Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 mei 2006 13:07
Heb daar niet veel mee, al dat ombouw gedoe brrrr.
Liefst altijd maar zo origineel mogelijk, weet zeker waar je ook komt iedereen vraagt aan je is dit een echte
Wat mij ook niet kan bekoren is zo'n Spyker, teveel bling bling
15 mei 2006 13:46
roenkie schreef:Bij de ombouw ... is er meer dan eens sprake van een schade-auto.
Documenteren
15 mei 2006 15:00
Jurgen schreef:Doet me denken aan een Jaguar, die jaaaaren geleden eens in Autovisie stond...geheel opgebouwd met hedendaagse techniek, maar op het chassis van een oude MK III ; gevolg was erg goedkoop (zakelijk)autorijden , nieuwe techniek met de charme van een klassieker...en de bijtelling van een klassieker...

Er zijn firma's die dat idd leveren.
Wordt bvb ook met oude SL's gedaan.
15 mei 2006 16:25
Wie het artikel goed leest, ziet dat het ook al vanaf zo'n 27K in Ponden kan [das zo'n 42K in Euro's]. Vergeet niet dat je voor die andere bedragen gewoonweg een compleet nieuwe auto krijgt. Alles word vernieuwd of totaal gereviseerd. En ook zo'n setje 17 inch replika fuchsvelgen zal niet echt goedkoop zijn.
15 mei 2006 19:15
roenkie schreef:
Bij de ombouw ... is er meer dan eens sprake van een schade-auto.
Documenteren Idea Wink
Neem nou als voorbeeld zo'n sl van het vorige model dat omgebouwd is naar het huidige model. Nagenoeg iederen weet dat zo'n auto niet origineel door Mercedes is geleverd omdat zo'n auto volledig uit proportie is.
Ik kan me niet voorstellen dat je dan een goede auto opopffert om hem om te bouwen naar het nieuwe model. Nu zal dat op dit moment nog niet zo sterk spelen bij ombouw van nieuw naar ouder, Zodra meer mensen zien dat hier een makrt voor is en de markt dus groter is dan zal er ongetwijfeld ook een aantal beunhazen zijn dat hier gebruik van maakt om winst te maken op schade-auto's
Tenzij je de vorige eigenaar en de historie van de auto('s) weet lijkt het mij dan ook onverstandig om zo'n auto te kopen en ik ben hier beslist niet de enige in
15 mei 2006 19:35
Ik doelde ook niet op een vorig model naar een nieuw model om te bouwen (lees vern@&#§n ), maar bij restauratie van een SL van de jaren '60 deze wagen te voorzien van moderne techniek (lees motor , boite, ESP, ABS , servo , airco , en alle andere snufjes die hedendaagse wagens hebben)
Dus zoals een Wiesmann een BMW M3 met een andere look is zie je een 60-iger SL met moderne Mercedes techniek (of een oude Jaguar met nieuwe Jaguar Techniek)
15 mei 2006 20:30
Laat ik me als nieuwkomer hier ook maar is in mengen. Ik kan de oude looks ook erg waarderen en met het ombouwen naar de oude stijl heb ik ook geen moeite.
Een ander bedrijf dat daar behoorlijk bedreven in is komt ook uit de UK:
http://www.autofarm.co.uk
Er staan een aantal leuke artikelen op deze site, lees vooral het volgende artikel:
http://www.autofarm.co.uk/new.php3/justdesserts.pdf
Ik vrees (helaas) dat mijn eerste Porsche niet zo verbouwd gaat worden
15 mei 2006 20:37
jerry schreef:Een ander bedrijf dat daar behoorlijk bedreven in is komt ook uit de UK:
Autofarm
... ookal flink aan bod gekomen in 911 & PW afgelopen jaar
15 mei 2006 22:06
Gebeurt dacht ik ook nog steeds met types Jaquar MKII.
Bedragen beginnen (als ik me goed herinner) vanaf € 85.000,-, dan heb je een up-to-date gemaakte MKII, tot ver boven de € 250.000,-, dan gaan alle remmen los en rij je een prachtige wolf in schaapskleren. Het motto is vaak dat voor dergelijke bedragen "alles kan" (nou erg veel dan toch).
Ik heb een tijdje het plan gehad om dit met een Jensen Interceptor te doen, en deze dan zakelijk te gaan rijden. Dat liep ook aardig op. Evenals een gemiddeld verbruik van 1 op 2,5.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.