26 apr 2006 16:08
SPEEDY944 schreef:Kun je die dingen dan wel 'apart laten keuren' ofzo? Ik zie toch ook in België geregeld auto's rondrijden (en die dus een geldige apk hebben, ga ik vanuit) die getuned zijn...
Hoe zijn die auto's dan door de apk gekomen???
26 apr 2006 16:09
26 apr 2006 16:14
S2 schreef:Of nog makkelijker, je koopt een nieuwe wagen en gaat die vervolgens helemaal tunen. Je moet toch maar de eerste keer naar de schouwing op het moment je wagen 4 jaar oud wordt.
Vervolgens verkoop je je wagen na 3 jaar en 11 maand, en je vertelt de verkoper dat ie er zelf mee naar de keuring moet (mag je perfect doen in België). Vervolgens dek je je in met de uitvlucht "Particuliere verkoop" en daar sta je dan als koper met je bijna 4 jaar oude wagen die je niet meer ingeschreven krijgt.
26 apr 2006 16:21
911-lover schreef:S2 schreef:Of nog makkelijker, je koopt een nieuwe wagen en gaat die vervolgens helemaal tunen. Je moet toch maar de eerste keer naar de schouwing op het moment je wagen 4 jaar oud wordt.
Vervolgens verkoop je je wagen na 3 jaar en 11 maand, en je vertelt de verkoper dat ie er zelf mee naar de keuring moet (mag je perfect doen in België). Vervolgens dek je je in met de uitvlucht "Particuliere verkoop" en daar sta je dan als koper met je bijna 4 jaar oude wagen die je niet meer ingeschreven krijgt.
Ook dat is gedaan![]()
Bij elke verandering die je aan je wagen doet wat niet origineelis moet je nu (oude of gloednieuwe wagen) naar de keuring gaan en je wagen daaroplaten keuren. Dat wordt mits goedgekeurd op een keuringspapier genoteerd. Als de politie je aanhoudt (zelfs met een nieuwe dus) en je hebt iets verandert (vb lager gelegd) en je hebt er geen keuringspapier van ben je de #%#
26 apr 2006 16:23
26 apr 2006 16:26
Marc' Oh Oh... schreef:kun je dat niet voor zijn door een verklaring van Porsche België te laten maken, vlak voor dat je richting keuring gaat?
26 apr 2006 16:34
ppp 356 schreef:Ja inderdaad, maar wie verwacht er nu dat ze een standaard geleverde wagen gaan afkeuren?
911-lover schreef:En jawel hoor , ze kunnen alles van je wagen weten. Ze tikken het keuringsnummer dat op je inschrijvingsformulier staat in hun computertjeen ze hebben echt wel alles hoe de wagen is afgeleverd
26 apr 2006 16:42
26 apr 2006 16:51
26 apr 2006 17:00
26 apr 2006 22:21
26 apr 2006 23:07
911-lover schreef:Dat op kenteken hebben wij hier niet.
Een kenteken blijft bij de eigenaar en niet bij de wagen![]()
En het zou idd kunnen dat die zeldzame uitzonderingen niet in de computer staan.
Daarommisschien voor de zekerheid wat info over de wagen zelf (via het net afgehaald of van een reportage in een vaktijdschrift) steeds meenemen in je handschoenkastje.
Schaden kan het nooit , en dan ben je bij discusie hun een stapje voor
26 apr 2006 23:28
MichM3 schreef:Wordt een dossiertje aangemaakt en naar de Belgische staat gestuurd...en dan hopen dat ik 'm ingeschreven krijg..hart vast
26 apr 2006 23:39
ppp 356 schreef:Paul die nu al 10 dagen op een stempeltje van de douane wacht![]()
![]()
![]()
27 apr 2006 6:20
27 apr 2006 10:05
ppp 356 schreef:Het feit dat het over een Porsche gaat ...
27 apr 2006 10:26
27 apr 2006 10:41
Speedy schreef:Hoe gaan ze daar in België dan mee om als je -bijvoorbeeld in Nederland- een hevig getunede wagen koopt die gewoon een geldige apk heeft in Nederland en die naar België wilt importeren?
27 apr 2006 11:06
ppp 356 schreef:Speedy schreef:Hoe gaan ze daar in België dan mee om als je -bijvoorbeeld in Nederland- een hevig getunede wagen koopt die gewoon een geldige apk heeft in Nederland en die naar België wilt importeren?
Als het een wagen is van de eerste helft van 1969 of vroeger, is er geen probleem. Deze wagens zijn nog van voor de invoer van de gelijkvormigheidsattesten. Is de wagen jonger, gaan ze dan wagen keuren aan de hand van het voor België geldende gelijkvormigheidsattest voor deze wagen.
Is er voor deze wagen geen geldig gelijkvormigheidsattest uitgegeven in België, zal je deze wagen moeten onderwerpen aan een eenmalige keuring. Je bent dan wel voor enkele weken onderweg.
Eerst een afspraak krijgen op de keuring voor zulke keuring. In Brussel viel het mee, 14 dagen. In Antwerpen moest je vorige week al wachten tot 23 mei.
Als de wagen dan gekeurd is, moeten de papieren naar Brussel. Deze diensten hebben tussen de 3 en 8 weken de tijd om de documenten in te vullen en terug te sturen.
Met deze papieren kan je dan terug naar de keuring om je definitieve nr.plaat aan te vragen.
Gelukkig hebben wij HV VAN QUICKENBORNE, Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging,![]()
![]()
27 apr 2006 11:51
27 apr 2006 11:52
anton964 schreef:zelfs een originele auto afkeuren?
waarom laat je hem dan niet bij porsche keuren.
hier in nederland kan je toch ook gewoon bij de dealer laten keuren?
anton964
27 apr 2006 12:18
27 apr 2006 12:22
27 apr 2006 12:30
LuKe schreef:ppp 356 schreef:Speedy schreef:Hoe gaan ze daar in België dan mee om als je -bijvoorbeeld in Nederland- een hevig getunede wagen koopt die gewoon een geldige apk heeft in Nederland en die naar België wilt importeren?
Als het een wagen is van de eerste helft van 1969 of vroeger, is er geen probleem. Deze wagens zijn nog van voor de invoer van de gelijkvormigheidsattesten. Is de wagen jonger, gaan ze dan wagen keuren aan de hand van het voor België geldende gelijkvormigheidsattest voor deze wagen.
Is er voor deze wagen geen geldig gelijkvormigheidsattest uitgegeven in België, zal je deze wagen moeten onderwerpen aan een eenmalige keuring. Je bent dan wel voor enkele weken onderweg.
Eerst een afspraak krijgen op de keuring voor zulke keuring. In Brussel viel het mee, 14 dagen. In Antwerpen moest je vorige week al wachten tot 23 mei.
Als de wagen dan gekeurd is, moeten de papieren naar Brussel. Deze diensten hebben tussen de 3 en 8 weken de tijd om de documenten in te vullen en terug te sturen.
Met deze papieren kan je dan terug naar de keuring om je definitieve nr.plaat aan te vragen.
Gelukkig hebben wij HV VAN QUICKENBORNE, Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging,![]()
![]()
Paul, als je de procedure voor procesverbaal van eenmalige goedkeuring bedoelt, heb ik nog wel een adresje in Blankenberge. Ben daar met de Lincoln limo-is 8,7m uit USA gehaald- geweest, keuring en verbaal in één dag geregeld...
27 apr 2006 12:31
ppp 356 schreef:Net goed nieuws gekregen van PCB.![]()
![]()
Douanepapieren zijn in orde, en de wagen is naar de keuring geweest.
De documenten zijn nu opgestuurd naar de betreffende diensten, en als deze terug zijn, kan de wagen voor de laatste maal naar de keuring om zijn nr.plaat aan te vragen.