Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

04 apr 2006 14:50

Double G schreef:[. Maar de Cayennerijders onder ons moeten toch in hun chassisnummer kunnen zien welke cijfers er staan op positie 7, 8 en 11? :


Even in duitse brief gekeken,type 9PA :[ :roll:

04 apr 2006 18:32

Jurgen schreef:Ook ik heb een vraag mbt deze lijst ; de 964 turbo is er als 3.3 én als 3.6 liter...ik heb altijd begrepen, dat de 3.6 door 't leven gaat als 965 , maar hoe wordt de 964 turbo 3.3 intern dan genoemd ,of heeft deze geen apart nr. , net als de 993TT dit ook niet heeft?


965 is door de Porschewereld aan de 964 turbo gegeven. Porsche AG heeft 965 nooit als zodanig gebruikt, bij mijn weten.

05 apr 2006 8:47

horn schreef:965 is door de Porschewereld aan de 964 turbo gegeven. Porsche AG heeft 965 nooit als zodanig gebruikt, bij mijn weten.

nu je het zo stelt, ik dacht dat Hette me dat ook weleens verteld heeft :roll:

19 mei 2006 14:34

wat een lijst!

19 mei 2006 14:44

Mijn vraag was eigenlijk..of er verschíl zat in aanduiding tussen een 3.3- en een 3.6 turbo?
Of kan een 965 beide zijn...lijkt me een beetje vreemd...

19 mei 2006 15:01

Staat een stukje over in de 911 en Porscheworld van deze maand (nou ja, die van Juni duzz :roll: )

Volgens mij stond daar o.a. dat de 930 motoren tot in de 964turbo gebruikt werden (als 3.3) en dat er pas een 964 opvolger kwam in de vorm van een 3.6. Die heette vervolgens turbo II. Ik zou dat dan dus de 965 noemen, maar dat stond vervolgens weer niet in het artikel....

Aan de andere kant. Als ik 964 turbo's zie aangeboden (zowel als 3.3 als 3.6), dan staan ze meestal als 965 aangeduid... :?
Dat zou weer aangeven dat Horn het hierboven bij het rechte eind had en dat het een onofficiele benaming is.
Wierd 8)

19 mei 2006 20:57

Jurgen schreef:Mijn vraag was eigenlijk..of er verschíl zat in aanduiding tussen een 3.3- en een 3.6 turbo?
Of kan een 965 beide zijn...lijkt me een beetje vreemd...


965 komt uit de wandelgangen, voor een 964 turbo. 3.3 én 3.6 - beetje vreemd? vandaar dat het nooit officieel is geweest. 965 kan dus beide zijn. :roll:

19 mei 2006 21:21

patrick911 schreef:Staat een stukje over in de 911 en Porscheworld van deze maand (nou ja, die van Juni duzz :roll: )

Volgens mij stond daar o.a. dat de 930 motoren tot in de 964turbo gebruikt werden (als 3.3) en dat er pas een 964 opvolger kwam in de vorm van een 3.6. Die heette vervolgens turbo II. Ik zou dat dan dus de 965 noemen, maar dat stond vervolgens weer niet in het artikel....

Aan de andere kant. Als ik 964 turbo's zie aangeboden (zowel als 3.3 als 3.6), dan staan ze meestal als 965 aangeduid... :?
Dat zou weer aangeven dat Horn het hierboven bij het rechte eind had en dat het een onofficiele benaming is.
Wierd 8)


Klopt iets ni in uw stelling:

de turboII benaming wordt gebruikt voor de 3.3L in de "965" kas na de 930 gediend te hebben...en is dus niet de benaming voor de 3.6.

De 965 met 3.6l wordt gewoon "turbo 3.6" genoemd (zoals achteraan op de motorkap staat).

Er bestaat wel nog een gelimiteerde serie van de 965 turbo 3.3l: 965 turbo S die 380 pk (ipv 320) had en waarvan 81 exemplaren gemaakt zijn in 1992. Deze had ook het onderstel van een 964RS.

De 3.3l turbo van 320 pk kon ook met poptie X88 genomen worden en wordt vaak ook foutief "turbo S" genoemd...deze heeft het gewone turbo onderstel maar levert 355 pk.

De 3.6l turbo tot slot kon ook met deze X88 optie geleverd worden en noemt dan weer wel "turbo 3.6S". Resultaat is 385 pk; 76 exemplaren wereldwijd

:wink:

20 mei 2006 7:19

Om het verhaal nóg moeilijker te maken... :twisted: :lol: ...ik had een 3.6 leichtbau-blok in m'n '89-er 930...deze had 381 pk...verwarrend, want dit was net zoveel als de 3.3 Turbo-S.
Peter (P&P) heeft dit blok ingebouwd met de nodige aanpassingen omdat 't er niet zomaar in paste.
Trok zo'n beetje even hard als mijn huidige...
Plaats een reactie