Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

19 apr 2006 22:27

Solid4S schreef:Ook mijn Carrera 4S uit 2002 gaat volgende week naar Wittebrug voor dit euvel. Ben benieuwd of de nieuwe pakking het houdt of niet.
Ik houd jullie op de hoogte


Ik zou jullie nog op de hoogte houden. Volgens Rob is er een pakking van de 997 gebruikt en zou het euvel nu verholpen moeten zijn.
Tot nu toe blijft de 996 inderdaad droog.

19 apr 2006 23:38

Tjonge jonge zeg, dat gaat flink loos over de 996, MAAR!
Porsche heeft in het verleden wel vaker problemen gehad met bepaalde modellen, denk maar even aan de eerste 924Turbo, die turbo's ploften er bij de vleet uit, maar het werd wel opgelost!!
De 964 had behoorlijk grote problemen met een van de cylinders, daar is een modificatie op gekomen, en het probleem werd opgelost.

En dan nu het probleem met de 996, geloof me, ook dat word dus echt wel opgelost!!

p.s ben geen 996 rijder, geloof gewoon in porsche, ongeacht het model.

20 apr 2006 11:43

bert964c4 schreef:geloof gewoon in porsche, ongeacht het model.



Me too




enne on topic die van mij is na de modificatie nog steeds kurkdroog (2000 km +)

20 apr 2006 12:29

Ff melden dat ook de mijne na ruim 60000 km nog droog staat... (trouwens nooit een probleem gehad met die keerring).

Dealer heeft trouwens nooit gesproken over preventieve vervanging !

20 apr 2006 13:03

Carrera4s schreef:Ff melden dat ook de mijne na ruim 60000 km nog droog staat... (trouwens nooit een probleem gehad met die keerring).

Dealer heeft trouwens nooit gesproken over preventieve vervanging !






Men zegt dat de kans 1 op 20 is dat je auto er bij plm 35 a 40k last van kon krijgen, na de modificatie (sedert een half jaar) is het probleem uit de wereld.

20 apr 2006 13:30

Flauwekul allemaal, speciaal voor al die zure 996 afzeikerds: koop nooit, maar dan ook nooit een 996! Hoe goed deze moderne 911 ook is, je zult na al het gezanik over hoe slecht die in elkaar is gezet, de RMS toestanden, de lelijke koplampen, de 'smalle' :roll: kont (moet je vooral een 993 S of 964 w-body kopen, daar gaat je wegligging echt op vooruit - not :( ), en de (overbodige/ niet sportieve) luxe nooit meer op een objectieve manier kunnen genieten van deze fantastische wagen.

Voor alle anderen, de 996 biedt nu waarschijnlijk de meeste waar voor zijn geld. Een goede keus als je het mij vraagt. Verder weet ik ook de oudere modellen te waarderen. Niet altijd mijn ding (harmonicabumpers ... voor de één symbool voor het ultieme 'oer-gevoel', voor mij :roll: ), maar dat er t.z.t. nog eens een 964 of 993 bij mij komt - wetende dat die in prestaties de 996 niet zullen evenaren - is niet onwaarschijnlijk.

04 mei 2006 12:44

Solid4S schreef:
Solid4S schreef:Ook mijn Carrera 4S uit 2002 gaat volgende week naar Wittebrug voor dit euvel. Ben benieuwd of de nieuwe pakking het houdt of niet.
Ik houd jullie op de hoogte


Ik zou jullie nog op de hoogte houden. Volgens Rob is er een pakking van de 997 gebruikt en zou het euvel nu verholpen moeten zijn.
Tot nu toe blijft de 996 inderdaad droog.


Helaas, helaas. Hij is redelijk lang droog gebleven, maar zojuist zag ik toch weer olie op de vloer onder de Porsche liggen.
Nou had ik al een afspraak volgende week voor verlenging P-garantie en de lekkage mogen ze dus nog eens gaan oplossen. :evil: :evil:

04 mei 2006 12:56

Waar ik niemand over hoor of je gewoon probleemloos kan doorijden met die paar druppels olie onder aan het blok. Volgens mij is de kans niet zo groot dat de koppeling vet wordt, of heb ik dat mis.

Typisch een vraag van een klassieke 911 eigenaar..............

04 mei 2006 12:58

Op zich snap ik je reactie wel, maar als ik eerlijk ben vind ik dat het gewoon niet kan. Een auto van 2002 mag volgens mij niet zo'n probleem hebben. Porsche staat voor kwaliteit en moet dan wel die kwaliteit leveren.

04 mei 2006 13:08

Solid4S schreef:Op zich snap ik je reactie wel, maar als ik eerlijk ben vind ik dat het gewoon niet kan. Een auto van 2002 mag volgens mij niet zo'n probleem hebben. Porsche staat voor kwaliteit en moet dan wel die kwaliteit leveren.

ben het met je eens hoor, zijn ook niet de goedkoopste auto's
stel je eens voor dat een golf een dergelijk probleem heeft; staat de hele goegemeente op zijn achterste poten

04 mei 2006 13:15

mijn 996 model 2003 had het ook voor aan 10,000 km,

En ik die altijd netjes mijn motor laat opwarmen zoals het hoort,
met respect voor techniek.
En toch plots die kleine plekjes olie op de grond.... vervelend.

Ik hoop dat mijn huidig blokje droog blijft hoor.

04 mei 2006 13:38

Peter 2.4S schreef:Waar ik niemand over hoor of je gewoon probleemloos kan doorijden met die paar druppels olie onder aan het blok. Volgens mij is de kans niet zo groot dat de koppeling vet wordt, of heb ik dat mis.

Typisch een vraag van een klassieke 911 eigenaar..............


je kan perfect blijven doorrijden met een paar drupjes op de grond, maar je doet er natuurlijk goed aan dit nauwlettend in het oog te houden...de koppeling wordt niet zo snel vettig,dan moet het probleem echt zeer ernstig zijn en de olie er bijna uitlopen!

Mijn mening: staat ie vettig en begint de ring te zweten: blijf gewoon doorrijden; vallen er drupjes: maak een afspraak bij de dealer. En hopelijk heb je Porsche garantie. Ik vind dit een must voor elke 996 rijder want je weet immers nooit hoe frequent het probleem zal terugkeren.

04 mei 2006 13:41

Het is meer dan vettig. Hij druppelt echt. En gelukkig heb ik idd porsche garantie.

04 mei 2006 13:47

Bij mij was na 65.000 km de krukaskeering nog kurkdroog!
De lichte lekkage bleek de "tussenaskeering????" te zijn!
Zit daar iig vlak onder!
Voor de zekerheid wel de krukaskeering laten vervangen door het 997 model!
Ik zal vanavond wel even kijken of ik er een fototje bij kan plaatsen!

Afbeelding

Zoals je ziet, kan je pas zien wat er lekt als het open is!
Hoevaak heeft deze situatie zich al voor gedaan (zie foto), waar de "schuld" wordt geschoven op de krukaskeering, terwijl het de tussenaskeering is? :wink:

11 mei 2006 17:56

Solid4S schreef:
Solid4S schreef:
Solid4S schreef:Ook mijn Carrera 4S uit 2002 gaat volgende week naar Wittebrug voor dit euvel. Ben benieuwd of de nieuwe pakking het houdt of niet.
Ik houd jullie op de hoogte


Ik zou jullie nog op de hoogte houden. Volgens Rob is er een pakking van de 997 gebruikt en zou het euvel nu verholpen moeten zijn.
Tot nu toe blijft de 996 inderdaad droog.


Helaas, helaas. Hij is redelijk lang droog gebleven, maar zojuist zag ik toch weer olie op de vloer onder de Porsche liggen.
Nou had ik al een afspraak volgende week voor verlenging P-garantie en de lekkage mogen ze dus nog eens gaan oplossen. :evil: :evil:


Zojuist weer opgehaald bij Wittebrug. Niet de grote keerring, maar de tussenaskeerring is vervangen. Dus Rob je had inderdaad gelijk

Ik ben benieuwd hoelang we het nu weer gaan uithouden.

11 mei 2006 18:11

Solid4S schreef:Dus Rob je had inderdaad gelijk

Kijk, dat kan ik niet vaak genoeg horen! :mrgreen: :wink:

Word ik toch nog een beetje technisch...... :ba:
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 11 mei 2006 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.

11 mei 2006 18:40

Als je maar niet teveel naast je schoenen gaat lopen :wink:

17 mei 2006 16:23

De boxster is vandaag naar hoogenboom gegaan en jawel.. ook hier moet de krukaskeerring vervangen worden. Is deze ring hetzelfde bij een 996/986 en kan deze vervangen worden door een ring uit een 997 of 987?

Daarnaast zijn er problemen met de kleptiming, dit zorgde voor het stilvallen van de motor. Tot slot zal ik jullie het geheim van de stroef schakelende tip-pook onthullen. Niks ernstigs... de oorzaak van het stroeve schakelen is de mechanica die stroef werkt. gewoon een kwestie van even smeren dus :) Tot slot worden de remmen vervangen en dan kan ie er weer tegen :)

17 mei 2006 22:22

mijn boxster heeft er ook last van :x 2.5 tiptronic 115000km
ik kwam er achter toen ik de bak eronderuit had omdat het lager vastgelopen was op de vloeistofkopp.
de keerring van de boxster is hetzelfde als die van de 996 dus die van de 997 moet er volgensmij ook in passen.

morgen even met porsche bellen

18 mei 2006 16:13

porscherob schreef:de keerring van de boxster is hetzelfde als die van de 996 dus die van de 997 moet er volgensmij ook in passen.

morgen even met porsche bellen


hoor het graag van je

18 mei 2006 17:39

porsche gebelt, en de 997 keerring past inderdaat ook in de boxster.
keering bestelt ga hem zelf monteren

ik laat jullie het wel weten als het gelukt is.

23 mei 2006 13:46

Voor montage van de nieuwste keerring heb je naar mijn weten ook bijpassend speciaal gereedschap nodig :idea:

23 mei 2006 15:19

Paul van Engelen schreef:Voor montage van de nieuwste keerring heb je naar mijn weten ook bijpassend speciaal gereedschap nodig :idea:


yep, zelfs het gereedschap wat men een jaar geleden gebruikte in de werkplaatsen heeft men vervangen, om alle risico's te voorkomen. (bron Porsche Wittebrug)

23 mei 2006 17:11

dat speciaale gereedschap ben ik nog aan het maken 8)
ik denk ook dat p het gereedschap heeft moeten vervangen omdat de 997 keerring 5mm verder in de kamer valt
en dus 5mm dichter bij het lager zit en dan minder last heeft van de slingering van de krukas.

ik las in deze topic ook dat als de kamer van de keerring meer dan 0,3mm uit het midden van de kukas licht het blok wordt vervangen. ik heb het bij die van mij ook gemeten en licht slechts 0,03mm uit het midden, daar is dus niks mis mee.

23 mei 2006 17:25

...zou wel es willen weten hoe je dat precies meet...kan je dat effe omschrijven?
Plaats een reactie