Porsche Days Francorchamps Spa
Vrijdag:
Mijn vriend en ik vertrokken rond een uurtje of 11 uit Den Helder. Helaas met een slecht gevoel van binnen. We hadden een beetje een meningsverschil gehad omdat het Mijn Feestje zou worden en IK dus ook maar de overnachtingen moest gaan regelen. In het begin had ik Monschau op het oog, dat lag dicht bij de grens. Maar helaas waren daar de leukste pensionnen al vergeven...met als gevolg dat we deze vrijdag GEEN slaapplaats hadden! Laat staan voor de rest van het weekend!!
Omdat we het spektakel toch maar niet wilden missen vertrokken we richting de autosnelweg. Maar zodra we in de buurt van Alkmaar kwamen, stonden we van de ene file in de andere. En het was BLOEDHEET in die Vaneo. Ik dreef zowat weg van mijn stoel.
Het was tegen half 4 dat we eindelijk eens de grens over waren van Nederland naar Belgie. En daar schrokken wij behoorlijk van de omgeving. Het wegdek was er bar aan toe, in het begin oogde alles erg industrieel. En dan was er ook nog eens de barre manier van invoegen waar mijn vriendje Donald zich helemaal aan ergerde. Zijn Tom Tom navigatie vertikte het hier normaal te werken!
Al snel zagen we de eerste borden staan die de richting wezen naar het circuit. Ik was super nieuwsgierig en drong lang aan er eens een kijkje te gaan nemen, al waren het maar zielige 2 minuten.
Het circuit lag in een mooie vallei, omgeven door bomen en het geluid van de reeds racende Porsche's trok onze aandacht. Toen ik uitstapte en naar één van de tribunes wandelde, meende ik snel de 944 Martini te zien wegglippen!!
Na de beloofde 2 min. vertrokken we weer naar het plaatsje Spa, en daar in de buurt hadden ze een winkel waar je ook touristen info kon krijgen. Na dat we in gebroken Engels gevraagt hadden wees de goede vrouw ons naar een hotel/restaurant dat niet eens 10 min. weg lag van het circuit.
Het heette La Warche, dus misschien dat iemand van hier het kent
Daar werden we vriendelijk ontvangen en konden we gelijk voor de volgende drie nachten blijven, en dat voor een heerlijke prijs inclusieve ontbijt! Al onze stress en zorgen waren op slag verdwenen
Zaterdag:
Mijn vriend sliep echt beroerd en werd wakker met een zere rug, niet vreemd als je bedacht dat het bed helemaal doorgezakt was bij de veren!! Ik had hier echter minder last van en verheugde mij al op de dag die ging komen...
Het ontbijt was fantastisch in ons hotel. Eitje, verse broodjes, sinaasappelsap en thee, alles werd er aan gedaan dat we het er naar onze zin hadden. Terwijl we aan het smullen waren zoefde er af en toe eens een Porsche voorbij. Donald keek mij dan aan met zijn bruine kraalogen en schudde zijn hoofd. Zijn vriendin was een wandelende Porsche Database, want zij schreeuwde gelijk uit welk type het was!!
Toen we onze buikjes rond hadden gegeten vertrokken we naar het circuit. Het was een uurtje of 10 en het was nog niet echt druk daar. Op het parkeerterrein stonden wat oude 3.2tjes en een Cayenne, broederlijk naast een Touareg.
Eenmaal onder het tunneltje door steeg mijn vertrouwen en mijn hoop er de nieuwe Cayman S te zien. ( En jawel, er stonden er maar liefst 2!! )
Donald was eigenlijk meer mee gekomen aangezien hij graag eens een 959 wilde zien. Maar aangezien er maar zo weinig van waren gebouwd gaf ik hem weinig kans.
Tussen al die mooie Porsche's vonden we aan het einde van de middag ook nog eens Olaf en natuurlijk Gezellige Rufie!!!

Een hele speciale ontmoeting naar mijn mening aangezien ik hem al eens vaker had zien langs wippen op Supercars.net en Flat-6 forum...
Aan het einde van de middag hoorden wij dat de Carrera GT het circuit op ging. Allemachtig het bleef een wonderlijke verschijning, zette al het andere, zelfs de Cayenne Turbo S in het niets. Kon er nog een mooi fotootje van schieten voordat ie weg scheurde...
Daarna zat de dag er voor Donald en mij alweer op. Onze voeten deden zeer van het vele geslenter...
( en ik ga nu naar mijn bedje want moet morgen weer werken, verder bericht volgt morgen!! )