Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

25 mei 2006 12:29

Jeroen914 schreef:ok, op veler verzoek de "krijtjes test"

zie je het streepje nog op het loopvlak staan, dan is de spanning te hoog

is het streepje van de wang afgesleten, dan is de spanning te laag


dank voor de info Jeroen, interessant :shock:

streepje nog op loopvlak: band staat bol en loopt niet (voldoende) op die kant van loopvlak

streepje van wang: we rijden teveel op de wang(P. te veel op 2 wielen :twisted: :P )

maar welk patroon is nu 'goed' :?:

neem graag eens kontakt op over een forumuitje voor één 993 S, om je thermometer in die dikke r... te stoppen 8)

25 mei 2006 13:52

Jeroen, bedankt hoor!! De hele ochtend bezig geweest met je krijtstreepjes. Gevolg: LV 1,9 RV 2,3 LA 3,1 en RA 2,4 :twisted: :twisted:
Het regende wel, scheelt dat?? 8) :mrgreen:

25 mei 2006 14:05

Paul van Engelen schreef:neem graag eens kontakt op over een forumuitje voor één 993 S, om je thermometer in die dikke r... te stoppen 8)


Neem as zondag krijt mee, print wel ff Jeroen zijn betoog uit, ik kan het niet onthouden.


Maar leuk slalom item, ff krijten (€1 voor een door mij gezet streepje :lol: )

25 mei 2006 14:26

Paul van Engelen schreef:
Jeroen914 schreef:ok, op veler verzoek de "krijtjes test"

zie je het streepje nog op het loopvlak staan, dan is de spanning te hoog

is het streepje van de wang afgesleten, dan is de spanning te laag


dank voor de info Jeroen, interessant :shock:

streepje nog op loopvlak: band staat bol en loopt niet (voldoende) op die kant van loopvlak

streepje van wang: we rijden teveel op de wang(P. te veel op 2 wielen :twisted: :P )

maar welk patroon is nu 'goed' :?:


't krijtstreepje moet precies van het loopvlak afslijten en op de wang blijven staan

neem graag eens kontakt op over een forumuitje voor één 993 S, om je thermometer in die dikke r... te stoppen 8)


hmmm... wel eerst effe ontsmetten voordat je 'm terug brengt dan
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 25 mei 2006 14:31, in totaal 2 keer bewerkt.

25 mei 2006 14:27

Jaco schreef:Jeroen, bedankt hoor!! De hele ochtend bezig geweest met je krijtstreepjes. Gevolg: LV 1,9 RV 2,3 LA 3,1 en RA 2,4 :twisted: :twisted:
Het regende wel, scheelt dat?? 8) :mrgreen:

Je moet in de regen natuurlijk wel een watervast krijtje gebruiken :mrgreen:

25 mei 2006 14:36

Paul van Engelen schreef:streepje van wang: we rijden teveel op de wang(P. te veel op 2 wielen :twisted: :P )


Als dit -> http://home.earthlink.net/~drzoey/bill_two_wheelin.wmv gebeurd, heb je andere "issues" die je niet met bandenspanning alleen kan oplossen :mrgreen:

25 mei 2006 15:35

:shock: :shock: :? :roll:


zo hard gaat het nou ook weer niet,




robert

25 mei 2006 15:36

Holy shit , did you see that :lol: :lol: :lol:

25 mei 2006 16:58

Wooooooooow

25 mei 2006 19:08

Dat zegt wel wat over de grip ... :shock: :shock: :shock:

25 mei 2006 22:15

zijn er ook tabellen waar je kan vinden welke banden spaning bij welke band hoort?
ik heb achter 255 40 17 de enne zegt 3 bar de andere 2.5 wat zou het zijn?

anton964

25 mei 2006 22:20

precies: 255/40 - 17 :lol:

per band is dit nooit te vermelden, want het hangt natuurlijk ook af van de asdruk en dus de auto.

P. zegt dus in geval van een 911 2,5 bar, maar velen doen hier blijkbaar wat luchtiger over, en dat ga ik ook maar eens testen :wink:

02 jun 2006 9:25

Ben toch wel nieuwsgierig hoeveel bar Porsche voorschrijft met 18 inch.Misschien wil iemand met een 993 4S even in zijn boekje kijken?
Durf het bijna niet te vragen....................Mauk...zou jij....?? :oops: :wink:

02 jun 2006 11:59

2000 gtv schreef:Misschien wil iemand met een 993 4S even in zijn boekje kijken?
Durf het bijna niet te vragen....................Mauk...zou jij....?? :oops: :wink:

Mauk heeft toch geen 4S?????? :roll:

Of.........

Carrera bekend?????? :mrgreen:

02 jun 2006 13:05

Onbekend dus :lol: :lol: was dus in de war door die nep turbo wielen. :twisted: :wink: Iemand anders dan met een 4s die even wil kijken ???

02 jun 2006 15:18

Heb uiteraard geen boekje van de 4S - SORRY :!: kon het niet laten :P - maar wel de Technische Daten, en daarin ook voor C4 en C4S precies dezelfde waarden als eerder vermeld aan het begin van dit draadje (2,5/3 voor 18").

Voor mij is de vraag nu eigenlijk niet meer zo relevant.
Sinds enkele dagen - en na de slalom - ben ik in het bezit van 'Jeroen's' meetinstrument :lol: : een contactloze thermometer waarmee ik in de komende tijd de juiste bandenspanning ga vaststellen :idea:

Zowel relevant voor optimale slijtage (1) als voor de slalomtijden (2) :wink:

02 jun 2006 15:38

2000 gtv schreef:Onbekend dus :lol: :lol: was dus in de war door die nep turbo wielen. :twisted: :wink: Iemand anders dan met een 4s die even wil kijken ???

Moet je nagaan hoe de buitenwereld in verwarring raakt als een eigenaar eigenhandig zijn achterspoiler gaat modificeren..... :roll: :wink:

Mauk

02 jun 2006 19:27

Daarvoor moet je bij Edwin lammertink zijn.Hij heeft het er toen het nog zijn prive auto was ingezet.En ik laat hem lekker zitten...I like it :tongue:

Back on topic.....hier een heerlijk draadje over de bandenspanning. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... enspanning
Plaats een reactie