Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

20 maart 2006 16:16

hoe is het zaterdag afgelopen toen je de plaat er af had en de boel schoon gemaakt?
heb je het lek gevonden?

anton964

20 maart 2006 19:04

Helaas Anton, niks kunnen vinden tot nu toe, alls schoon gemaakt, en maar kijken waar het vandaan komt, de onderplaat laat ik er even af, ga van het weekend wel ff op en neer naar oberhausen, en dan nog maar eens kijken,

Heb wel gezien dat er een hoop oud vuil op het blok, en bodemplaat lag, misschien is dat een oorzaak??

Hou je op de hoogte.

Bert

20 maart 2006 20:59

bert964c4 schreef:
Heb wel gezien dat er een hoop oud vuil op het blok, en bodemplaat lag, misschien is dat een oorzaak??

Hou je op de hoogte.

Bert


Hoop maar dat dat het misschien was :roll:. Heb je zondag niet de hand kunnen schudden, dan met de Hoeksche Waard maar. :wink:

20 maart 2006 21:18

Is goed Ruud, heb wel je auto gezien maar was te druk met oh'n om je ff snel op te zoeken, maar je leest het hier uiteraard zodra ik meer weet

Bert

27 maart 2006 0:04

WdePundert schreef:
Roi schreef:Weet je wat mij altijd opvalt bij het peilen van de olie -uiteraard bij warme motor- dat als je even de dop van de olievulopening losdraait, ook het dashboard oliepeil metertje hierop reageert. Dwz. even de de oliedop los en weer dicht , vervolgens even wachten (30 sec) en dan komt het dashboard oliepeilmetertje zo weer een grote taartpunt hoger te staan.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Roi

Nog niet gemerkt, maar ik zal het in het weekend eens uitproberen. Dit heeft uiteraard ook gevolgen voor het bijvullen.


Gewoon nieuwsgierig heb je het al gechecked?

Roi

06 apr 2006 23:50

Probleem opgelost!!!!

Heb de P bij de specialist gebracht, en hij kon me in no time vertellen wat er aan scheelde.

Het is een pakking van het oliedruk sensorhuis(ofzoiets) daar waar het huis op het blok zit, daar zit een O-ring, die is niet goed meer en moet vervangen worden.

Kosten????? nou voor het O-ringetje ongeveer 1 euri..........................
Maar er moet zoveel gedemonteerd worden :bang: :bang: .

Nou ja dat maakt het dus wat duurder zoals jullie wel snappen, maar ook dat valt wel mee, kost me ongeveer 65,= euri

Je kan er gewoon mee gummen, het is alleen de ergenis naderhand, en dat word nu dus snel verholpen. En ik ben weer :mrgreen: :ba:

07 apr 2006 5:34

bert964c4 schreef:Nou ja dat maakt het dus wat duurder zoals jullie wel snappen, maar ook dat valt wel mee, kost me ongeveer 65,= euri


65 euro? Da's gratis bij een 964 :lol: :wink:

Ik heb nog nooit iets laten doen aan mijn 964s dat 65 euri kostte... :roll: :cry:

07 apr 2006 7:15

dan heb je geluk meestal kost het iets meer.

anton964

07 apr 2006 19:52

Jullie willen ook niet weten hoe blij ik ben!!! :ba: :ba: :ba:

07 apr 2006 20:37

:cheers: Super Bert, dat valt inderdaad mee. Bij olielekkage krijg ik al visioenen van € 1.000 en meer :(


Nu kan je weer met een gerust hart gassen :drive: :mrgreen:

07 apr 2006 20:43

:ba: heb je helemaal goed Ruud. :lol:

08 apr 2006 10:43

Roi schreef:
ruud964 schreef:Vind het af en toe ook niet meevallen hoor om de olie te peilen: auto horizontaal staan, temp. meter moet horizontaal staan, tijdje stationair draaien etc.


sorry Bert964c4 wil er toch nog iets over zeggen richting Ruud964.

Weet je wat mij altijd opvalt bij het peilen van de olie -uiteraard bij warme motor- dat als je even de dop van de olievulopening losdraait, ook het dashboard oliepeil metertje hierop reageert. Dwz. even de de oliedop los en weer dicht , vervolgens even wachten (30 sec) en dan komt het dashboard oliepeilmetertje zo weer een grote taartpunt hoger te staan.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?


Roi



Nee. Onderdruk/Overdruk?

08 apr 2006 21:12

Heb het getest, maar zag geen verschil.

08 apr 2006 22:23

Das dan grappig 2 - 2.

Bert en Roi zien wel een reactie na het openen van de olievulopening, Jan en Ruud dus niet.....

We zijn nog niet veel wijzer, maar eens zullen we het weten.

mvgr.
Roi

08 apr 2006 22:37

voor de duidelijkheid, bij bedrijfswarme motor (8.00 uur) staat de reservoir meter op 10.00/10.30 uur.

Dit lijkt mij overigens een vrij veilige stand. niet te weinig en niet te veel.


Toch :?:

08 apr 2006 22:43

ruud964 schreef:voor de duidelijkheid, bij bedrijfswarme motor (8.00 uur) staat de reservoir meter op 10.00/10.30 uur.

Dit lijkt mij overigens een vrij veilige stand. niet te weinig en niet te veel.


Toch :?:


Ja hoor die positie is goed...in mijn gebruikershandleiding staat zoiets als: "waagerecht" : horizontaal, waterpas is normaal / goed.

Roi

08 apr 2006 23:20

Roi schreef:Das dan grappig 2 - 2.

Bert en Roi zien wel een reactie na het openen van de olievulopening, Jan en Ruud dus niet....


Ik denk dat het te maken zou kunnen heben met de verandering van druk mss, net zoals je de vuldop losmaakt, de auto gaat dan wat anders lopen,

Het zou kunnen zijn dat de druk in het blok dus even minder word en daardoor de meter wat hoger komt te staan, heb echter al gemerkt dat zodra je daarna een stukje gaat rijden de meter weer exact hetzelfde aan gaat geven.

Het is dus echt geen goed idee om op deze manier je oliepijl te meten, ik doe het wel via de pijlstok, das altijd goed!!
Plaats een reactie