Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

16 mei 2006 11:56

elven, 1 woord:

RESPECT

niks voor mij maar super om te volgen, de foto's maken het helemaal af.

succes ermee, craze die 2 linkerhanden heeft maar toch nog weleens een sleutel pakt

18 mei 2006 23:26

Mooi om te zien dit!
Waarom kies je sowieso voor een totaalrevisie bij 180-200K?
Wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven 8)

19 mei 2006 8:24

Hallo Elven,

Swepco in een G50 bak wordt afgeraden :( door diverse bronnen...

Mooi verslag joh!

Leuk he, alles zelf doen...

gr.

dick

19 mei 2006 12:37

Meestal kondigt zo'n revisie zich op tijd aan, meer olieverbruik, roken bij deceleratie, minder pit. Dan kun je meestal nog wel effe door zonder gevaar voor grote brokken.

20 mei 2006 14:34

craze schreef:elven, 1 woord:

RESPECT

craze die 2 linkerhanden heeft maar toch nog weleens een sleutel pakt


sluit ik me bij aan, geweldig wat elven doet !

2.2VTEC die ook geregeld een sleutel pakt, nl. de sleutel om de VTEC tot leven te wekken

20 mei 2006 22:28

Het is weer een mooie uiteenzetting Elven. Erg leuke verslagen om te lezen.
Ik kijk al weer uit naar de volgende episode.
:thumleft:

20 mei 2006 22:31

Elven schreef:Thx Vtec voor je support, qua innovatie is Honda wel de japanse tegenhanger van Porsche, vooral in de ademhaling van de motoren (VTEC) als het onderstel (die wishbones alleen al, zelfs al belaadt je het voertuig, blijft de wielvlucht neutraal)...wat dat betreft zijn er zekers overeenkomsten.

Mijn ouwetje is niet voorzien van dergelijk modern vernuft, maar de rijbeleving is er zeker niet minder om!



PORSCHE: MIJN MERK!!! Butzi is toch echt wel een visionair gebleken, tot op heden inspireert hij mensen! Mij incluis!


Bedankt voor je appreciatie van de technische integriteit van Honda (ik heb het geluk dat mijn wagen naast VTEC en double wishbones ook nog de onvolprezen vierwielsturing heeft :D ), maar als fervent autoliefhebber is en blijft het toch een surrogaat tegenover een Porsche. Maar à rato van 25.000 km/jaar zijn de running costs dit ook...
Anyway, als ik lees hoe je minitieuse aandacht besteedt aan 'details' bij de werkzaamheden aan je 911, hoop ik dat ik een dergelijk exemplaar tegenkom op het moment dat mijn zoektocht naar mijn eerste Porsche eindelijk van start kan gaan

20 mei 2006 23:11

Geweldig initiatief dit project! óók mooi dat je ons op deze manier op de hoogte houd.

Veel succes in ieder geval!

21 mei 2006 8:05

Fijn leesvoer .... Thanx.

21 mei 2006 9:22

Mijn, niet al te grote, technische kennis is weer een niveautje hoger gebracht. Interessant!

21 mei 2006 11:30

Hé eeuwige student - tijd om bij te gaan klussen? Forumaanbiedinkje? :roll: :lol: :wink:

21 mei 2006 11:53

horn schreef:Hé eeuwige student - tijd om bij te gaan klussen? Forumaanbiedinkje? :roll: :lol: :wink:

Je bent nooit te oud om te leren.

21 mei 2006 13:04

Hoor ook bij de doe-zoveel-mogelijk-zelvers :!:
Ervaring, technische informatie en goed gereedschap is een voorwaarde, denk ik 8)

Gebruik daarbij de originele P. manuals, toen voor de 3.2 alle mappen, nu die voor de 993.
De Haynes (voor de 3.2 toendertijd) vond ik niet geweldig. De Bentley daarentegen is wel een goed boek.

Oh en die lucht in het interieur - mooie verwijzing naar 'Het Parfum' :!: - dat kan ook bij een 3.2 best bestaan uit ENKEL de lucht van leer hoor, dus zonder olie of benzine :!:

Suc6!

21 mei 2006 20:55

Hé Elven,

Volg nu al een tijdje jou "project" en vindt het echt geweldig hoe je het doet en met name de manier waarop je het op dit forum presenteerd ! Ik denk dat het voor de meest onhandige medeforummers onder ons nog aantrekkelijk is om te lezen. Ben zelf redelijk handig en heb in de M.G. tijd nog aardig wat zelf gedaan maar met de P. heb ik daar echt géén behoefte meer aan. Daarom is het extra leuk om jou project te volgen, wel de lusten en niet de lasten.

Keep up the good work !

p.s. Benzine en olie geuren in een 3.2? Ik ruik alleen nostalgisch Leder en Skay. :D

21 mei 2006 21:14

eeuwige student.... dacht dat ik dat al was.... :wink:
keep up the good work!

Grtz
G. von der Räder

25 mei 2006 22:11

Elven schreef:Morgen nog een beetje meer en dan is het gedaan met dit topic.


Ehhh geef je nu al op...... :wink:

Gewoon weer overnieuw beginnen. Ik volg nog steeds met grote aandacht :lol:

25 mei 2006 22:53

Elven schreef:Drie weken zonder 911 is al "Beyond Cold Turkey", over een jaar of twee..drie 8) zal ik de revisie van mijn motor hier posten...als het forum er dan nog is. :roll: :wink:


Kan niet wachten. En dat forum overleefd wel. Misschien net in deze hoedanigheid maar er zijn genoeg fanatiekelingen die op een of andere manier met elkaar de interesse willen delen.
Ik in ieder geval wel. :wink:

25 mei 2006 23:08

Dit hier :wink:

26 mei 2006 10:38

Keep up the good work.

26 mei 2006 21:51

Dan valt er alleen nog maar aan toe te voegen...

Heel veel fijne kilometers :thumright:

27 mei 2006 8:50

mhoeneveld schreef:Dan valt er alleen nog maar aan toe te voegen...

Heel veel fijne kilometers :thumright:

en als je je een keer verveelt ..... 8)
knap werk hoor :thumleft:

27 mei 2006 23:49

Mooi dat het allemaal zonder noemenswaardige problemen gelukt is, kwestie van goede voorbereiding, gereedschap en vooral jou technische vaardigheden. Geweldig als je dat kunt. Have fun!

18 jun 2006 21:47

Elven schreef:we sluiten het topic toch maar niet :wink:


Krijgen we nu een hele fotoreportage van het blok dat uit elkaar gaat om de injector te vervangen en dan gelijk de rest ook maar een 1000 km revisie beurt te geven.... :D :wink:

Wel vervelend als je net denkt dat je klaar bent. Ben benieuwd hoe het afloopt.

23 jun 2006 22:42

Elven schreef:... de naald van de injector blijft hangen

bekend euvel, hier vaker besproken. Gebruik je loodvervanger? Dat werd afgeraden door de specialist... :idea:
Reinigen zal niet veel opleveren is mijn verwachting...

Elven schreef:... dit topic de 3.2 Haynes manual van het forum te noemen, hahahaha...

Vind deze instructie echt niet slecht hoor :) :wink: (zie mijn eerdere opmerking over de kwaliteit van Haynes)

24 jun 2006 20:11

Ziet er goed uit :)

Om even terug te komen op die terugslag klepjes..waar heb jij die gehaald? Want ik heb laatst mijn slangetjes vernieuwd van de ruitensproeier gebeuren en heb toen meteen gevraagd bij de lokale onderdelen zaak of ie van die klepjes had, maar dat had ie dus niet...
Plaats een reactie