tussen hadden gezet, was het meteen stukken beter.


ja, met de K-jetronic doe ik het niet, maar met mijn eerdere carbu en mfi elfjes draaide ik bij koude motor het contact om zodat de pomp begon te tikken (je hoort dat duidelijk) en startte hem pas als die wat trager begon te tikken en dus benzine kreeg.
Kan misschien ook helpen ......of is dit weer fout Renn..... :?: :?


Ten eerste , wat is MFI? Ik lees geen amerikaanse site's en ken alleen de nederlandse en duitse benamingen. MFI zal wel staan voor Multi Fuel Injection maar alle einspritz/ inspuitmotoren zijn 'multi' ingespoten, tenminste bij onze auto's. Voor mij vallen dus alle injectie's van de mechanische injectie tot en met de nieuwste injectie soorten dus onder MFI :lol:


Erwin, MFI is mechanical fuel injection


en dan heb je nog voor de "echte" oudjes NFI dat is No-Fuel Injection......... :wink: :wink: :wink:

03 apr 2006 20:03

Die kwamen zeker niet veel verder dan het tankstation :lol:

03 apr 2006 20:49

Targa911S1967 schreef:
en dan heb je nog voor de "echte" oudjes NFI dat is No-Fuel Injection......... :wink: :wink: :wink:


die waren dan ook niet vooruit te branden :wink: :wink: :wink:

04 apr 2006 20:57

Hette schreef:
Targa911S1967 schreef:
en dan heb je nog voor de "echte" oudjes NFI dat is No-Fuel Injection......... :wink: :wink: :wink:


die waren dan ook niet vooruit te branden :wink: :wink: :wink:


en niet op de weg te houden.......jeetje, wie wil nu zoiets......... :roll: :roll: :roll:

Afbeelding
Plaats een reactie