Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

16 apr 2006 8:38

@ Butzi,

de targa zat niet harder, maar zat anders, mijn vrouwtje herinnert zich dat hij iets minder goed zat, dat is ons conclusie, maar zeker geen reden om hem niet te kopen hoor.

16 apr 2006 16:37

thomas993 schreef:Butzi,

zou nog ff wachten met de 997 en een 4S kopen met TT en een schuifdak en lekker in het zilver, geen gezeur met dat zwart (heb er inmiddels ook weer een paar grijze haren bij) en eerst je 2S verkopen en dan een zoekopdracht plaatsen bij een betrouwbare bemiddelaar, moet ie maar ff goed zoeken :wink: , kan wel uit ervaring meedelen dat de overstap van een 993 je niet zal tegenvallen als je je auto wil inzetten als daily driver en m.b.t. afschrijving, het laatste hemd heeft geen zakken :!:


:lol: :lol: :shock:

Kreeg vandaag een goed bod binnen op de 993 S ,dus daar zal het niet aan liggen!

16 apr 2006 16:54

Jups, je hebt de luxe positie, dat je eerst je eigen auto kunt verkopen, en dan pas een andere kunt kopen. Dat lijkt me in deze de slimste zet... Ondanks dat het een tip is (geintje), is jouw auto zeker wel gewild, dus dat moet goed lukken...

Dan op zoek naar die ene goede 996 (targa/4S), en de merc daarop inruilen :)

16 apr 2006 17:09

Butzi schreef:
thomas993 schreef:Butzi,

zou nog ff wachten met de 997 en een 4S kopen met TT en een schuifdak en lekker in het zilver, geen gezeur met dat zwart (heb er inmiddels ook weer een paar grijze haren bij) en eerst je 2S verkopen en dan een zoekopdracht plaatsen bij een betrouwbare bemiddelaar, moet ie maar ff goed zoeken :wink: , kan wel uit ervaring meedelen dat de overstap van een 993 je niet zal tegenvallen als je je auto wil inzetten als daily driver en m.b.t. afschrijving, het laatste hemd heeft geen zakken :!:


:lol: :lol: :shock:

Kreeg vandaag een goed bod binnen op de 993 S ,dus daar zal het niet aan liggen!


Butzi, misschien heel gek plan, maar wat vind je van 993 en MB eruit, en dan een 997 (S?) als daily driver ?

(En van wat je overhoudt een heel leuk horloge ?)

16 apr 2006 17:18

Hield ik maar wat over :shock: :shock: !!! Neen , er zal een zeer fors bedrag bij moeten in geval van een 997 S ( vanaf 110.000 euro als occasion), heb ik er niet voor over.
Volgens mij is een 996 van 3-4 jaar oud ook prima als daily driver.

16 apr 2006 17:30

Wat een geld hè ? Ongelooflijk....
Maar een 996 is natuurlijk ook prima als daily driver !

16 apr 2006 20:38

Butzi schreef:Overigens ligt de goedkoopste 997 occasion nu nog boven de 110.000 euro ( bij Porsche dealer) , en dat vind ik voorlopig veel te duur (en mijn vrouw helemaal....).


p.s. bij vriesendijk staat een 997S TT voor onder de 110K, maar is ook geen P dealer
Laatst bijgewerkt door thomas993 op 16 apr 2006 20:41, in totaal 2 keer bewerkt.

16 apr 2006 20:39

Ik zou voor de 996 4S gaan. Liefst met een 'WLS' waarmee hij op 255 PK komt.

16 apr 2006 20:41

Pas maar op dan dat je niet door een Boxster S wordt ingehaald met 260PK :twisted:

16 apr 2006 20:47

www.wiggersmastercars.nl

Net een nieuw bedrijf in Enschede.
Heeft ettelijke 996 4S'en staan en een Targa meen ik...
Succes :wink:

16 apr 2006 21:09

Klopt , maar de coupe/Targa hebben een handbak en de enige automaat is een cabrio.......

16 apr 2006 22:38

ga gewoon voor de 996 targa! Als je hem dagelijks gebruikt zul je er dus
vaak inzitten waardoor je meer plezier hebt van het targa dak, dan dat je
van de (mooiere) looks van de 4s zult kunnen genieten...

17 apr 2006 8:56

Ok, Ok, 355 PK, idd!

17 apr 2006 9:56

volgens mij 345pk :?:

17 apr 2006 10:23

Daar zou je wel ens gelijk in kunnen hebben. Is niet veel (25 pk) voor om en nabij de EUR 10k of meer!

17 apr 2006 13:36

Absoluut de 996 Targa 2002 of jonger .
Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze , een 4s of een Targa . In beide flink proef gereden ( in 6 verschillende auto,s , boj Pon , Hogeboom ect ect ) en ook verschillende in een 993 .

Ik heb duidelijk voor de Targa gekozen , met 19000 km bij Pon , waarom ??

993 haalt het niet bij een 996 , daar heb ik me al eerder over uit gesproken , ondanks veel weerstand van 993 bezitters (weer de kwestie van smaak )

Targa is gewoon de perfecte keuze als je toch in de zomer open wilt rijden en de Cabrio 996 niet mooi vind ( sorry weer een kwestie van snaak )

het enige wat ik mooier vind van een 996 4s is de voorbumper .

Mijn targa is na de aankoop bij Pon , naar Gert Carnewal in Belgie gegaan , en deze is omgebouwd met de Tubo-bumper en wat andere zaken .

Verder denk ik persoonlijk dat een Targa waardevaster is als een 4 s , hij heeft meer uitstraling en is ook perfect in dagelijks gebruik , dit in tegenstelling van een 993 !!

Dus mijn advies is een targa in de kleur zwart of nachtblauw , zilver rijd iedereen mee, een Porsche moet gewoon donker zijn ( weer een kwestie van smaak !)


Als je advies nodig hebt , er staat een mooie bij Theo Janssen , 2 bij Pon , en wat andere adressen .

Gert Carnewal is een aanrader om bv je voorbumper of een sportuitlaat te laten monteren ( allen origineel Porsche !)

persoonlijk vind ik het wel een must om een Porsche sport uitlaat te laten monteren.

Succes met je keuze

groet uit Valkenburg a/d Geul

17 apr 2006 14:13

Beste rmaas,

Bedankt voor je uitvoerige reactie, goed om eens iemand te horen met praktijkervaring in een 996 Targa , zoveel zijn dat er niet.
Overigens vind ik de Turbo voorbumper met die grote gaten juist minder mooi dan de standaard bumper, en over zwart heb ik me al uitgelaten.De Targa bij TJ ken ik van zijn site , de kleurencombinatie Sealgrau met natuurbruin volleder vind ik persoonlijkde mooiste die er is. Alleen is het geen tiptronic..... Ook Hette Mollema ( Targa Florio) heeft een 996 Targa , echter in zwart en met handbak.....
In ieder geval staan er veel meer 996 4 S'en dan 996 Targa's te koop.

17 apr 2006 15:53

Vriendelijke advies: lees nog eens de erg zinnige gedragsregels van dit forum, opgesteld door de onvolprezen PaSCal :lol:
Bedoel dan speciaal het gebruik van QUOTE :idea:

Over deze discussie: duidelijke persoonlijke-smaak-eigen-standpunt van Mr. Maas.
Persoonlijk, mijn smaak, vind ik ( :roll: ) de 996-Targa een heel gedistingeerde auto, een mooie coupé zeg maar; maar een echte emoties opwekkende Porsche sportwagen, nou nee.
En een 996 in cabrio uitvoering is voor mij een duidelijk mooier model dan de standaard 996, zelfs nog mooier dan een 996 4S :P

17 apr 2006 16:44

Paul van Engelen schreef:Vriendelijke advies: lees nog eens de erg zinnige gedragsregels van dit forum, opgesteld door de onvolprezen PaSCal :lol:
Bedoel dan speciaal het gebruik van QUOTE :idea:



Je hebt helemaal gelijk,zal er beter op letten! :oops:

Wat betreft je overige opmerkingen - ik durfde ze niet meer te quoten :wink: - ben ik het eens met dat "gedistingeerde" van de Targa , niet met jouw mening dat de Cabrio mooier is dan de coupe, zeker niet met dichte kap.
Maar maakt niet uit, een cabrio komt voor mij sowieso niet in aanmerking.
Overigens vind ik dat een 996 qua uiterlijk minder opknapt in de 4S uitvoering dan een 993 in (4)S uitvoering.

17 apr 2006 18:59

Paul van Engelen schreef:Vriendelijke advies: lees nog eens de erg zinnige gedragsregels van dit forum, opgesteld door de onvolprezen PaSCal :lol:
Bedoel dan speciaal het gebruik van QUOTE


Niet speciaal in dit geval hoor , maar wil hier in 't algemeen toch nog eens de aandacht op vestigen ;

- als je reageert op een (laatste) bericht hoef je helemaal niet te quoten!

- reden dat dit wél gebeurt , is , dat er intussen iemand anders ook iets gepost heeft (logische reden hoor) , maar doe dan bv dit ; wijzig jouw bericht door er eenvoudig - @metdenaamwaaropjereageert - bóven jouw bericht te plaatsen 8) :wink:

Zo is 't toch voor iedereen duidelijk waarop jij reageert, én het blijft veel leesbaarder


Nu ik toch tips aan het geven ben... :wink: , druk vóórdat je iets plaatst eerst even op "voorbeeld" ipv op OK ,doe ik zelf ook altijd , zo kun je jouw eigen bericht nog even vluchtig controleren...is (soms :twisted: ) best wel nodig... :wink:

17 apr 2006 21:21

Ik snap dat als je vertegenwoordiger bent en 100K per jaar rijdt, dat je dan een comfortabele diesel wil/moet.
Maar wat ik nu al een aantal keer lees op het forum, nl. dat een 993 niet geschikt is als daily driver voor die gemiddelde 17K die de Hollander jaarlijks rijdt gaat mijn pet toch te boven.
Ik reed vorig jaar 17K in een 3.2, met ongelooflijk veel plezier. (Als je eenmaal psychisch afscheid hebt genomen van die cupholders gaat dat prima.)
Sterker nog; ik reed dit weekend een flink stuk in de Alfa GT van mijn broertje en was blij weer in mijn wat spartaanse maar heerlijk rijdende Carrera te zitten.
Een 993 is een stuk moderner dan een 3.2, moet toch prima te doen zijn als je niet meer dan 25K rijdt?

Mijn 2 euros. (inflatie :evil: )

17 apr 2006 21:25

Jep, moet me bij wolf aansluiten... Waarbij ik de extra opmerking wil maken, dat ook 100k/jaar in een 993 goed te doen moet zijn.... Het wordt dan alleen een financiele kwestie denk ik :cheesy:

(en in mijn geval dus een.... )

17 apr 2006 21:28

ik zit er serieus over te denken om na de mini een 993 te gaan leasen. gewoon als daily driver... :wink:
Als je 45K per jaar in een mini cooper s cabrio works kan doen, kan een 993 alleen maar meer comfort brengen... :twisted: :lol:

17 apr 2006 21:30

paSCal schreef:Jep, moet me bij wolf aansluiten...

Ik ook!
3 jaar een 3.2 als dailydriver (circa 25.000 km/per jaar)
3 jaar een 964 als dailydriver (circa 25.000 km/per jaar)
nu alweer 3 kwart jaar behelpen met een 996!
(de 993 leek mij namelijk idd niet geschikt als dailydriver :mrgreen: :wink: )

17 apr 2006 21:31

Ga jij eens olie verversen doen :twisted:
Plaats een reactie