Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

23 mei 2006 11:55

Hou het rustig jongens !
Ik wou in een euforische bui een ervaring delen over een 968. Het is hierbij geenszins mijn bedoeling om een wedstrijdje te houden over wie de beste heeft. Dat moet ieder voor zich maar uitmaken. We zijn toch één grote Porsche-familie ? :wink:

23 mei 2006 12:07

De wending van dit thema is niet aan jou te wijten Rufie :wink:
Als je ( zoals ik daarnetook gedaan heb ) nog eens het begin van het topic leest en dan ziet hoe het ge-evalueert is wordt je dat duidelijk 8)

23 mei 2006 12:15

Zo ook ik heb me ff door deze discussie heen geworsteld.........weet je wat ik er van vindt als 911 rijder................flauwekul.

Porsche is emotie...........dus alle types die er bestaan.

Allemaal weten we wat de 968 teweeg heeft gebracht in het begin van de jaren 90............juist ja der moest een beter 911 komen, want op papier is en blijft een 968 de beste performer in die tijd, de autopers was lovend, Porsche AG was lovend.........echter het 911 publiek was sceptisch en bang (begrijpelijk), toen is in een record tempo ff een nieuwe 911 uit de hoed getoverd...........de 993.

Ben wel van persoonlijke mening dat qua looks een willekeurige 911 de meeste troeven in hand heeft, wat performance betreft niet altijd.


Verder een beetje off topic:






Devils son schreef:
ppp 356 schreef:een sleurhut trekken


Daarom is het juist de slechtste...


Ik hoef zeker niet uit te leggen wrom ik jouw mening niet deel, zie mijn foto, jaja Jurierpas (Ch) op 2300 meter hoogte......no probem voor ut bussie met sleurhutje erachter van 1500 kilo.
Andere forummer hier zijn vrouwtje rijdt dag en nacht met een paardentrailer met 2 soms 3 knollen erin door het ganse land, ook al no problem voor zo'n bussie

Afbeelding

23 mei 2006 12:31

rufie schreef:Hou het rustig jongens !
Ik wou in een euforische bui een ervaring delen over een 968. Het is hierbij geenszins mijn bedoeling om een wedstrijdje te houden over wie de beste heeft. Dat moet ieder voor zich maar uitmaken. We zijn toch één grote Porsche-familie ? :wink:


Ik sluit me aan bij de opmerking van 911-lover (hé... aparte forumnaam voor een 968-rijder :wink: )!

Het is dan ook niet zo raar dat dit topic al diverse malen van naam is veranderd... :lol:

We rijden toch allemaal met veel plezier in een auto van het merk met de stijgerende merrie in het logo.... :lol: :lol: (oeps...)

23 mei 2006 12:34

John4S schreef:
Ik hoef zeker niet uit te leggen wrom ik jouw mening niet deel, zie mijn foto, jaja Jurierpas (Ch) op 2300 meter hoogte......no probem voor ut bussie met sleurhutje erachter van 1500 kilo.
Andere forummer hier zijn vrouwtje rijdt dag en nacht met een paardentrailer met 2 soms 3 knollen erin door het ganse land, ook al no problem voor zo'n bussie


Het was niet bepaald bloedserieus bedoeld, van de andere kant, Ferdinand zei ooit:

"At Porsche, we build sportscars" (waarschijnlijk in het Duits en de context ken ik niet, maar het was iets in die strekking)

Maar in alle eerlijkheid: als er gezinsuitbreiding komt dan zal de Cayenne ook bij mij wel eens in het zichtveld komen (maar zonder sleurhut, ik vind dat geen doen...).

23 mei 2006 12:37

SPEEDY944 schreef:Ik ga niet met 'namen' smijten (wie de schoen past, trekke hem aan), maar er werd in diverse topics wel laatdunkend over diverse 'andere types' gedaan en dan met name door 911-rijders (je weet wel: die 'gebotoxte Kever'-rijders)...


Ik lees juist dat de aanleiding een aantijging aan het adres van de 911 was (technisch minder dan de 968)...

En verder merk ik op dat ik persoonlijk van mening ben dat er in het algemeen veel respect is onderling, of je nu in een Audi 924 rijdt, of in een PC-Hoofdtractor, of in de enige echte... :twisted:

23 mei 2006 12:37

SPEEDY944 schreef:Ik sluit me aan bij de opmerking van 911-lover (hé... aparte forumnaam voor een 968-rijder :wink: )


Die naam heb ik van in de tijd dat ik nog Elver reed en bewijst nog eens mijn stelling dat destijds dat ook voor mij de enigste Porsche was :roll: :wink:

911-lover die eerder schreef:Zoals eerder geschreven heb ik jaren een 911 gehad en dat was voor mij de enigste Porsche. Alles na de 993 was voor mij ook geen Porsche.
Ik was zeer erg vooringenomen en had echt een tunnelblik.

23 mei 2006 16:11

SPEEDY944 schreef:(..) wel laatdunkend over diverse 'andere types' gedaan en dan met name door 911-rijders (je weet wel: die 'gebotoxte Kever'-rijders)...

(..)

Het is eigenlijk wel grappig: naast een meerderwaardigheidscomplex waart er kennelijk ook nog een chronisch geheugenverlies rond binnen het 911-kamp.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
(let met name op de lachebekjes :wink: )


Volgens mij is er in dit topic nu welgeteld één reactie waarin men zich zich laatdunkend uitlaat :cry: over een ... 911 ... :roll: Maar goed, kennelijk ben je ervan overtuigd dat de 944/968 groot onrecht wordt/ is aangedaan in dit topic, althans op dit Forum en wil je niet anders horen. Jammer, want op zich vond ik het best interessant om te zien hoe dicht de modellen 911/968 van die jaren in prestatie elkaar naderen. Voor mij waren de cijfers van de 968 turbo een complete verrassing. Niks mis mee, pittig karretje!

23 mei 2006 16:29

Voor de liefhebbers , er staat nog een 968 Turbo S te koop :twisted:

klikkerdeklik

Afbeelding

23 mei 2006 16:32

Allememachies, da's niet voor niks!
Daar koop je een 968CS, een classic 911 en een 993 voor!!

23 mei 2006 16:34

Ruilen ze een 996 in? :wink: Pittig prijsje wel, maar je hebt dan wel iets bijzonders. Zou echter voor die prijs toch iets anders kopen, let wel, da's persoonlijk :lol: niets ten nadele van de 968 - anders krijg ik zo dadelijk Speedy 944 weer op m'n nek.

23 mei 2006 16:38

Dat krijg je sowieso wel... :wink:

23 mei 2006 16:44

maar dan heb je wél 1 van de 14 Turbo S'en ;)

23 mei 2006 17:09

Eén van de 11... :wink:

911-lover schreef:Het was idd een echte (ik heb opgezocht , één van de 11) Turbo S.


Echter zou ik voor die prijs idd liever wat anders kopen, bijvoorbeeld een 356 coupé, een 3.2 cabrio en een 993 :D :D

23 mei 2006 17:21

carrera32 schreef:Eén van de 11... :wink:


Incl. de prototypen zijn het er zelfs 29 aldus sommige bronnen... Hoewel er veel discussie over is (er zijn er sowieso minimaal 14, waarvan 11 in 1993 en 3 in 1994 zijn gebouwd) en het aantal sterk afhangt van de persoon waar je het aan vraagt.

En nog 4 stuks Turbo RS (de snelle versie... :roll: )

23 mei 2006 17:39

Voor wat het waard is, nog wat info

23 mei 2006 18:14

En HIER over de aantallen

En rara wie staat er bij de leden :?:

Afbeelding

En ze hebben nog een lid met een Turbo S

Afbeelding

23 mei 2006 18:17

911-lover schreef:En HIER over de aantallen


Peter Morgan komt weer tot 14, maar zoals gezegd: er is nogal wat gesteggel over de aantallen. Komt wel eens meer voor...

23 mei 2006 18:25

Ik denk dat het laatste regeltje van de lijst daar mee te maken heeft

"exclusief prototypen en testvoertuigen" :wink:

-nu moet ik een advocaat op de kleine lettertjes wijzen, raar hé-

23 mei 2006 18:33

911-lover schreef:
"exclusief prototypen en testvoertuigen" :wink:

-nu moet ik een advocaat op de kleine lettertjes wijzen, raar hé-


18 van de 29? Dat zou ik verbazingwekkend vinden. Hoe dan ook: ik hou het erop dat er discussie over is.

23 mei 2006 22:41

Rufie schreef:
Het gaat daar voor een stuk wel om, want sommige modellen worden bewust minder gemaakt dan de 911, dus gaat de vergelijking niet eerlijk op.


Dit is toch niks nieuws onder de zon. De 924S kreeg toch ook een "geknepen" motor omdat die anders sneller zou zijn dan de 944 (immers lichter en beter gestroomlijnd).
De Volkswagen Polo GTI is toch ook langzamer dan de Golf GTI terwijl ze er toch gewoon dezelfde motor in kunnen leggen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo worden modellen nou eenmaal in de markt gezet. Vind het een beetje een zwakte bod om je daar achter te verschuilen.

Mijn broer rijdt in een 968 cabrio dus weet uit ervaring hoe een 968 rijdt. Niks mis mee maar mij te saai. Hij is sneller dan mijn 3.2. Toch zijn we allebei gelukkig en willen we niet ruilen. Zowel hij als ik als wie dan ook kan er iets aan doen dat het model niet gangbaar is in de Porsche wereld. Tuurlijk zijn er een klein aantal liefhebbers. Gelukkig maar. Maar dat sommige modellen niet geliefd zijn is toch ook niks nieuws. Je kunt ook beter een Jaguar E-type hebben dan een XJS. BMW 850? New Beetle? etc. etc.

24 mei 2006 6:34

911-lover schreef:Ik denk dat het laatste regeltje van de lijst daar mee te maken heeft
"exclusief prototypen en testvoertuigen" :wink:
-nu moet ik een advocaat op de kleine lettertjes wijzen, raar hé-


Ja, en dan heb je nog die maffe Americano's, die ze zelf gaan bouwen volgens EU-specificatie (althans, dat wordt beweerd...)
http://www.968.net/modifications/lloyds_turbos.htm

24 mei 2006 6:51

ErikE schreef:Ja, en dan heb je nog die maffe Americano's, die ze zelf gaan bouwen volgens EU-specificatie(althans, dat wordt beweerd...)


... hadden ze ook nog wel de moeite kunnen nemen om het stuur recht te zetten :arrow:

Afbeelding

24 mei 2006 10:21

Goh, leuk zeg, een discussie over welke de betere wagen is... Nee, wacht, welke de mooiere is... Nee, wacht, welke het ondergeschoven kindje is... Nee, wacht.... Uiteindelijk toch weer een discussie over wie de langste heeft :cheesy:

Laat ik mijn duit ook maar es in het zakje doen... Ik heb 2 van die krengen (nouja, anderhalf)... Allebei uit 1983... En het zal ongetwijfeld ook met onderhoud te maken hebben, maar mijn 911 is zoveel "meer" auto als de 944... De 944 is ook geweldig hoor, maar "anders".... Ondanks het budget, als er eentje weg moet, is het de 944, niet de 911!

En dan nog iets om te overwegen: Een nieuw model auto rijdt (over het algemeen) altijd beter dan een model van hetzelfde merk wat al 3 jaar "ongewijzigd" meegaat... ;)

24 mei 2006 10:29

Zelfs de administrator van het forum leest alleen wat 'ie wil lezen. Begin er toch veel voor te voelen de oorspronkelijke titel van het topic maar weer aan te houden.
Plaats een reactie