Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

20 apr 2006 0:42

@ Horn: Een hele goede voor 20k? Ligt denk ik aan de definitie van hele goede. Akkoord als je bedoelt een technisch goede. Niet als je bedoelt technisch goed plus lage km-stand, laat bouwjaar, alle boekjes en onderhoudshistorie erbij, stickers, op korte termijn geen (groot) onderhoud nodig, interieur in goede staat, exterieur idem, etc etc.

FBO

20 apr 2006 9:53

Een goede zal idd technisch goed moeten zijn.

Zoals ms964 hem omschrijft is hij natuurlijk perfect, daar zal ongetwijfeld een prijskaartje aan hangen!

Ik ben eigenlijk op zoek naar de middenweg. Wat betreft de auto bij rote, iemand zei dat hij was gekeurd door een porsche specialist.. kan diegene mij misschien vertellen wat de problemen precies zijn en waarom hij beter niet aangeschaft kon worden?

Ik ga toch in ieder geval van het weekend even kijken en een indruk op doen van de auto, misschien even rijden voor de indruk van een automaat in een 964.. uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar een handgeschakelde maar ben mij ook bewust van het feit dat de perfecte auto binnen dit budget niet haalbaar is. Maar eens kijken hoe het bevalt.

@ HORN, de cabrio is een 2002 bmw z3 geworden. Zakelijk rijd ik in een audi a6 uit 2006

Gr

20 apr 2006 10:14

Verstandig. Gewoon kijken, rijden en ervaren. Vaak ook een kwestie van voortschrijdend inzicht (lees: het bedrag dat je van plan bent te spenderen gaat per week omhoog). :wink: Het kan best voor 20k, zeker als je voor noodgevallen wat achter de hand hebt.

PS: mooie bak die A6. Ik heb zelf als daily driver deze.

20 apr 2006 10:16

Een goeie porsche staat nooit te koop voor weining. Een die voor weinig te koop staat zal dus vrijwel altijd niet goed zijn.
En omdat het opknappen van een niet goeie heel veel geld kost isie uiteindelijk veel duurder dan een goeie....

Een echte goeie 964 bij een betrouwbare handelaar kost mi rond de 25k, in een foute kleur (paars of wit bv....) een paar k minder.

Voor dit budget zou ik voor een goeie 3.0 of 3.2 gaan of 5k doorsparen.
Als je je laat verleiden tot een 964 voor 15k is de kans zeer reeel dat binnen de kortste keren 10k spendeert om m goed te krijgen....

20 apr 2006 10:56

lindemans schreef:... in een foute kleur (paars of wit bv....)


Daar gaan vast weer reacties op komen :mrgreen: :mrgreen: :wink:

FBO

20 apr 2006 11:21

de betrouwbare handelaars, over wie spreken we dan. Ben voor de boxster wezen kijken bij een handelaar ( een bekende naam ) en die oogde weinig proffesioneel.Wie zijn de bedrijven met een reputatie?

het is niet zo is dat het absoluut niet hoger dan 20.000 euro zou mogen zijn. Toch probeer ik rond de 20.000 euro uit te komen i.vm het oog op extra uitgaven. Als iemand een op het oog goede ziet voor rond de 22 hoor ik dat uiteraard ook graag.

Een 3.2 coupe met een redelijke historie, is die zoveel goedkoper dan? Optisch hoeft de auto niet perfect te zijn, technisch bij voorkeur uiteraard wel.

@ MS964: Mooie auto die sportback, ik zit nog te wachten op mijn nieuwe a6, levertijd word telkens langer, beetje om moedeloos van te worden.


Vriendelijke groet.

Re: FBO

20 apr 2006 11:34

FBO schreef:de betrouwbare handelaars, over wie spreken we dan. Ben voor de boxster wezen kijken bij een handelaar ( een bekende naam ) en die oogde weinig proffesioneel.Wie zijn de bedrijven met een reputatie?

heb zelf hele goede ervaringen met Targa Florio
belangrijkste imho is dat het klikt en je er zelf een goed gevoel bij hebt

de aankoopkeuring heb ik laten doen bij Renntech

hier mijn ervaringen

20 apr 2006 11:38

koop zeker geen type naar de 993 want die kunnen namelijk olie en water gaan lekken :lol:

anton964

20 apr 2006 12:13

Hans Bos is erg serieus en heeft eerlijke auto's.
En Theo Jansen al betaal je daar ook wel flink voor.

20 apr 2006 12:22

De meeste van deze specialisten staan redelijk tot goed aangeschreven.

Re: FBO

20 apr 2006 12:58

FBO schreef: Wat betreft de auto bij rote, iemand zei dat hij was gekeurd door een porsche specialist.. kan diegene mij misschien vertellen wat de problemen precies zijn en waarom hij beter niet aangeschaft kon worden?
Gr


Nee, dat kan ik helaas niet. Daarvoor weet ik te weinig details.
Je zou een proefrit kunnen maken en naar Lammertink in Enter kunnen rijden (25min.) Ik heb mij laten vertellen dat iemand daar met die auto voor advies geweest is. Of mischien Lammertink ff bellen en om info
over die auto vragen :wink:
Moet de meningen hier onderstrepen dat je voor 20K eigenlijk geen goede 964 krijgt. Mijn advies: Doorsparen of je budget vergroten tot ca.25K of een mooie 3.2 kopen. Voor 20K kun je wel een mooie 3.2 kopen. Er schijnt hier op het forum zelfs een hele mooie te koop aangeboden te zijn. Ook zou ik eerst een paar specialisten bezoeken om
je eens goed te orienteren. Een proefrit in een 3.2 en een 964 voordat je
je keuze maakt zou ik zeker doen. Nadat je je keuze voor een bepaald type hebt gemaakt vul je het lijstje van Pascal in en ga je lekker relaxed op zoek.
Veel succes en plezier alvast. Je gaat een leuke tijd tegemoet :lol:

FBO

20 apr 2006 13:03

In hoeverre is een 964 of een 3.2/3.0 dagelijks te berijden?. het is niet waarschijnlijk dat het gebeurt maar stel dat ik hem frequenter wil gaan berijden, evt af en toe zakelijk een ritje etc. Is er dan nog een voorkeur qua model ( betrouwbaarheid, rijdbaarheid etc)

Nogamaals dank voor alle hulp

20 apr 2006 13:11

Beide types zijn, mits in goeie staat, mi prima "daily drivers".
Een jongere 3.2 is nu 17-20 jaar oud maar technisch voor die tijd zeer duurzaam en degelijk gebouwd (motoren, bak, remmen).
Ik zou er een kiezen uit 1988/1989 met de G-50 versnellingsbak met hydrolische koppeling.
Mijn 3.2 rijdt ca. 6-7.000 km per jaar; ik ben er vorig jaar mee naar Zweden geweest; af en toe flink hard doorgereden. Afgelopen Maart met winterbanden mee naar Oostenrijk op ski-trip geweest; blijft gewoon zalig en als een huis rijden....
Zorg dat je een auto koopt met een goede basis (motor, koppeling, bak en onderstel) dan kun je lekkr tuffen.
Alleen het verwarmingssysteem is wat ingewikkeld maar eenmaal goed ingesteld werkt ook dat prima.

FBO 964

20 apr 2006 13:29

Ik kom bij de motron in renkum een interessante 964 tegen

4-1989
Indisch rood
219.000 km

cupvelgen en spiegels, Cuprohr, verlaagd, witte knipperlichten, grijs vollederen interieur, alarm, CV, radio/cd-speler, iov klant.
€ 17.645,-

geen idee wat hier de historie van is en/of iemand er ervaring mee heeft. Wederom een leuke prijs voor een auto die optisch aan mijn wensen voldoet, technisch weet ik uiteraard niet.

Ben benieuwd wat jullie ervaring is met motron en evetueel deze 964

20 apr 2006 13:48

verdiep je even in de problemen met de eerste serie 964's (1989/90) en lees nog even de adviezen hierboven tav aankoopprijzen van goeie 964's......

20 apr 2006 13:55

Goede ervaringen met Motron. Mijn auto is daar in onderhoud, en ik ken mensen die er een goede auto hebben gekocht.

Over de 1989 964 die je noemt kan ik je niet veel vertellen, heb hem zien staan en hij ziet er op het eerste gezicht goed uit.

FBO 964

20 apr 2006 14:09

Ik ga me aankomend weekend eens verdiepen in de materie 964. Zoals ik begrijp zijn de type's zonder airbag storingsgevoeliger en onbetrouwbaarder ( olielekkage etc ) , als dit verholpen is door de eerste eigenaar is het dan nog steeds een terugkerend probleem?

Ben tevens aan het orienteren voor een 3.2 of 3.0 , nu zag ik wederom bij de motron een indisch rode 3.2, iemand die deze kent en of het type kent?

Bvd

20 apr 2006 14:14

Kijk, dat zou best 's wat kunnen zijn! Prijs is niet te hoog, zal met kleur en km-stand te maken hebben. Motron staat redelijk bekend, alhoewel ik daar van plan was een 993 te kopen, en er een lichte lekkage (ja, de 993 ook al!) werd geconstateerd. Uiteindelijk dus van de koop afgezien. Maar dat doet niets af aan de betrouwbaarheid van Motron.

Afbeelding

Re: FBO

20 apr 2006 14:19

FBO schreef:In hoeverre is een 964 of een 3.2/3.0 dagelijks te berijden?. het is niet waarschijnlijk dat het gebeurt maar stel dat ik hem frequenter wil gaan berijden, evt af en toe zakelijk een ritje etc. Is er dan nog een voorkeur qua model ( betrouwbaarheid, rijdbaarheid etc)

Nogamaals dank voor alle hulp

ik rijd dagelijks in mijn 3.2; zo'n 20-25.000 km per jaar

20 apr 2006 14:22

Deze rode http://www.visserautos.nl is 3 minuten rijden vanaf mijn huis, is er een met de airbags dus minder problemen als ik jullie goed begrijp? verder ken ik de historie niet en geen idee of het een duitser/nederlander is. Website is niet echt betrouwbaar ogend maar dat kan ook aan de beheerder liggen.

NB ik ben niet specifiek op zoek naar een rode , de rode zijn blijkbaar goedkoper ofzo. Zilvergrijs vind ik persoonlijk de mooiste kleur maar die zijn schaars volgens mij.

NB2 van werk is vandaag weinig terecht gekomen :D

20 apr 2006 14:25

ik vind het een hele boel kilometers...
als de motor nog geen revisie heeft gehad dan moet je daar wel rekening mee gaan houden lijkt me zo
plaatje ziet er leuk uit, dat zeker

20 apr 2006 14:28

De meeste 964s uit de eerste series (zonder airbag) zijn inmiddels vrijwel allemaal verbeterd op hun zwakke punten (vliegwiel en pakkingen). Dus om nou te stellen dat de eerdere versies slechter zijn?? De meeste zijn dus gemodificeerd en minstens zo goed als de 964s met airbag. Die van mij is van januari 1991 (een maand later kwam de airbag er standaard in), maar om die nu slecht te noemen :wink:
Je twijfelt volgens mij nog tussen een 3.2 en een 964. Mijn advies: ga met beide auto's eens proefrijden en ervaar de verschllen zelf. Meestal is de keus dan snel gemaakt... Succes :!:

Re: FBO 964

20 apr 2006 15:36

FBO schreef:Ik ga me aankomend weekend eens verdiepen in de materie


Goed plan. Niet overhaasten. Veel info op dit forum te vinden. Zat autos te koop.

20 apr 2006 15:41

Ga met dat budget nou maar gewoon voor een goeie 3.2 kijken. Een goeie 964 rijden zonder mankementen voor onder de 20K? Forget it.

20 apr 2006 16:01

FBO, zit er voor die prijs ook garantie bij??? Zoja, goed uitzoeken tot hoever die garantie gaat (motorisch etc etc, misschien is die olie lekkage nl makkelijk te verhelpen). Zo nee, lekker laten staan!! :wink:
Plaats een reactie