Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 maart 2006 0:21
He Roi,
Nee die van mij is niet verlaagd, staat nog steeds op dezelfde hoge pootjes, het zou idd uit kunnen maken
15 maart 2006 1:00
mijne ook niet extreem verlaagd en op de cupuitlaat en k&n filter standaard C4... wel met 17" eronder.
En toch echt 285 op de teller en ik trapte hem nog niet door de bodem heen (niet dat hij heel veel over had, maar het ging nog wel steeds een beetje sneller).
15 maart 2006 1:25
De hele auto is origineel, dus ook nog de eerste uitlaat en luchtfilter, had al de gedachte dat ,/ deze combinatie behoorlijk wat verschil kon brengen in topspeed, maar dan nog, vind het verschilwel aardig groot
15 maart 2006 1:26
heb trouwens je foto's eens ff bekeken, maar mijn toerenteller staat bij 270 toch ook echt in het rood! hoor!!!!!!!
15 maart 2006 8:42
bloos bloos
Gisteren met de buurmans corvette weggeweest (als bijrijder). Buurman is typische amerikaan met typische americaanse auto's en werkt ook nog voor GM.
332 km/hr en hij is gestoord!!!!!!!!. Z nogiets en staan ook nog stickers op "Engineering Evaluation".
Maar bochten ho maar, driften glijden, maar wel bruut geweld.
In April porsche circuit dag in Dubai, bij de laatste waren er 2 Carrera GT's van de partij en een bosje GT3 MK1's met en zonder plak schoeisel.
Snelste tijd was van een 993 Turbo met carbon vleugels formaat airbus met 560 pk.
15 maart 2006 14:37
Zoiets dus
Zou het geen leuk idee zijn om met z'n allen
daarheen te rijden als uitstap
24 maart 2006 17:33
Blijft een leuke site,
http://www.need4speed.ws/ , met allemaal foto's van je hoogste snelheden op de teller
(staat ook nog steeds mijn 285 van de Oost-Brabant rit bij).
Nu ook een stoere Lada rijder die een foto ingestuurd heeft dat hij 131 rijdt...
17 apr 2006 23:00
Dit weekend met Porsche voor het eerst naar Duitsland geweest. Top van 259 gehaald...'s avonds rugpijn gehad van het opspannen van de rug tijdens de rit...stress...stress..niet te doen!
17 apr 2006 23:06
@Gantor ; komt gewoon omdat je deze snelheden normaal nooit rijdt...(ook wel logisch natuurlijk...in Nederland...) , maar moet zeker in een 996 toch best te doen zijn...
17 apr 2006 23:18
zaterdag avond op de terug reis van de Nurburgring op " de " racebaan van duitsland de A31 van Oberhausen naar Leer.
reed lekker 220 -230 komt er uit het niets een ferrari 430 aan ,en knalt me behoorlijk voorbij,ik er natuurlijk achteraan eruug rustig op de weg ,dus waarom niet ,op een gegeven moment kwam ik steeds dichter in de buurt totdat ik vlak achter hem reed met 285 km/h .
Ik vond het welletjes en wat deed die gast in de " FIAT " ??
Hij reed me ineens zoek ,weg was ie, wat een kracht zo'n apparaat.
Maar vond het erg opmerkelijk dat de 911 met deze snelheid nog zo controleerbaar reed,als een blok op de weg.
Voor mijn gevoel had ik hem tot 300 km/h kunnen doorrijden.
Maar weet niet of ik dat wel durf..
17 apr 2006 23:50
We worden aan alle kanten voorbij gereden....
18 apr 2006 0:21
Owning cars is just like a dick contest: just when you think you've got it, someone with a bigger one comes along...
18 apr 2006 0:44
frank 964 schreef:Voor mijn gevoel had ik hem tot 300 km/h kunnen doorrijden.
Jammer dat je dat niet redt met een ongeblazen 964 he?
Maar snap wat je bedoelt, ze liggen als een blok op de weg en het blijft echt heel goed aanvoelen bij die hoge snelheden
18 apr 2006 16:33
Afgelopen vrijdag 253km/u op de digiteller in mijn Boxster 2.7 op de A57 tussen Boxmeer (NL) en Moers (D). Het was lekker rustig op de weg en de enige andere gek, eh sorry, snelheidsmaniak reed ook in een Boxster rond. Die zag ik voorbij scheuren toen ik stond uit te hijgen op een parkeerplaats.
18 apr 2006 17:11
vorige week naar brussel op en neer. had nog heel wat over toen ik 215 reed... maar toen werd het weer te druk.
heb ook niet het idee dat ik zonder ducktail ooit flat out ga rijden, fish tailing / zwabberen wordt best heftig bij die snelheid en gaat evenredig met de klotsende oksels op....
18 apr 2006 17:37
Met de Munsterland Rit. Eerste stukje snelweg (toen het nog rustig was) 280 km/h.
Lekker mijn record gebroken
18 apr 2006 18:02
het paasweekend op de autobahn 31 krap aan de 260 km/h op de digiteller.
Had ook het idee dat er niet veel meer in zat, als je hier nog eens de teller afwijking af haalt, haal je volgens mij de 250 niet. (het gewone klokje overdrijft helemaal, die zit dan wel richting de 280) Dan is de opgegeven 270 kilometers toch wel te optimistisch. Zoals ik hierboven kan lezen doen de 'slanke' 993's en de 964 het dan beter op topsnelheid. Of die van mij is gewoon lui en dik
Wat is jullie ervaring met de nauwkeurigheid van de teller?
18 apr 2006 18:36
Wat is snel....?
Hangt helemaal van de omstandigheden en auto af.
In 95 veel met nieuwe M5 kunnen rijden en dan is 250 helemaal no problem en vindt je "terugvallen" naar 220 al storend, laat staan "sukkelen" met 180 omdat er 'verkeer' voor je zit...
Eenmaal in 94 met Testarossa (in topconditie) naar Munchen gereden, deels zelf achter het stuur. Toen werd 285 al snel 'de norm' en mijn co-equipier tikte eenmaal de 305 aan (maar die is profcoureur). Zo ver zou ik niet snel gaan.
De omstandigheden waren goed: droog, zonnig winterweer maar wel koud asfalt en zomerbanden...
Met gewone auto's zoals BMW 530d is 210-220 km/h kruisen helemaal no problem en zit je alsof je thuis TV kijkt...
Met een Porsche is alles anders.....afhankelijk van type en bouwjaar. Met de mijne ben ik nog maar tot 180 gekomen.... -wordt vervolgd-
18 apr 2006 18:36
Sanhi schreef:het paasweekend op de autobahn 31 krap aan de 260 km/h op de digiteller.
Had ook het idee dat er niet veel meer in zat, als je hier nog eens de teller afwijking af haalt, haal je volgens mij de 250 niet. (het gewone klokje overdrijft helemaal, die zit dan wel richting de 280) Dan is de opgegeven 270 kilometers toch wel te optimistisch. Zoals ik hierboven kan lezen doen de 'slanke' 993's en de 964 het dan beter op topsnelheid. Of die van mij is gewoon lui en dik

Wat is jullie ervaring met de nauwkeurigheid van de teller?
Beste Sanhi,
Voorgeschreven wielmaat/bandenmaat klopt ? Had je flink wind tegen ? Er moet wel meer in zitten hoor; mijn ervaring met de tellers (zowel de digitale als de analoge) is dat deze aardig nauwkeurig zijn....
Gecheckt op diverse ritten. Maar controleer het zelf ook eens met de 'hectometerpaaltjes' en een passagier die de stopwatch hanteert.
Mijn hoogstgereden snelheid (maar ik rijd dan ook in de slanke/snelle 993...

) is 286 km/uur op de digitale teller.
18 apr 2006 18:57
Alles standaard op de 993 4S (18" Technologie velgen officieel volgens mij), diverse malen rond dezelfde snelheid gereden. Het viel me overigens op dat zodra de weg ook maar iets omhoog loopt, de snelheid ook direkt een paar km/h terugvalt. Vandaar dat ik ook denk dat +/- 260 km/h echt wel de max is. Of moet ik gewoon nog langer op vol gas blijven rijden? Ik zou het voor de lol natuurlijk na kunnen meten met een GPS. (Weet iemand of je dit kunt zien op een Becker navigatie?) Zijn de aandrijf verliezen overigens bij een Carrera 4 ook niet veel groter dan bij een 2?
Niet dat die top van 285 nou zo belangrijk is, maar een beetje meer power zou niet verkeerd zijn.
18 apr 2006 20:25
Epicurus schreef:..... mijn ervaring met de tellers (zowel de digitale als de analoge) is dat deze aardig nauwkeurig zijn....
Gecheckt op diverse ritten.....
Daar staan andere ervaringen tegenover.
18 apr 2006 20:31
OK ! Ik moet wel zeggen dat ik deze checks gedaan heb op lagere snelheid (snelweg Nederland +/- 100-120 km/uur. Waarschijnlijk dus: hoe hoger de snelheid hoe groter de fout.
En welke is dan accurater ? Ik neem aan de digitale ???
18 apr 2006 20:36
Epicurus schreef:OK ! Ik moet wel zeggen dat ik deze checks gedaan heb op lagere snelheid (snelweg Nederland +/- 100-120 km/uur. Waarschijnlijk dus: hoe hoger de snelheid hoe groter de fout.
En welke is dan accurater ? Ik neem aan de digitale ???
Digitale zit inderdaad dichter bij de waarheid. De afwijking is
bij mijn 964 overigens bij iedere snelheid
ongeveer even groot.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.