14 mei 2006 18:48
kristof356-911 schreef:ik heb op de '73T voor- en achter rode konis, vooraan in koni veerpoten. Alles is standaard (torsies en sway bars voor + achter).
Ik ga enkele keren per jaar op circuit en in de bochten is het soms echt niet te doen : voorwiel van de grond en dat soort dingen.
Ik heb de konis al wat stugger gezet, maar betwijfel of ze nog harder zetten uberhaupt iets uithaalt (in de bochten) zonder ook aan de torsies of de stabis iets te doen. Ik wil hem wel wat stijver krijgen, maar hij moet ook op de weg nog aangenaam blijven.
Ik kan de konis +/- 2 toeren en half verdraaien. Ze staan nu voor en achter op 1 toer 3/4. Versleten zijn ze zeker niet, want eind jaren '90 door vorige eigenaar vernieuwd (volgens zijn logboekje dat bij de auto was).
Is achteraan dikkere sway bars plaatsen een verbetering zonder aan de torsies iets te doen ?
Een vriend heeft achteraan in zijn 2.4S de standaard 23mm torsies vervangen door 24mm en dat schijnt wel te helpen.
Alle tips welkom.
14 mei 2006 20:26
14 mei 2006 20:45
Jurgen schreef:
Wat vind je van H&R ivm deze merken Erwin?
14 mei 2006 20:56
Devils son schreef:H&R maakt geen schokdempers.
14 mei 2006 21:06
Jurgen schreef:Devils son schreef:H&R maakt geen schokdempers.
Dan was ik onder meer hierdoor van de wijs gebracht...
14 mei 2006 21:30
Renntech schreef:De losse veren van H&R zijn van slechtere kwaliteit dan de veren die ze leveren voor de GT3. Deze conclusoe trek ik omdat de H&R veren vaak erg roestig zijn onder de 964's en dat heb ik bij de GT3 nog nooit gezien.
15 mei 2006 13:47
15 mei 2006 14:54
15 mei 2006 15:04
15 mei 2006 15:07
15 mei 2006 15:10
15 mei 2006 18:22