Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 mei 2006 16:29
Ik zou de 964 kiezen. 911 in een van zijn puurste vormen. Een GT3 vind ik een te hoog strijkijzer-gehalte hebben
kom maar, kom maar...
12 mei 2006 16:48
Double G schreef:kom maar, kom maar...
Het was je misschien nog niet opgevallen, maar ik was er al voorbij
12 mei 2006 17:10
964 RS geweldige basic oer

Porsche
14 mei 2006 11:11
Marco schreef:paSCal schreef: (wel een mk1 trouwens, vind die mooier dan de mk2!)
leg es uit, alleen om de andere spoiler?
En op de een of andere manier, staan die oude lampen mooier op een GT3 als de nieuwe lampen.... Mijn voorkeur zou een donkere wagen zijn (donkergrijs/groen of zwart), en dan staan die lampen mooier vind ik... Zal ook wel met de small-body te maken hebben ofzo, weet het niet
14 mei 2006 15:54
Kzou het nu niet weten....................
Zou eens met beide autos moeten rijden...........
Vind de 964 erg mooi, maar ben bang dat de GT3 geweldig hard kan.
Peter-wie helpt??-3.2
14 mei 2006 17:55
GT3 kan idd erg hard, maar 186 in de rs lijkt even snel als
286 in de GT3...
14 mei 2006 18:13
Flyer.. schreef: 186 in de rs lijkt even snel als
286 in de GT3...
Het gaat idd wel om perceptie...maar vond het toch een l#llig gevoel, toen ik destijds in m'n GTV'tje voorbij gereden werd door een diesel...
14 mei 2006 19:57
ja ok, maar 286 gaat ook wel in de rs
14 mei 2006 20:11
Ik zou voor de 964 RS gaan.
Tenminste tot 1999
Nu de GT3 er is weet ik dat de 964 de verkeerde keus is.
En wat heb ik veel verkeerde redenen hier boven gelezen.
GT3 is technisch gezien de beste.
Het geluid blijft imponeren als je zelf rijdt én als je hem 'vol' langs hoort komen.
Hij stuurt het fijnst.
Geeft de grootste kick.
Remt het beste.
Geeft vertrouwdste gevoel tijdens het op de grens rijden.
En heeft misschien wel de beste Porsche motor ooit.
Maar een 964 RS is ook wel leuk
14 mei 2006 20:37
Renntech schreef:Nu de GT3 er is weet ik dat de 964 de verkeerde keus is.
Ik wist niet dat autokeuze een exacte wetenschap is.
14 mei 2006 20:41
Devils son schreef:Ik wist niet dat autokeuze een exacte wetenschap is.
Over die stelling kun je volgens mij bést discussiëren...
14 mei 2006 21:25
...ben net bezig in Total 911 met het lezen van het artikel over GT3 MkI - MkII...
en het kopje draait weer door
Bij in Belgie
Leuze Automobiles staat een witte 964RS te koop. Heb hen al eens gecontacteerd en mag langsgaan voor een testrit. Misschien ga ik wel es langs....om te kopen is het te vroeg, maar je hebt immers ni elke dag de kans om een 964 RS te gaan bekijken...al is het maar om weetjes op te doen en de algemene toestand te zien om later te vergelijken
15 mei 2006 13:48
heb me wat verdiept in GT3 lektuur de laatste dagen...blijkbaar wordt de MkI meer geapprecieerd dan de MkII...waarschijnlijk is de MkII sneller en beter, maar de MKI wekt blijkbaar meer emoties op...ik vind z'n vleugel ook mooier dan de MkII...Ook zou de MkI een iets gerustgevender weggedrag bieden (stabieler vooraan)
15 mei 2006 14:11
De eerste en tweede generatie rijden en sturen nagenoeg hetzelfde. Eigenlijk is het verschil mij nooit opgevallen. Alleen is me opgevallen dat de tweede serie een nog mooiere motor heeft
Nog meer toeren en kippevel
16 mei 2006 22:59
tjaaaa.....doe mij maar de GT3.
Al ben ik ook erg benieuwd naar een rijervaring in een 964 RS. Lijkt me ook een erg pure rijdersauto.
Wie geeft me een kans?
24 aug 2006 0:13
'k Zit met wat onduidelijkheid betreffende het vliegwiel in de GT3. Volgens de vakliteratuur constateer ik:
1. de GT3 (er wordt niks gezegd of het de MkI of MkII betreft) heeft dubbelmassa vliegwiel, de GT3 Club Sport en RS hebben single-mass.
2. in een ander tijdschrift lees ik dan weer dat de GT3 MkI een single-mass vliegwiel heeft en de MKII een dual-mass.
Welke van beide is nu eigenlijk juist want beide uitspraken overlappen natuurlijk wel...ik zou graag weten wat voor type vliegwiel de GT3 MkI Comfort nu heeft: single of dual?
24 aug 2006 18:34
GT3, super auto, mooie subtiele spoilers en skirts, stoere auto. En schijnt een super motor, heb er helaas nog nooit mee mogen rijden.... Maybe one day, hoewel, misschien maar beter ook van niet....
24 aug 2006 23:14
Btje rare gedachte misschien.. maar zou je een 964RS niet moeten vergelijken met een gt3rs?
25 aug 2006 1:02
roenkie schreef:Btje rare gedachte misschien.. maar zou je een 964RS niet moeten vergelijken met een gt3rs?
staat bovenaan topic waarom ik de vgl met GT3 RS liever niet wil: prijs! 964RS en GT3 kunnen voor dezelfde prijs gevonden worden...voor een GT3-RS moet je bijna het dubbele tellen
25 aug 2006 22:37
....echt niemand die een antwoord heeft op m'n vraag over het enkel/dual-mass vliegwiel betreffende de GT3 MkI Comfort?
25 aug 2006 23:32
staat bovenaan topic waarom ik de vgl met GT3 RS liever niet wil: prijs! 964RS en GT3 kunnen voor dezelfde prijs gevonden worden...voor een GT3-RS moet je bijna het dubbele tellen
Dan denk ik dat je naar het soort gebruik moet kijken zoals je zelf in je inleiding ook al aangeeft. Een GT3 is nog enigszins comfortabel te rijden... denk niet dat je daar met een 964 rs mee aan moet komen, dat lijkt me meer een auto om in te werken en dan het liefst op het cirquit
Het zit hem niet alleen in het soort auto maar ook in het leeftijdsverschil. Een oude beamer of mercedes om maar wat andere duitse zijwegen te noemen zijn ook niet zo comfortabel te rijden als de nieuwe modellen
03 nov 2006 21:01
Lekker laat antwoord, maar bij mijn weten heeft de 996 GT3 RS een single mass, De gewone GT3 MK I en MK II een dual-mass, de MK1 clubsport een single-mass. En om het overzichtelijk te houden de GT3 MK II Clubsport heeft weer een dual-mass vliegwiel vlgs de specificaties (weet het zeker als het koppeling er voor het eerst uitmoet). Heeft mij ook wat tijd gekost voordat ik eruit was.
Toch nog even in het PET nagekeken, zouden alle clubsports (dus ook de MKII) een single mass moeten hebben net als (zelfde nummer) de RS. Bij de dealer (pon) was mij verteld dat er een dual-mass in zat (net als alle brouchures) . Nu staan er helaas wel meer fouten in PET (remmen gt3). Als het een single mass is merk ik er in ieder geval wenig nadeligs aan.
03 nov 2006 21:13
beter laat dan nooit, maar ik ben er intussen zelf ook uit hoor...
Alles klopt zoals jij zegt, maar de MKII Club Sport heeft toch een dual-mass vliegwiel hoor...tenminste, als de eigenaar er geen bezwaar tegen heeft want indien gewenst kon het single-mass gemonteerd worden zoals dat bestaat op de GT3 RS
Dus:
MKI Comfort: dual mass
MKI ClubSport: single mass
MKII Comfort: dual mass
MKII ClubSport: dual mass of indien gewenst single mass
GT3 RS: single mass
03 nov 2006 21:28
ik zou gaan voor de GT3 Mk1, is namelijk een droomwagen voor mij.
Waarom niet de 964 RS; wel ik vind deze te veel op de gewone 964 lijken en buiten de turbo niet mijn favoriete 911 (wel een mooie wagen met mooi geluid maar er zijn veel andere porsche modellen die meer emoties oproepen bij mij)
waarom wel de 964 RS: is een wagen die zeker zijn waarde zal behouden en wss nog gaat stijgen + zeker als je 1 vindt die nog geen circuitervaring gehad heeft of buitengewoon mooi origineel is
05 nov 2006 21:05
Vanmorgen ritje meegemaakt met een kerel uit het Brusselse die een mooie GT3 MkI ClubSport heeft in 't zwart. Hij heeft 'm al een aantal jaar en heeft stelselmatig de auto verbeterd. De auto wordt vooral voor circuit werk gebuikt (Spa)
Huidige stand van zaken:
- Manthey heeft alles op gebied van ophanging en uitlijning onder hande genomen
- Remmen komen van een specialist uit de UK die Manthey had aanbevolen
- semi slick Michelins
- motor getuned + uitlaat...pk's zit 'm tegen de 400.
- koeler op versnellingsbak en diff
- cup diff
We zijn een half uurtje gaan toeren vanmorgen en ik was enorm onder de indruk...wat een power!!! en de sound! De auto waqs echt ni makkelijk om in het gewone verkeer te bewegen maar op de snelweg en afritten werd al gaus duidelijk wat deze wagen kan. Persoon in kwestie kan goed aan een stuur draaien dus het is een ochtenduitje dat me nog een tijdje zal bijblijven
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.