Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Welke velgen zijn het mooist op een 993 S?

De standaard gemonteerde CUP2 velgen
17
23%
De Turbo I velgen van 993 Turbo/4S
58
77%
 
Totaal aantal stemmen : 75

05 apr 2006 22:44

Paul van Engelen schreef:Denk overigens op dit moment dat het echte Turbo Hohlspeich velgen zijn, dus dat is wel leuk ....


Scheelt een paar kilo pér velg Paul! Komt je slalomtijd ten goede, denk ik! :wink:

06 apr 2006 15:38

Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt.... 8)
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken :roll: - noteren en mij melden.
Wil wel even vergelijken met jouw 'echte' :shock:

Heb jij ook stalen ventielen en een afgeplat kantje aan het verder ronde gat voor het ventiel :?:
Heb meerdere Turbo velgen op 4S'en gezien die rubber ventielen hebben - dan kunnen de Porsche dopjes er WEL op :!: - en een ander gat voor het ventiel wat geheel rond is.

(Zal eens een detail plaatje schieten.)

06 apr 2006 16:19

Paul van Engelen schreef:Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt.... 8)
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken :roll: - noteren en mij melden.
Wil wel even vergelijken met jouw 'echte' :shock:

Heb jij ook stalen ventielen en een afgeplat kantje aan het verder ronde gat voor het ventiel :?:
Heb meerdere Turbo velgen op 4S'en gezien die rubber ventielen hebben - dan kunnen de Porsche dopjes er WEL op :!: - en een ander gat voor het ventiel wat geheel rond is.

(Zal eens een detail plaatje schieten.)


Voor zover ik weet hebben ECHTE Turbo's stalen ventielen en zijn de Turbolook met rubberen ventielen.

06 apr 2006 16:25

Zijn dit de stalen ventielen die jullie bedoelen? Als het goed is heb ik de holle-spaken...



[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=9432[img][/img]

06 apr 2006 16:31

Jurgen schreef:Zijn dit de stalen ventielen die jullie bedoelen? Als het goed is heb ik de holle-spaken...

Nee, dit is nou Turbo LOOK van Ruf! :mrgreen: :lol: :wink:

06 apr 2006 16:34

:ass: :lol:

06 apr 2006 17:01

Paul van Engelen schreef:Heb jij ook stalen ventielen ..


:arrow: in de volksmond :arrow: hoge-snelheids-ventielen .... die buigen namelijk niet door de centrifugaal kracht itt tot de rubberen :idea: daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden :wink:

... dat er in originele Tujboo-wielen stalen zitten wil ik wel geloven ...

06 apr 2006 17:07

Olaf schreef:daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden :wink:

Had me altijd al afgevraagd waarvoor die dienen. Leerzaam toch zo'n forum. :wink:

06 apr 2006 17:18

WdePundert schreef:
Olaf schreef:daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden :wink:

Had me altijd al afgevraagd waarvoor die dienen. Leerzaam toch zo'n forum. :wink:

wist ik ook niet
marco-met-stalen-lipjes-en-sinds-gisteren-weer-zomerbanden

06 apr 2006 17:30

Ik eis steeds stalen ventielen bij de bandencentrale.
Omde één of andere reden zijn ze er nooit gelukkig mee , want ze willen het steeds "vergeten".
Zij beweren dat de stalen veel sneller lucht lossen als de rubberen doch daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.

06 apr 2006 19:25

Olaf schreef:
Paul van Engelen schreef:Heb jij ook stalen ventielen ..


:arrow: in de volksmond :arrow: hoge-snelheids-ventielen .... die buigen namelijk niet door de centrifugaal kracht itt tot de rubberen :idea: daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden :wink:

... dat er in originele Tujboo-wielen stalen zitten wil ik wel geloven ...



Over welke snelheden hebben wij het dan ? Als je gaat spreken over bizarre centrifugaalkrachten die 'ventielen zouden doen ombuigen' ben ik benieuwd naar 'het verhaal' hierachter....

06 apr 2006 21:02

Ombuigen gebeurt uiteraard niet bij de metalen, maar zeker wel bij rubberenRobbies :lol:

Vandaar inderdaad die nette steuntjes op de Fuchs velgen :!:
En daarom is ook het onverstandig om zonder wieldoppen rond te rijden - SORRY dwaal even af naar de-gewone-automobielen-der-aarde :wink: - bij stalen velgen, waarbij het 'krappe' gat in de wieldop steun geeft aan het ventiel :idea:

06 apr 2006 21:03

Harley schreef:Voor zover ik weet hebben ECHTE Turbo's stalen ventielen en zijn de Turbolook met rubberen ventielen.


Dank voor deze interessante info :!: :P

06 apr 2006 21:18

Paul van Engelen schreef:Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt.... 8)
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken :roll: - noteren en mij melden.


Bedankt voor deze opdracht Paul! :lol: Leuk.

Kom nét binnen en heb géén lampje, noch een spiegeltje voor dit soort klusjes. Als je het niet erg vindt duik ik dus niet in mijn halfverlichtte carport, maar op de bank! Wie weet wat zich vannacht weer aandient....

06 apr 2006 21:26

Paul van Engelen schreef:Ombuigen gebeurt uiteraard niet bij de metalen, maar zeker wel bij rubberenRobbies :lol:

Vandaar inderdaad die nette steuntjes op de Fuchs velgen :!:
En daarom is ook het onverstandig om zonder wieldoppen rond te rijden - SORRY dwaal even af naar de-gewone-automobielen-der-aarde :wink: - bij stalen velgen, waarbij het 'krappe' gat in de wieldop steun geeft aan het ventiel :idea:


Maar centrifugaalkracht (wat wij naar officiele natuurkundige benaming eigenlijk 'Middelpuntzoekende Kracht' dienen te noemen) is toch groter bij een metalen (meer massa) ventiel dat bij een rubberen ventiel ?

06 apr 2006 22:04

ER schreef:
Paul van Engelen schreef:Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt.... 8)
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken :roll: - noteren en mij melden.


Bedankt voor deze opdracht Paul! :lol: Leuk.

Kom nét binnen en heb géén lampje, noch een spiegeltje voor dit soort klusjes. Als je het niet erg vindt duik ik dus niet in mijn halfverlichtte carport, maar op de bank! Wie weet wat zich vannacht weer aandient....


Heb nog wel ergens een spiegeltje liggen.
:wink:

06 apr 2006 22:05

Epicurus schreef:[Maar centrifugaalkracht (wat wij naar officiele natuurkundige benaming eigenlijk 'Middelpuntzoekende Kracht' dienen te noemen) is toch groter bij een metalen (meer massa) ventiel dat bij een rubberen ventiel ?


In principe wel..echter de metalen zit ''vast'' en de rubberen ''flexibel''... :!:

06 apr 2006 22:07

ome piet schreef:
Epicurus schreef:[Maar centrifugaalkracht (wat wij naar officiele natuurkundige benaming eigenlijk 'Middelpuntzoekende Kracht' dienen te noemen) is toch groter bij een metalen (meer massa) ventiel dat bij een rubberen ventiel ?


In principe wel..echter de metalen zit ''vast'' en de rubberen ''flexibel''... :!:


OK ! Dát is dus het verschil .... Dank Ome Piet....

07 apr 2006 7:08

RS-R schreef:Heb nog wel ergens een spiegeltje liggen.
:wink:


Oké, RS-R!

Ik parkeer hem wel een keer in je behandelkamer! :lol: Meteen even wat tandsteen verwijderen....

07 apr 2006 13:54

Heb het plaatje gemaakt

Afbeelding

Dit kan je vanuit je luie stoel toch wel even vergelijken ER :?:

Oh ja, die onderdeelnummers staan achter de spaak naast het ventiel, die 'tegen de klok' in; nu maak ik het toch wel erg simpel :wink:

Is overigens nog niet ZO makkelijk: in spiegelbeeld en op zijn kop een ingeslagen nummer ontcijferen. Ik help je een heel eind op weg: 993.362..........

Eens kijken of het je lukt, die laatste 5 cijfers :mrgreen:

07 apr 2006 14:09

Zeg Paul ik heb nog steeds die andere originele velgen je weet wel met dat gespoten middengedeelte.

Wat zal ik daar nou mee doen :?: :lol:

07 apr 2006 14:34

molen934 schreef:Zeg Paul ik heb nog steeds die andere originele velgen je weet wel met dat gespoten middengedeelte.

Wat zal ik daar nou mee doen :?: :lol:


HANS, nou niet vervelend gaan worden op de vrijdagmiddag :twisted: :twisted:

Mauk

07 apr 2006 14:38

Hans, zijn niks waard, niemand wil ze hebben.

Ik zou zeggen: aan de straat zetten, maar hier wel even melden natuurlijk wanneer je dat precies gaat doen :twisted:

07 apr 2006 19:54

Turbo's met 'S' wieldoppen :wink:

12 apr 2006 10:25

Gisteren mijn 18" velgen bij de bandenboer gebracht om te repareren na een beschadiging (zie elders). :cry:

Ik heb nu tijdelijk 17" velgen en ik moet zeggen het ziet er niet uit in vergelijking tot de 18" velgen. Omdat een S breed is, vallen die velgen helemaal binnen de spatborden. Verder zijn de de wielkasten niet meer helemaal gevuld. Dus als je keuze hebt, altijd 18" velgen nemen.

Ik laat hem even een weekje binnen staan..... :wink:
Plaats een reactie