Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 4S of 993 Turbo voor hetzelfde geld ?

996 4S
24
29%
993 Turbo
59
71%
 
Totaal aantal stemmen : 83

11 mei 2006 22:37

MichM3 schreef:
Beltar schreef:
MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?

de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...

Ben ik fout? Wie weet het precies? :lol:


Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?


De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64... :wink:
Hoe zit het dan met de 997 :?

11 mei 2006 22:45

Marco schreef:doe mij deze maar, zwarte wielen erop en klaar 8)
wat een mooie kar :shock:



DAT GA JE TOCH NIET ECHT MENEN HE??

Dan heb ik het dus over de zwarte wielen.

11 mei 2006 23:12

Ik zou het niet weten. In beide nooit gereden, Ik vind ze beide verschrikkelijk mooi.

Kan je niet gewoon beide hebben :?: :roll:

(ben al blij dat ik een 964 kon betalen) :(

11 mei 2006 23:30

Voor dagelijks gebruik (wat een mazzel he) is de 996 4S een fantastische auto. Nog geen seconde spijt van gehad.
Heb destijds alleen ERG getwijfeld of het geen "aangeklede" 996 GT3 moest worden, want die kostte 2de hands even veel.
Maar een 993 is nooit in me opgekomen. Ech nie :mrgreen:

12 mei 2006 0:14

ppp 356 schreef:
MichM3 schreef:
Beltar schreef:
MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?

de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...

Ben ik fout? Wie weet het precies? :lol:


Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?


De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64... :wink:
Hoe zit het dan met de 997 :?


Volgens mij was de inspiratie op en heben ze gewoon de simpele regel "996 + 1" toegepast...de volgende zal denk ik wel 998 worden...tja

12 mei 2006 0:37

Porsche zal ducati nooit achterhalen want die zitten al aan 999. :wink:

12 mei 2006 5:58

MichM3 schreef:Volgens mij was de inspiratie op en heben ze gewoon de simpele regel "996 + 1" toegepast...de volgende zal denk ik wel 998 worden...tja


Dus tot hiertoe, zit er nog geen enkele logica in :?

12 mei 2006 9:49

bert964c4 schreef:DAT GA JE TOCH NIET ECHT MENEN HE??

Dan heb ik het dus over de zwarte wielen.

zeker wel, zoals hieronder (maar dan zonder stickers enzo)
Afbeelding
ik weet dat dit een 997 is, maar voor het idee zeg maar

13 mei 2006 1:28

Ik dacht dat de keuze makkelijk zou zijn.

Puur voor uitstraling van het model zonder enige twijvel de 993 TT. Dit vind ik tot op heden nog steeds de mooiste auto die er rondrijdt om te zien.

Alleen heb ik de nog nooit 1 aangeraakt laat staan in gereden.

De 996 heb ik daarintegen alleen een stukje meegereden dan wel in een GT3 RS. (Ik weet ook niet of dit valt te vergelijken) En dit is tot nu toe nog steeds de mooiste ervaring die ik auto gebied heb gehad. In 1 adem ... benemend...

Het gaat er tenslotte wel om, om in te rijden en niet de hele dag naar staan te kwijlen....

Ik heb wel voor de 993TT gekozen, maar vind het na de GT3 RS ervaring wel een moeilijkere keuze worden. Als je van beide dus niet de ervaring hebt gehad om achter het stuur te kruipen...

13 mei 2006 7:56

yohanv schreef:Het gaat er tenslotte wel om, om in te rijden en niet de hele dag naar staan te kwijlen....



Oooh, ik doe eigenlijk beide. :oops:

13 mei 2006 22:44

ruud964 schreef:
yohanv schreef:Het gaat er tenslotte wel om, om in te rijden en niet de hele dag naar staan te kwijlen....



Oooh, ik doe eigenlijk beide. :oops:


Ik eerlijk gezegd ook.... :D :D

13 mei 2006 23:27

In beide nog niet meegereden, maar ik denk dat ik voor de 993 TT zou gaan, mooi geluidje toen Gerco zijn Porsche starte.. Jezus wat een geluid!

Ja absoluut de 993 Biturbo !! 8)

14 mei 2006 1:38

MichM3 schreef:
Beltar schreef:
MichM3 schreef:...een halve gok: eind '93 kwam de 993 op de markt of was dit de bedoeling? Kwam die niet pas in '94 op de markt?

de 996 dan voor '96?? Dacht dat de eerste exemplaren pas in '97 uitgekomen zijn...

Ben ik fout? Wie weet het precies? :lol:


Dat is wat ik ook al altijd dacht, maar wat dan met de 964?


De 964 is de Porsche die nog steeds van carrosserie gebaseerd is op de 911 van '64... :wink:


Daarom wil ik ook geen 928... zo'n grote bak met een onderstel uit 1928... :shock: :? :roll:

Afbeelding

14 mei 2006 15:45

ik heb ook, net als Sjonnie, geen enkele spijt over mijn keus, dus is 4S
mijn ideale p.
Ik vind de voorlampen nog steeds nogal saai, maar dan die uitgebreide kont balanceert alles!
Qua geluid denk ik dat een sportuitlaat ook een grote verschil maakt: John had gelijk, nooit meer de uitzetting knop geraakt :lol:
Enfin, mijn hoop is dat een 4S moeilijk te vinden blijft, en dat betekent een vaste waarde over enkele jaren.
Prestaties: geen twijfel, een turbo is een turbo, maar mijns inziens wordt in de toekomst praktisch onmogelijk snel te kunnen rijden (ook in Duitsland, trouwens), dus : looks first, en die ogen in mijn achterspiegel die kijken naar mijn kont..........onbetaalbaar! :lol:

Moeilijk

15 mei 2006 21:57

4S is onwijs mooi. Ik heb er niet in gereden maar ben verslaafd geraakt aan de schoppen in de rug van de Turbo's.

Dus: 993 Turbo heeft de voorkeur...

16 mei 2006 8:18

Let wel, ze zijn er nog wel hoor, maar met een 993-Turbo heb je een stuk minder "schoppen in de rug" als met de pre-bi-turbo wagens :cheesy:

(wat niet wegneemt dat een 993 dus nog steeds wel schopt :) )

16 mei 2006 8:24

Zondermeer waar Pascal , met een enkele-turbo krijg je echt ineens een lompe douw , geeft ook meer "sensatie" als de bi-turbo in de zin van ; het "lijkt" nóg sneller te gaan...dus in feite een grotere kick.
Ik kan het weten...mijn vorige... :cheesy:

16 mei 2006 8:43

Jups, heb ze ook beide gereden (2 RUFs zelfs, nouja, 1tje meegereden ;) ).... In een BTR-III krijg je een KLAP in je rug, met die turbo-R van Jurgen ga je knoerthard (en krijg je een paar schopjes ;) )

18 mei 2006 22:15

anton964 schreef:993 turbo natuurlijk!

anton964


Precies Anton helemaal mee eens. Een 996 wil ik nooit!!..........ook als ik het geld ervoor had... :lol:

19 mei 2006 9:43

ivo911 schreef:Een 996 wil ik nooit!!..........ook als ik het geld ervoor had... :lol:



En ik noooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit meer een 964, heb ik gehad, ben blij dat ik 996 4s kan rijden.



Oja deze was het:



Afbeelding



Nu deze:


Afbeelding

19 mei 2006 10:15

ivo911 schreef:Een 996 wil ik nooit!!..........ook als ik het geld ervoor had... :lol:

Een 996 MAG jij ook niet!!..........ook als jij het geld ervoor had... :lol:
:idea: Tis namelijk een liefhebbers auto! :twisted:
Plaats een reactie