Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

31 mei 2006 22:25

Dito hier.
En zijn we niet allemaal autoliefhebbers met een voorkeur voor Porsche :wink:
Ik in elk geval wel, en er zullen er zo hier welmeer zijn 8)

31 mei 2006 22:54

Ho ho goed lezen - ik verkies de Porsche anytime boven de Subaru (behalve dan boven de 220, in de regen of in de besneeuwde Alpen).

Alleen past er niet altijd in wat ik mee wil nemen!

Han

01 jun 2006 0:06

Heb zelf de 'oer' Impreza 555 gehad, 150k km mee gereden. Probleemloos. Leuke auto absoluut . (zo leuk dat ik er daarna nog eentje heb gehad) Heb ook een Lancer Evo V RS gereden. Heel bruut! Op de snelweg 1x achter een 964 gezeten. De Evo was tot +/- 220 sneller. Afwerking van het interieur is natuurlijk niets vergeleken met een Porsche. (inderdaad dat jaren 80 LCD klokje is een grote misser). Ik heb er altijd met plezier in gereden, alleen word je helaas wel geassocieerd met het foute petjes volk. Terwijl er genoeg liefhebbers in rond rijden.

Heb overigens geen zweethandjes in de 993 boven 220, dus ik zou zeker eens serieus naar die afstelling laten kijken. Wat mij wel bekend voorkomt is het stuiterige in een flauwe bocht bij hoge snelheid. Niet het gevoel dat je geen controle hebt, maar je voelt het wel.

01 jun 2006 0:43

Beste Han,

Heb je verhaal met heel erg veel plezier gelezen, krijg echter de indruk dat je iets meer bent dan een 'gewone' rijder in dit soort auto's..............

Heb je overigens al eens een C4 uitgetest?????? maakt ff niet uit welk type hoor, kan 964, 993, of wat dan ook zijn.

Je beschrijving van de auto's doen me heeeeeeeeeeeeeeeeel erg profi overkomen, of heb ik het mis.......................................... :wink:

01 jun 2006 8:27

Sanhi schreef:Heb overigens geen zweethandjes in de 993 boven 220, dus ik zou zeker eens serieus naar die afstelling laten kijken.


Dit is écht niet zo jippie bedoelt als het er wss uitkomt... :wink: , maar persoonlijk bedoel ik met hoge snelheid geen 220.
Boven de 250 is een wereld van verschil vergeleken met 200-220.

01 jun 2006 8:56

Ik refereerde aan de opmerking van Han:

Wat me echt tegenvalt in de 993 is de 'missende' rust op hoge snelheid. Waarschijnlijk moet ik eens langs Renntech of zo voor de setup, want echt 'flex' wordt ik niet boven de 200 km/u. Ik kwam rond die snelheid in Duitsland eens een flauwe bocht tegen op de Autobahn, die overdwars naar buiten helde. Daar werd ik niet blij van, het ging goed maar het koude vocht stond op de vingers. De Subaru daarentegen, met de lagere top van tegen de 250 km/u (265 op de teller) ligt altijd rotsvast op de weg, ook zonder tupperware achterspoiler. Tot 220 doe je echt moeiteloos met één hand. Hoewel ik dus niet eens zoveel heb met hard en rechtuit.


Boven 220 is ook geen 200-220 ;)

Maar eerlijk is eerlijk om een beetje vlot boven de 250 uit te komen lijkt me een TT of dat beest van jou een beter apparaat.

01 jun 2006 9:04

Mijne wordt ook licht op snelheid hoor... :wink: en herken de verhalen dus best wel... 8)

01 jun 2006 22:39

bert964c4 schreef:Beste Han,

Heb je verhaal met heel erg veel plezier gelezen, krijg echter de indruk dat je iets meer bent dan een 'gewone' rijder in dit soort auto's..............

Heb je overigens al eens een C4 uitgetest?????? maakt ff niet uit welk type hoor, kan 964, 993, of wat dan ook zijn.

Je beschrijving van de auto's doen me heeeeeeeeeeeeeeeeel erg profi overkomen, of heb ik het mis.......................................... :wink:


Nee, een klein beetje mis. Helaas ben ik (nog) geen echte coureur of zo, daar heb ik te weinig ervaring en instructie voor. Ik ben er wel voor aan het werk, ga (een jaar later dan gepland wegens beenbreuk) in januari wel een rally cursus volgen. Verder heb ik wel eens Nordschleife-instructiedag gedaan en een enkele circuitdag of slalomwedstrijd, en een slip/driftcursusje hier en daar. Verder helaas te weinig tijd voor wegens drukke baan. Ik heb wel spijt dat ik de slalomdag onlangs hier gemist heb, ik vind dat super om te doen.

Gelukkig heb ik naar mijn mening wel veel gevoel voor om een auto goed te berijden. Ik vind het een uitdaging om het krachtenspel binnen de constructie in beweging goed aan te voelen, en ben geheel niet bang om de limieten op te zoeken. En als het dan dreigt fout te gaan is het een kwestie van afgemeten reflexen. Dat doe ik al mijn hele leven en heb nooit echt gevaarlijke situaties (en dus ongelukken) veroorzaakt, zeker niet voor andere weggebruikers. Verder denken sommigen dat heel-and-toe iets profi's is, maar als je het effe oefent is het eigenlijk een simpel kunstje (zeker in de 911). Ook refereerde ik wel een beetje stoer naar het driften, in de praktijk heb ik de 993 bijv. slechts drie keer (van de 20 pogingen in drie jaar) in een net afgemaakte drift gekregen, de BMW wel een paar keer vaker... Dit jaar ga ik nog meedoen aan een drift&dwars dag om wat verder te komen. Helaas dus verder te weinig tracktijd, er zijn weinig openbare stille plekken met genoeg ruimte voor dit soort grappen!

Gr

Han

PS Oh ja, voor die C4 test houd ik me aanbevolen!

01 jun 2006 22:58

Sanhi schreef:Heb overigens geen zweethandjes in de 993 boven 220, dus ik zou zeker eens serieus naar die afstelling laten kijken. Wat mij wel bekend voorkomt is het stuiterige in een flauwe bocht bij hoge snelheid. Niet het gevoel dat je geen controle hebt, maar je voelt het wel.


Dat het me tegen valt van de 993, betekent niet dat het me erg stoort in de dagelijkse praktijk want ik beleef zowiezo niet fantastisch veel plezier aan 220+ snelheden. Ik vind het wel een grappige sensatie maar mijn inziens is het dan wel heel snel over als je je pechdag hebt (iets op de weg, iets met je band, een hert/vogel of zo). Bovendien mag het in NL helemaal niet :D

Het gekke is dat ik de 993 perfect vind liggen op normalere snelheden. Fantastisch plaatsbaar en tactiel, je weet echt wat er onder je gebeurt en heerlijk stabiel. Wel verbaas ik me tegelijkertijd over een continue 'wiebeligheid' van de achterzijde, met oneffenheden op de weg lijkt het steeds of de kont enkele mm's zijwaarts nawiebelt, een seconde of zo. Ook op lage snelheden. Wat voor mijn gevoel overigens helemaal geen impact heeft op het overall zeer goede weg- en bochtgedrag. Maar ik vind het wel jammer door het gevoel dat er geen absolute rust in de achterkant zit.

Ik wil er graag achter komen of dit te verhelpen is. Het is voor mij nl. nogal een luxe om een hele dag naar een specialist te gaan.

Ik kan er beter even een apart draadje van maken met deze vraag bedenk ik me.

Gr,

Han
Plaats een reactie