Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

20 mei 2006 22:37

grazie Henk,

ik kende Yokohame niet (nooit van tevoren gehad), maar wat je me vertel is gerustellend.
En bedank voor jouw ondersteuning. Vanmiddag ben ik naar mijn opa geweest (hij is 78 geworden), en iedereen kwam om mijn velgen te bekijken. Fantastisch reactie, unaniem opmerking: wat mooie velgen, wat een mooie auto!
Voor mensen die niks weten over Porsche, velgen, OZ of Brembo, is dat eerst blik dat telt, kinderen reactie. dat vind ik leuk!

20 mei 2006 22:58

Die staan wel degelijk erg stoer! :D

20 mei 2006 23:57

Als we het over pimpen hebben, dan bedoelen we dus DIT.
Die van Giorgio hebben daar niets mee te maken.

20 mei 2006 23:58

Inderdaad, kun je je favoriete film in je verlgjes projecteren :twisted:

21 mei 2006 0:01

Riccio4S schreef:vanmiddag "even" naar Duisburg gereden: boven 240 heb ik turbolentie gehad (meestal mijn kont zou onstabiel voelen).


Soms zijn jouw Nederlandse verschrijvingen wel heel erg mooi :thumleft: :lol:

21 mei 2006 0:06

Dat is heus geen verschrijving Harald, hij heeft de bespoilering (Voor) en dus de Aerodynamica van de 996 Turbo, zonder dat uitdrukkelijk te vermelden is dat dus bedoeld als sneaky vermelden dat het ding zo strak ging als een Turbootje ;)

21 mei 2006 0:13

Sjonnie schreef:Als we het over pimpen hebben, dan bedoelen we dus DIT.
Die van Giorgio hebben daar niets mee te maken.


kan jij wel zeggen maar komt toch wel aardig in de buurt,,,

21 mei 2006 0:17

Sjonnie schreef:Als we het over pimpen hebben, dan bedoelen we dus DIT.
Die van Giorgio hebben daar niets mee te maken.


Nou, als ik het over velgen pimpen heb, bedoel ik dit...

Afbeelding

En ik zie wel overeenkomsten... :lol: :twisted:




Maar zoals altijd: ieder z'n meug!

Wie betaalt, bepaalt!!!! 8)

21 mei 2006 0:24

maar anderen bePALEN hoe ji er bij rijdt

21 mei 2006 0:32

Marcel schreef:maar anderen bePALEN hoe ji er bij rijdt


tenzij je daar schijt aan hebt :twisted:

21 mei 2006 0:33

R.M.Boosten schreef:Dat is heus geen verschrijving Harald, hij heeft de bespoilering (Voor) en dus de Aerodynamica van de 996 Turbo, zonder dat uitdrukkelijk te vermelden is dat dus bedoeld als sneaky vermelden dat het ding zo strak ging als een Turbootje ;)


Vandaar dat hij direct overwoog om er andere!! nieuwe banden om te gaan leggen... 8)

21 mei 2006 0:35

horn schreef:Maar zoals altijd: ieder z'n meuK!
;) precies ja!

21 mei 2006 8:20

horn schreef:Soms zijn jouw Nederlandse verschrijvingen wel heel erg mooi :thumleft: :lol:


Buongiorno Harald !

gisteren avond was ik te moe om mee te doen aan deze discussie, jammer! Ik leer altijd zo veel...........
TurbUlentie betekent onrust (van lucht of vloeistof). Wat ik heb met auto ervaren was een fijn beweging, te vergelijken idd aan die van een vliegtuigstaart in onrustig lucht.
Wat is in technisch taal de juiste uitdrukking weet ik niet! :cry:

ik heb gedacht aan drie mogelijk oorzaken: het V Patroon in vergelijking met asymmetrische groven bij Pirelli.
Of dat extra breed.
Of het feit dat de achterband is aanzienlijk te klein (mogelijk beweging van de band tussen de randen van het velg).
Of een samenstelling van alle drie.

Wat is jullie verklaring?

21 mei 2006 10:07

GIOTTO II PL, is dit het type?
Makkelijk schoon te houden met al die boutjes?

Zo op de foto's te zien ziet het er wel vet uit.
Zoals al eerder geschreven moet je ze live zien om een juist oordeel te kunnen geven.
En dan nog, wat maakt het uit wat anderen ervan vinden.

Turbovelgen vind ik ook niet mooi vandaar dat ik gekozen heb voor een Porsche met Carreravelgen. :)

21 mei 2006 10:34

Hoi Ger,

correct: Giotto II PL is de type. Misschien niet de mooiste in de folder, maar de enige die met 19inch past aan de 996 4S.
Ik heb ook aan de Carrera sport gedacht, maar toen niemand kon met zekerheid zeggen of die velgen (voor de 997) ook beschikt waren voor die van mij.
Verder heb ik zo'n (Porsche) velgen via andere leveranciers te krijgen, vanwege hun hoge prijs, maar Porsche heeft een sterk protectionisme over zijn items.
Of nu, als je een Porsche rijdt, moet je ook "alles" van porsche merk hebben (van koffertje tot pet) twijfel ik sterk.
Daarom heb ik mijn Italiaanse flagje meteen op mijn auto geplakt, en nu Italiaanse velgen: ik ben misschien niet zo'n orthodox Porsche aanhanger, maar wel een Italiaans die heeft een super auto gekozen, en toch wil zijn identiteit waarborgen ! :lol:

21 mei 2006 11:13

Riccio4S schreef:Wat is jullie verklaring?


Geen idee. Sorry.

Maar turbolentie vond ik een erg mooie term voor een zoekerige kont op hoge snelheid 8)

21 mei 2006 11:36

@Horn, weer een moeilijk woord voor mij: zoekerige

ik heb dit stuk artikel gevonden, waar een opmerking wordt gedaan over het rijgedraag van de nieuwe Alfa 155:

quote: Een hoog tempo kan de 155 overigens makkelijk aan. De rechtuit-stabiliteit van onze testauto was weliswaar niet zoals het hoort, maar op onverwachte stuurreachties reageert hij onverstoorbaar en betrouwbaar, terwijl er op de wegligging bij hoge bochtsnelheden niets valt aan te merken. Bij controle na deze test bleek, dat ‚‚n van de Pirelli P700 banden (met een grof V-profiel) verkeerd om gemonteerd was en dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn van het zoekerige gedrag op de rechte weg, temeer omdat we bij vorige tests van de 155 niet op dit punt zijn gestuit.

dus het blijkt mogelijk dat verkeerde banden zo'n effect kunnen genereren
Laatst bijgewerkt door Riccio4S op 21 mei 2006 11:43, in totaal 1 keer bewerkt.

21 mei 2006 11:39

porsche heeft zowiezo een beetje een zoekerige voorkant, daar er relatief weinig gewicht op voorwielen rust. Bij accelereren wordt dit nog versterkt door de gewichtsverplaatsing naar achteren. In combinatie met bredere banden en misschien een onvoordelig profiel kan dit inderdaad leiden tot een suboptimaal weggedrag wat jij ervaart.

21 mei 2006 12:08

Ger schreef:GIOTTO II , is dit het type?
Makkelijk schoon te houden met al die boutjes?


Een Giotto heb ik ook. Lastig poetsen met al die boutjes en pijpjes ja maar dat is het resultaat wel waard!

Maar eh..... wat heeft dat met Porsche te maken? :?: :wink:


Afbeelding

Afbeelding

21 mei 2006 12:21

Verklaring van het zoekerige weggedrag met de nieuwe velgen kan misschien zijn dat je meer last hebt van spoorvorming door de nog bredere en plattere banden. Ik denk niet dat je dat met een Pirelli of Michelin kan oplossen

21 mei 2006 12:30

Daar zat ik idd ook aan te denken...

21 mei 2006 12:57

toen met mijn TT ook OZ velgen had (breder en platter)

Afbeelding

heb ik alleen een strakker sturing gemerkt, geen minder stabiliteit op hoge snelheiden.
En deze velgen zijn voor de 996 4S ontwikkeld, het zou een flink deuk zijn in mijn opinie over OZ , als idd blijkt dat beauty moet verlies van wegligging beteken....... :cry:

en wat betreft Giotto, beste ER, hoeft niet zo'n apparaat te poetsen.
Dit is ook goed voor een eerlijk koffee

Afbeelding

21 mei 2006 14:48

Riccio4S schreef:@Horn, weer een moeilijk woord voor mij: zoekerige...

... Bij controle na deze test bleek, dat één van de Pirelli P700 banden (met een grof V-profiel) verkeerd om gemonteerd was en dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn van het zoekerige gedrag op de rechte weg.....

Dus het blijkt mogelijk dat verkeerde banden zo'n effect kunnen genereren


Buon giorno Giorgio,

Even een aanvulling op je razendsnel ontwikkelende begrip van het Nederlands: het gaat in deze tekst dus niet om verkeerde banden, maar om verkeerd gemonteerde!

Groet!

21 mei 2006 14:57

beste Paul, ik snapte dat wel, maar het ging over "zoekerig" en zijn relatie met banden in algeheel.
mijn vrouw, die trouwens geboren en getogen Nederlandse is, wist ook niks van zoekerig. Ik blijf mijn best doen, ik vraag jullie veel geduld! :wink:

21 mei 2006 17:06

zoekerig = de auto 'zoekt' continu het juiste spoor.

was van mening dat 'zoekerig weggedrag' een geaccepteerde term was. Mocht dat niet zo zijn, je m'excuse. :wink:
Plaats een reactie