07 apr 2006 5:31
912 schreef:Auto's van de zaak zijn echt het toppunt van verwende werknemers.
07 apr 2006 7:44
07 apr 2006 7:52
07 apr 2006 8:10
Rob 944 schreef:
De enige Nederlanders die verwend zijn,dat zijn de managers die TONNEN (in euro's) per jaar mee naar huis nemen,en daar bovenop nog eens een bonus van 30-35% van het jaarsalaris.
07 apr 2006 8:58
Devils son schreef:Maar dat is niet verwend worden, dat is iets VERDIENEN.
07 apr 2006 9:46
Devils son schreef:Rob 944 schreef:
De enige Nederlanders die verwend zijn,dat zijn de managers die TONNEN (in euro's) per jaar mee naar huis nemen,en daar bovenop nog eens een bonus van 30-35% van het jaarsalaris.
Ik dacht al, waar blijft het...
Dit zijn dus mensen die in het algemeen hun hele leven keihard werken om de top te bereiken. Daar waar de vakbonden op de barricaden gaan als er meer dan 36 uur in een week gewerkt moeten worden, zijn dit mensen die 80 uur als een rustige week zien.
Na 20-25 jaar keihard gewerkt te hebben en ook nog het een en ander gepresteerd te hebben komt men dan op die topfunctie. En ja, daar hoort een mooie beloning bij.
Maar dat is niet verwend worden, dat is iets VERDIENEN.
07 apr 2006 10:42
patrick911 schreef:
Zoals je het nu verwoord: Onzin!
Ik hoor hier ook continue dat "de markt dit dicteert" en dat "de baas dit anders wel ergens anders krijgt", maar het is toch ongelooflijk dat je een bedrijf hebt dat in de problemen zit (inkrimpende markt, zware concurrentie) en dat je vervolgens zomaar 10% van de omzet (!!) krijgt zonder enige vorm van voorwaarden.
Als zo'n board of directors zegt, deze zak met geld krijg je als we komend jaar minder verlies draaien of winst maken: fair, daar kan ik inkomen, dan laat ie namelijk meerwaarde zien. Maar als je vervolgens weer 1000 mensen eruit moet schoppen, weer de laatste trends mist en de verkeerde productielijn schrapt, en alsnog die gigantische bonus krijgt.....![]()
Ben ik dan zo gek dat ik denk dat dit onverdiend is? Als ik slecht presteer (en ik ben echt geen prik-klokker) krijg ik toch ook minder?
07 apr 2006 11:15
07 apr 2006 11:19
07 apr 2006 11:20
paSCal schreef:(mijn mening is ook, dat salaris veel meer prestatie gericht moet zijn, lage basis, relatief hoge bonussen (indien verdiend dus!))
07 apr 2006 13:22
07 apr 2006 13:37
07 apr 2006 13:41
07 apr 2006 13:41
horn schreef:jullie begrijpen mijn punt niet:
(BIJNA) IEDEREEN DIE ONTEVREDEN IS IN DIT LAND, IS VERWEND!
Dus directeuren, klusjesmannen, verkopers, monteurs etc etc etc.
..
Geen discussies over dat directeuren graaiers zijn (die zijn er ongetwijfeld), dat artsen teveel verdienen (te generaliserend), dat monteurs er met de pet naar gooien (zijn er ook) of dat horecaondernemers en advocaten met een vork schrijven. Hou op dat met dat bekrompen generaliseren, besef wat je hebt en ben daar gelukkig mee. Of niet en doe er dan wat aan!
Sorry, moest het even kwijt.
07 apr 2006 13:52
horn schreef:Hou op met zeiken dat je het zo slecht hebt en verander iets.
Hou op dat met dat bekrompen generaliseren, besef wat je hebt en ben daar gelukkig mee.
Of niet en doe er dan wat aan!
07 apr 2006 13:53
Rob Herfst schreef:Wat mij betreft mogen wij in NL ook rustig de premier 2 miljoen per jaar gaan betalen en de ministers 1 miljoen per jaar.
Ik denk dat wij dan eindelijk eens capabele mensen voor dergelijke tijdrovende posten kunnen binnenhalen (en niet alleen de mensen die het helaas niet echt "gemaakt" hebben in het bedrijfsleven!)!
07 apr 2006 14:03
07 apr 2006 14:05
07 apr 2006 14:05
horn schreef:Als je leven je niet bevalt doe er dan wat aan. Hou op met zeiken dat je het zo slecht hebt en verander iets. En zolang je nog steeds in de supermarkt je eten kan kopen, heb je het dan slecht? Zelfs als je 3 dagen in de week geen vlees kan eten? Dat bedoel ik dus
07 apr 2006 14:08
Jort schreef:Dan haal je je motivatie blijkbaar uit andere drijfveren.
En daar is het toch om te doen?
Motivatie tot het leveren van kwaliteit.
07 apr 2006 14:11
07 apr 2006 17:40
Rob Herfst schreef:Leuke discussie![]()
![]()
!
@Rob944: ik vraag mij af hoelang dat extra geld een minder leuke baan kan compenseren? Ik vind die 5 jaar eigenlijk al bijzonder knap!
Als er één ding is wat IK echt belangrijk vind in werk, dan is het plezier hebben in hetgeen waar je mee bezig bent!
Je bent er per slot van rekening zo'n jaar of 40 toch 33% van je leven mee bezig!
Tuurlijk heb ik ook wel eens een baaldag, maar 99% van de dagen rij ik met plezier naar mijn werk!
Mocht dat drastisch zou veranderen, dan ga ik echt wat anders doen!!!!!
07 apr 2006 20:19
Jort schreef:![]()
Rob944 schreef:Dankzij mijn huidige werkgever rijdt ik Porsche en heb ik het ouderlijk huis kunnen kopen,en kan ik ook nog sparen.En dat maakt erg veel goed.
07 apr 2006 20:26
horn schreef:Jort schreef:![]()
![]()
Want?
07 apr 2006 20:27
Jort schreef:horn schreef:Jort schreef:![]()
![]()
Want?
Ik begeef me teveel in Emerikaans/Engelse kringen denk ik. Betekent niets meer of minder dan dat ik het met je eens ben.