05 apr 2006 22:44
Paul van Engelen schreef:Denk overigens op dit moment dat het echte Turbo Hohlspeich velgen zijn, dus dat is wel leuk ....
06 apr 2006 15:38
06 apr 2006 16:19
Paul van Engelen schreef:Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt....![]()
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken- noteren en mij melden.
Wil wel even vergelijken met jouw 'echte'
Heb jij ook stalen ventielen en een afgeplat kantje aan het verder ronde gat voor het ventiel![]()
Heb meerdere Turbo velgen op 4S'en gezien die rubber ventielen hebben - dan kunnen de Porsche dopjes er WEL op- en een ander gat voor het ventiel wat geheel rond is.
(Zal eens een detail plaatje schieten.)
06 apr 2006 16:25
06 apr 2006 16:31
Jurgen schreef:Zijn dit de stalen ventielen die jullie bedoelen? Als het goed is heb ik de holle-spaken...
06 apr 2006 16:34
06 apr 2006 17:01
Paul van Engelen schreef:Heb jij ook stalen ventielen ..
06 apr 2006 17:07
Olaf schreef:daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden![]()
06 apr 2006 17:18
WdePundert schreef:Olaf schreef:daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden![]()
Had me altijd al afgevraagd waarvoor die dienen. Leerzaam toch zo'n forum.
06 apr 2006 17:30
06 apr 2006 19:25
Olaf schreef:Paul van Engelen schreef:Heb jij ook stalen ventielen ..
in de volksmond
hoge-snelheids-ventielen .... die buigen namelijk niet door de centrifugaal kracht itt tot de rubberen
daarom zie je bijv. bij originele fuchsen van die metalen opstaande lipjes die het ventiel tegenhouden
![]()
... dat er in originele Tujboo-wielen stalen zitten wil ik wel geloven ...
06 apr 2006 21:02
06 apr 2006 21:03
Harley schreef:Voor zover ik weet hebben ECHTE Turbo's stalen ventielen en zijn de Turbolook met rubberen ventielen.
06 apr 2006 21:18
Paul van Engelen schreef:Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt....![]()
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken- noteren en mij melden.
06 apr 2006 21:26
Paul van Engelen schreef:Ombuigen gebeurt uiteraard niet bij de metalen, maar zeker wel bij rubberenRobbies![]()
Vandaar inderdaad die nette steuntjes op de Fuchs velgen![]()
En daarom is ook het onverstandig om zonder wieldoppen rond te rijden - SORRY dwaal even af naar de-gewone-automobielen-der-aarde- bij stalen velgen, waarbij het 'krappe' gat in de wieldop steun geeft aan het ventiel
06 apr 2006 22:04
ER schreef:Paul van Engelen schreef:Erwin, als jij eens een spiegeltje en lampje in de hand hebt....![]()
kan je dan eens de onderdeelnummers van je velgen - achterzijde spaken- noteren en mij melden.
Bedankt voor deze opdracht Paul!Leuk.
Kom nét binnen en heb géén lampje, noch een spiegeltje voor dit soort klusjes. Als je het niet erg vindt duik ik dus niet in mijn halfverlichtte carport, maar op de bank! Wie weet wat zich vannacht weer aandient....
06 apr 2006 22:05
Epicurus schreef:[Maar centrifugaalkracht (wat wij naar officiele natuurkundige benaming eigenlijk 'Middelpuntzoekende Kracht' dienen te noemen) is toch groter bij een metalen (meer massa) ventiel dat bij een rubberen ventiel ?
06 apr 2006 22:07
ome piet schreef:Epicurus schreef:[Maar centrifugaalkracht (wat wij naar officiele natuurkundige benaming eigenlijk 'Middelpuntzoekende Kracht' dienen te noemen) is toch groter bij een metalen (meer massa) ventiel dat bij een rubberen ventiel ?
In principe wel..echter de metalen zit ''vast'' en de rubberen ''flexibel''...
07 apr 2006 7:08
RS-R schreef:Heb nog wel ergens een spiegeltje liggen.
07 apr 2006 13:54
07 apr 2006 14:09
07 apr 2006 14:34
molen934 schreef:Zeg Paul ik heb nog steeds die andere originele velgen je weet wel met dat gespoten middengedeelte.
Wat zal ik daar nou mee doen![]()
07 apr 2006 14:38
07 apr 2006 19:54
12 apr 2006 10:25