Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 apr 2006 17:28

Precies! En voor Harald, past makkelijker een golfbag achterin dan in een 911! :lol:

22 apr 2006 18:08

Ik heb zelf de Z3 M Coupé gehad en het is een fantastische bak...zeer snel ook. He twas m'n dagalijkse auto dus ik kwam er veel ander "schoon" volk mee tegen en ik ben nooit afgegaan, integendeel zelfs. De M Coupé was ietsje sneller dan een 996, terwijl een 996 sneller is dan een 964....

Heb met m'n e30 M3 (240pk) es een leuk duel gehad tegen een 964 C4 cabrio en dat was even matched.

Normaal zou die Z3 M Roadster dus wel moeten sneller zijn dan een 964, maar ja zoals zo vaak: "wat ben je met 321 pk als er een ezel acher het stuur zit?".

Bijkomend feit: die ///M motoren van de Z3 worden wel geclaimed op 321 en later 325 pk, maar als die er 310 hebben in werkelijkheid dan mag je al tevreden zijn (komt omdat bij volgas geven de gasklep niet 100% open staat om het temperament van deze karretjes wat te temperen)

Dus, waarschijnlijk een snelle "964" tegen een "tegenvallende" Z3M
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 24 apr 2006 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.

22 apr 2006 18:19

EriC4C schreef:
MarkS schreef:Qua gewicht ontlopen ze elkaar niet zoveel. Z3 M Coupé 1390kg, P911/964 1350kg. Vermogen is toch echt in het voordeel van die BMW, 325PK/350Nm vs 250PK/310Nm. Die Z3 zou een 964 wel "los" moeten kunnen rijden.

Vandaar ook dat ik schreef dat het me tegen viel. :idea:
Degene die me kennen weten deze opmerking overigens op de juiste waarde te schatten. 8) :^:


Ik ken je niet (dat ik weet) dus het "inschatten" van die opmerking is misschien wat lastig voor me. :wink: Ik probeer maar even "begrijpend" te lezen: Je schreef dat jij nog gas over had en dat die beamer niet naar rechts wilde. Dan ga ik ervan uit dat als hij dat wel had gedaan, jij het idee had genoeg "over" te hebben om erlangs te kunnen gaan. Er van uitgaande dat jullie beiden inderdaad in de juiste versnelling zaten en de hele situatie zich niet voordeed op een smal bochtig dijkweggetje, is mijn conclusie dat die BMW (de chauffeur) niet volgas is gegaan.

22 apr 2006 18:59

Erick schreef:Ben ik dan één van de weinigen die een Z3 coupe dan wel mooi vindt?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Nee hoor, ik vind hem ook :thumleft:

22 apr 2006 19:29

Er van uitgaande dat jullie beiden inderdaad in de juiste versnelling zaten en de hele situatie zich niet voordeed op een smal bochtig dijkweggetje, is mijn conclusie dat die BMW (de chauffeur) niet volgas is gegaan.


Lijkt me ook de enige juiste conclusie.

22 apr 2006 19:48

Was het niet toevallig een USA import? Die dingen hebben 250pk namelijk door milieueisen. Heb M Roadster gereden en die passeer je niet zo heel eenvoudig met een 964, heb zelfs een keer een 993 'getailed', kon mij niet lossen.


ow en de snelheid is misschien ook handig om te weten, dingen gaan niet harder dan 250 namelijk ;) in dat geval had je nog 30 km over..

22 apr 2006 20:06

Joost Houben schreef:
MarkS schreef:Er van uitgaande dat jullie beiden inderdaad in de juiste versnelling zaten en de hele situatie zich niet voordeed op een smal bochtig dijkweggetje, is mijn conclusie dat die BMW (de chauffeur) niet volgas is gegaan.

Lijkt me ook de enige juiste conclusie.

Dat zou waarschijnlijk ook mijn conclusie zijn als ik er niet zelf bij geweest zou zijn. ;)

Het gebeurde 2x op de A28 tussen Zwolle en Staphorst vanaf ongeveer 100km/u. Bij ongeveer 170 km/u vond ik het genoeg en liet ik hem gaan. Verdere discussie er over lijkt me zinloos. Het was gewoon iets dat toevallig onderweg gebeurde en dat me verbaasde.

Voor de volledigheid ter info nog de gegevens van de M:
Kenteken RV-**-**
Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming M ROADSTER
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.325 kg
Maximum massa voertuig 1.620 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 27 juni 1997
Datum eerste toelating 27 juni 1997
Datum aanvang tenaamstelling 16 november 2001

Vervaldatum APK 28 februari 2007


:salut:

22 apr 2006 20:34

horn schreef:Off topic Z3, On topic BMW.

Rij net door De Bilt heen, staat er op het kruispunt een zwarte Z8 waar één of andere suffe huisvrouw met haar Peugeot 407 break achterin geklost is bij het stoplicht. Hele achterkant in elkaar. Doet mijn autohartje toch een beetje pijn... :cry:



Au ! Een van mijn ABSOLUTE favorieten........ (die Z8 bedoel ik...)

22 apr 2006 20:42

Z8 ..... dat is inderdaad de enige BMW waar ik een uitzondering voor zou maken. ;)

22 apr 2006 20:44

EriC4C schreef:Z8 ..... dat is inderdaad de enige BMW waar ik een uitzondering voor zou maken. ;)


Wellicht ga ik dat wel doen....


(vandaag de 993 achtergelaten bij Hette Mollema.....)

22 apr 2006 22:31

dat wordt dan nog wel een beetje bijleggen ben ik bang.

Maar wel een heeeeeel mooi alternatief 8)

22 apr 2006 22:55

Vandaag kunnen sporten tegen een 964 en een 996.
Bergen op Zoom---->Stevensweert,
964 thv. Roosendaal, 996 thv. Valkenswaard.
Kan melden dat de beide Porsches wat betreft tussenacceleratie geen nkele kans hadden.
Toevallig mensen van het forum, waren sportieve "verliezers".
Beiden Thumbs up. :res:
S4 is retesnel.

22 apr 2006 23:05

RS-R schreef:S4 is retesnel.
Geen discussie daarover.Maar nog steeds blij of begint dat andere "gevoel"alweer te kriebelen? :wink:

22 apr 2006 23:14

Nee, na vandaag helemaal niet :wink:

22 apr 2006 23:22

wat is de kg/pk verhouding van die fraaie gezinsbreak?

22 apr 2006 23:37

wolf schreef:wat is de kg/pk verhouding van die fraaie gezinsbreak?

1755kg/344pk

Een 996 rijder heeft een Audi rijder een leuke dag bezorgd! :mrgreen: :wink:

23 apr 2006 7:35

Tussenacceleratie.

23 apr 2006 12:09

Ik heb een M-Roadster gehad.

Ik kan je vertellen dat 321 pk in een cabriolet behoorlijk gaat rammelen na verloop van tijd.

Ik merkte ook echt heel erg dat de de carroserie niet stijf genoeg was om er het maximale uit te halen.

Ik heb nog niet in een porsche gereden om echt vergelijkend te zijn maar ik denk dat ik met een 964 sneller op een bochtige weg zou zijn dan in een m-roadster.

23 apr 2006 21:36

marknineoneone schreef:
Erick schreef:Ben ik dan één van de weinigen die een Z3 coupe dan wel mooi vindt?
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Nee hoor, ik vind hem ook :thumleft:


Dito hier.

-Koen die de Z4 Coupé ook mooier vind dan de Z4 Roadster-

23 apr 2006 22:27

Laatst nog meegereden in een Z3 M (roadster). Man wat is dat ding snel, dan moet je echt met 911 Turbogeweld komen wil je dat afschudden. (zie ook de pk/gewicht verhouding). Waarschijnlijk een versnellinkje te hoog. (ook al is hij zelfs in 5 nog rete snel :D ).
Ik zeg het niet graag, aangezien ik absoluut geen BMW fan ben (zachtjes uitgedrukt) maar een 964 n/a kan standaard niet sneller zijn.

Overigens heb ik als (turbo)referentie dan even een 993 Turbo volgens GT2 specs. :wink:

-edit-
Bij nader inzien kan het ook een Z3 Roadster 3.0 geweest zijn met volledig M sportpakket en bijbehoren logo op de achterkant? Of misschien zelfs minder gemotoriseerd dan dat..

24 apr 2006 0:05

Jort schreef:Bij nader inzien kan het ook een Z3 Roadster 3.0 geweest zijn met volledig M sportpakket en bijbehoren logo op de achterkant? Of misschien zelfs minder gemotoriseerd dan dat..


Denk ik ni...die 4 uitlaten zet je er ni op 1-2-3 op (toch ni als je het deftig wil doen)

24 apr 2006 0:21

Da's ook weer waar.. alhoewel... een paar extra dummies.. Je hebt gekken rondrijden.. :lol:

24 apr 2006 0:24

Hier in Lommel rijdt iemand rond die zijn E46 320i volledig (met originele stukken inclusief uitlaat en logootjes) heeft laten ombouwen naar M3.
Die kwamhier eens aan de winkel aan en beweerde dat hij een M3 had doch de super kleine remschijfjes vertelden anders. Toen ik hem daarop opmerkzaam maakte gaf hij toe dat het een 320 was daar hij welde looks van de M3mooi vond , maar niet de BIV en wegentaks ervoor wilde betalen .
Sorry , maar dat is in mijn ogen een echte verkrachting en een "ik wil wel, maar ik kan niet" uitstraling :evil:

24 apr 2006 0:51

Een vriend van mij had destijds ook een Z3 coupe, welliswaar geen M versie, maar daar kun je zo ontzettend goed mee smijten!!!!!!!!!
De bocht van de A50 de A28 opdraaiend richting Zwolle volledig dwars.


Off topic:
Da's toevallig en leuk; deze bocht ken ik, komende vanaf Kampen richting Zwolle. Daar ben ik pas met de lease diesel (moet toch weg :) )ook goed dwars gegaan. 'S nachts hard de bocht in en dan even het gas los, en daar gaat de achterkant. (met de P durf ik dat niet met die snelheid :? ..
Maar ff weer on topic.
Mijn buurman heeft een M3 met dezelfde motor als de Z3. Met accelereren precies gelijk op, tot de 180 toen liep ik een beetje in, helaas moesten we toen remmen dus echt overtuigend kon ik niet inlopen.
Respect voor de Porsche dus met 40pk minder.

Overigens geeft een BMW bij hoge snelheid wel veel zelfvertouwen bij bochten.

24 apr 2006 10:49

Rob Herfst schreef:Een 996 rijder heeft een Audi rijder een leuke dag bezorgd! :mrgreen: :wink:


Hebben jullie hem laten winnen dan!??
Ohh!!!! wat lief van jullie zeg, forumfriends forever! :lol: :lol:
Plaats een reactie