Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:45



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Met de vlam in de pan (pijp) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht Met de vlam in de pan (pijp)
Zoo,

gisteravond was weer zo'n prima gelegenheid om mijn bijna oldtimer van stal te halen. Lekker weer, weinig wind en veel zin.
Daarnaast had mijn broer een Honda CBR600 gekocht, welke uitgeprobeerd moest worden. Met volgwagen wel te verstaan ;-)

Factsheet :D :
Een slordige 1188 (leeggewicht) + 85 (ik) + 50 (peut) = 1323kg op 231 pk's, of wat daar ook van over mag zijn na al die jaren...0.15pk per kg zeg maar welke achter een fiets aanrijdt van: 180kg + broer incl peut (90kg)met iets meer dan 100pk. (dik factor 3 in de + dus)

Uiteraard kansloos op het rechte stuk, maar in de bochten was het nog goed hard wegrijden! Leuke bijkomstigheid was dat bij flink doortrekken en schakelen bleek dat er :shock: VLAMMEN uit de pijp bij mijn P verschenen! (voor mij onzichtbaar)

Geen knal gehoord, maar broer was duidelijk onder de indruk toen ie bij het eerst volgende stoplicht naast mijn raam verscheen.
En van de acceleratie nog van zo'n oude wagen + het gebulder toen ie erachter reed icm met de voorgenoemde vlammen.


Iemand een id hoe dat komt en belangrijker nog, of het schadelijk is/kan zijn? Vlammen uit de pijp?


06 apr 2006 10:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
zou me er ni teveel van aatrekken...waarschijnlijk een beetje onverbrande benzine die in de hete uitlaat spontaan tot ontbranding komt...heel mooi voor de achterliggers:-)

Een ander verhaal wordt het natuurlijk als je merkt dat je P onregelmatig draait (probleem bij ontsteking) en daardoor geregeld vonkt in de verkeerde cilinder...maar als ik het goed begrijp is je P 100% ok en zal het wel te maken hebben met het eerste:-)
_________________________________________
Respekt für die Eltern


06 apr 2006 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Levensgevaarlijk! :lol: :wink:

Afbeelding


06 apr 2006 10:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
NPC 0577


Laatst bijgewerkt door Double G op 06 apr 2006 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.



06 apr 2006 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zag dit vorig jaar op het circuit bij Zandvoort ook bij verschillende Porsches. Volgens mij (maar ik ben geen expert) geeft dit aan dat er nog een te rijk mengsel uit je uitlaat komt. Volgens mij is in ieder geval je verbruik nu erg hoog. :wink:
Of het kwaad kan?? Geen idee.


06 apr 2006 10:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Was dit niet gemaakt zodat men niet te kort op je kon rijden in het verkeer :twisted: :lol:

ps:Wel mooi hoor zo'n vlammetjes

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


06 apr 2006 10:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Idd, mooi zo vlammetjes, mengsel te rijk, wordt aangepast bij acceleratie, of verhoogde prestaties, dus kan het zijn zoals eerder vermeld dat er nog wat benzine in de uitlaat zelf verbrand door de hitte van de uitlaat.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


06 apr 2006 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
911-lover schreef:
Was dit niet gemaakt zodat men niet te kort op je kon rijden in het verkeer :twisted: :lol:

ps:Wel mooi hoor zo'n vlammetjes

Afbeelding


Mooi plaatje van een "Sportec Turbo" op de rollenbank :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


06 apr 2006 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht 
MichM3 schreef:
911-lover schreef:
Was dit niet gemaakt zodat men niet te kort op je kon rijden in het verkeer :twisted: :lol:

ps:Wel mooi hoor zo'n vlammetjes

Afbeelding


Mooi plaatje van een "Sportec Turbo" op de rollenbank :wink:


Misschien idd wat rijkelijk afgesteld, maar het is steeds starten en lopen, geen gestotter oid tijdens het rijgedrag, moio toerental-verloop etc, zowel met een warme als koude motor soepel rijden.

Zal het verbruik idd eens in de gaten houden, heb de wagen pas 2 weken en naast het warm rijden er nog niet mee getourd zeg maar...
Had bij stevig doorrijden een verbruik van ongeveer 1:6,5 met superplus in de tank. Das toch niet heel gek?


06 apr 2006 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
knotski schreef:
Had bij stevig doorrijden een verbruik van ongeveer 1:6,5 met superplus in de tank. Das toch niet heel gek?


Nee, volgens mij niet voor een auto uit die tijd.
Dat doet die van mij ook, en die levert daar lang niet zulke prestaties mee... :wink:


06 apr 2006 14:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Vlammen bij mijn turbo? Geen enkel probleem!!

Afbeelding
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


06 apr 2006 14:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Wij hebben ook wel eens vlammen uit de pijp weten te krijgen, maar dat was bij het loslaten van het gaspedaal. Onder acceleratie is wel apart.
Als je snel het gas loslaat dan wordt er nog een fractie van een seconde brandstof de cilinder in gepompt maar de ontsteking blijft uit, waardoor het onverbrand in de uitlaat gepompt wordt. Beetje warme uitlaat en het is idd even nuttig om een worstje bij de uitlaat te houden. :D


06 apr 2006 18:29
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
knotski schreef:
Had bij stevig doorrijden een verbruik van ongeveer 1:6,5 met superplus in de tank. Das toch niet heel gek?

Ik vind 1 op 6,5 voor een 3.2 Carrera een hoog verbruik. Zelf rijd ik 1 op 8 met mijn 3.2'tje.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


06 apr 2006 18:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Nicolò schreef:
knotski schreef:
Had bij stevig doorrijden een verbruik van ongeveer 1:6,5 met superplus in de tank. Das toch niet heel gek?

Ik vind 1 op 6,5 voor een 3.2 Carrera een hoog verbruik. Zelf rijd ik 1 op 8 met mijn 3.2'tje.

hier ook ongeveer 1 op 7.5-8
_________________________________________
Got coffee?


06 apr 2006 20:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Nicolò schreef:
Zelf rijd ik 1 op 8 met mijn 3.2'tje.

Marco schreef:
hier ook ongeveer 1 op 7.5-8

Dan zou ik dat ding maar eens gaan gebruiken waar die voor gemaakt is! :twisted: :evil: :x :wink:


06 apr 2006 21:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
1 op 7 netjes rijden ,1 op 5 bij lekker knallen.






En dit is een demontabele trekhaak?? :roll: :wink: Afbeelding
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


06 apr 2006 21:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Nicolò schreef:
Zelf rijd ik 1 op 8 met mijn 3.2'tje.

Marco schreef:
hier ook ongeveer 1 op 7.5-8

Dan zou ik dat ding maar eens gaan gebruiken waar die voor gemaakt is! :twisted: :evil: :x :wink:

Gebruik dat ding al jaren waar die voor gemaakt is, maar daar gaat mijn Porsche niet meer van zuipen, hoor!
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


06 apr 2006 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
André 3.0 schreef:
1 op 7 netjes rijden ,1 op 5 bij lekker knallen.






En dit is een demontabele trekhaak?? :roll: :wink: Afbeelding


Rij er maar eens achter met de jubirit, dan word je Afbeelding :wink: :wink: :wink: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


06 apr 2006 22:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
is het niet zo dattie automatisch te rijk staat afgesteld en daardoor altijd een optimale verbranding heeft? De benzine die 'te rijk' is, dus te veel, wordt via een afvoerpijpje weer terug in de aanvoer gebracht...

Klinkt een beetje sci-fi, maar zo begreep ik het toen Paul (Carcare) me iets dergelijks over verbranding probeerde uit te leggen (ik ben een motor-leek, dusss...). Wat hij toen zei, en ik denk dat dat dit is, klonk best logisch...

:roll: :roll: :roll:

maar dat verklaart de vlam in de pijp nog steeds niet, trouwens... :?
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


07 apr 2006 4:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
waarschijnlijk een zeer domme opmerking:
ik heb weleens begrepen dat bij een turbo benzine ook een koelende werking heeft en dat ze daardoor "te rijk" zijn afgesteld :roll: :?: :?
_________________________________________
Got coffee?


07 apr 2006 6:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
ingo schreef:
is het niet zo dattie automatisch te rijk staat afgesteld en daardoor altijd een optimale verbranding heeft? De benzine die 'te rijk' is, dus te veel, wordt via een afvoerpijpje weer terug in de aanvoer gebracht...

Klinkt een beetje sci-fi, maar zo begreep ik het toen Paul (Carcare) me iets dergelijks over verbranding probeerde uit te leggen (ik ben een motor-leek, dusss...). Wat hij toen zei, en ik denk dat dat dit is, klonk best logisch...

:roll: :roll: :roll:

maar dat verklaart de vlam in de pijp nog steeds niet, trouwens... :?


Dit lijkt mij een beetje klok/klepel geval. Het mengsel in de verbrandingskamer wordt altijd verbrand, of het nu te rijk of te arm is. Terugvoeren in de inlaat of zo iets lijkt me onmogelijk. Het is wel zo dat de benzine pomp de injectiepomp onder druk houdt en dat 'teveel' benzine door de retour leiding weer terugloopt in de benzinetank.


07 apr 2006 8:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
ingo schreef:
is het niet zo dattie automatisch te rijk staat afgesteld en daardoor altijd een optimale verbranding heeft? De benzine die 'te rijk' is, dus te veel, wordt via een afvoerpijpje weer terug in de aanvoer gebracht...

Klinkt een beetje sci-fi, maar zo begreep ik het toen Paul (Carcare) me iets dergelijks over verbranding probeerde uit te leggen (ik ben een motor-leek, dusss...). Wat hij toen zei, en ik denk dat dat dit is, klonk best logisch...

:roll: :roll: :roll:

maar dat verklaart de vlam in de pijp nog steeds niet, trouwens... :?


Zie mijn eerdere post: het kan natuurlijk ook bij het optrekken bedacht ik me: op het moment dat je wil schakelen laat je het gas ook los. Dus zodoende!


07 apr 2006 10:41
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
...heb ik er dus weer helemaal niets van begrepen (zie posts boven). :roll: Beetje domme opmerking, zei maxima...

Ben wel benieuwd wat Paul dan wel bedoelde. Waarschijnlijk dit:

Peter 2.4S schreef:
...Het is wel zo dat de benzine pomp de injectiepomp onder druk houdt en dat 'teveel' benzine door de retour leiding weer terugloopt in de benzinetank.
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


07 apr 2006 12:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Marco schreef:
waarschijnlijk een zeer domme opmerking:
ik heb weleens begrepen dat bij een turbo benzine ook een koelende werking heeft en dat ze daardoor "te rijk" zijn afgesteld :roll: :?: :?


Helemaal geen domme opmerking. Mijn auto MOET zelfs rijker afgesteld worden ivm de tuning.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


07 apr 2006 12:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
michael schreef:
Mijn auto MOET zelfs rijker afgesteld worden ivm de tuning.

ohja? wat is er dan aan gebeurd?
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


07 apr 2006 12:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.