Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 jun 2006 14:34

Devils son schreef:
michael schreef:
Ook dat lijkt me een geval van schijnveiligheid.

Rij een keer met een 356 cabrio tegen een boom aan met 30 km/u en we praten verder (of niet...).

Met 30 km/u, gaan we nog wel verder praten (als het geen rot exemplaar is), maar wel zonde van de wagen :wink:

Tegen 50 pas ik echter :?

06 jun 2006 14:45

Devils son schreef:Rij een keer met een 356 cabrio tegen een boom aan met 30 km/u en we praten verder (of niet...).

Dat wil ik ook niet met mijn 911 cabrio of welke andere auto dan ook.
Niet vanwege de auto, maar enig idee wat "slechts" 30 km/u al met je lichaam kan doen :?: :idea: :|

06 jun 2006 15:33

EriC4C schreef:Niet vanwege de auto, maar enig idee wat "slechts" 30 km/u al met je lichaam kan doen :?: :idea: :|

Ja.

In een 964 stap je misschien niet fris uit, maar in een 356 kun je gewoon wel eens niet meer uit kunnen stappen...

06 jun 2006 15:36

niet overdrijven hé, hoeveel coureurs rijden wel niet ergens tegen (overlaatst nog ronde ven belgië op een stilstaande wagen) met een snelheid van +40 km/u en buiten wat schrammen en vaak een sleutelbeenbreuk komen ze er ook met de schrik van af...

06 jun 2006 15:45

Coureurs rijden meestal met een rolkooi en bandenstapels en/of vangrails op een circuit zijn meestal iets vergevingsgezinder dan laten we zeggen... een boom.

06 jun 2006 16:01

Voor de verkoop kan je mi beter een jonger exemplaar hebben met airbag. Bij de verkoop van mijn 964 heb ik vele keren aan moeten horen dat het ontbreken van airbags een zwaar minpunt is. (Ik had er zelf bij de aanschaf geen probleem mee...)

Klopt het echt dat oudere airbags niet betrouwbaar zijn? Zo ja, testen garages dat dan niet bij het reguliere onderhoud?

06 jun 2006 16:05

Na tien jaar is de betrouwbaarheid al aardig afgenomen. Vele dealers adviseren zelfs vervanging na tien jaar, maar dat kan ook een economische reden hebben. :wink:

06 jun 2006 16:08

Teun schreef:Klopt het echt dat oudere airbags niet betrouwbaar zijn? Zo ja, testen garages dat dan niet bij het reguliere onderhoud?

Speciaal voor jou ;) hier eerder. :lol:

Godspeed schreef:niet overdrijven hé, hoeveel coureurs rijden wel niet ergens tegen (overlaatst nog ronde ven belgië op een stilstaande wagen) met een snelheid van +40 km/u en buiten wat schrammen en vaak een sleutelbeenbreuk komen ze er ook met de schrik van af...

Ik hoop echt voor je dat je het zelf nooit zult ervaren. :|

06 jun 2006 16:20

Met coureurs bedoelde ik wielrenners :lol:

En heb het nooit zelf "mogen" ervaren, maar wel mijn broer; in een bergaf +-40-50 km/u en een 8-tal keren over de kop maar buiten vele schrammen geen andere schade...
Zelf heb ik alleen nog maar mijn sleutelbeen bij de voetbal gebroken (en nog geen eens een penalty mee gekregen :cry: ) en overreden geweest door een wagen maar das een ander verhaal...

06 jun 2006 16:42

Het punt was dus dat je bij een ongeval in een 964 (zelfs zonder airbag) normaliter er stukken beter vanaf komt dan met een 356...

06 jun 2006 16:44

Devils son schreef:Het punt was dus dat je bij een ongeval in een 964 (zelfs zonder airbag) normaliter er stukken beter vanaf komt dan met een 356...

hangt ervan af wat je met beter bedoelt, want mensen op zelfmoordmissie kunnen je daar tegenspreken :lol:

Maar idd normaal gezien wel...

06 jun 2006 17:14

Godspeed schreef:hangt ervan af wat je met beter bedoelt, want mensen op zelfmoordmissie kunnen je daar tegenspreken :lol:

Als je in een Porsche rijdt verdwijnt iedere zelfmoordneiging als sneeuw voor de zon...

06 jun 2006 17:17

Heb toch ooit eens het verhaal van een kerel in de krant gelezen wiens zaak failliet was gegaan en ze normaal zijn 993 kwamen opeisen. Hij pakte de wagen en wou zelfmoord plegen door op een paal van een brug te rijden. Resultaat: hij overleefde de klap (wel met een gebroken been) maar was wel zijn porsche kwijt en zat nog in diepere shit...

06 jun 2006 17:26

Godspeed schreef:Met coureurs bedoelde ik wielrenners :lol:

En heb het nooit zelf "mogen" ervaren, maar wel mijn broer; in een bergaf +-40-50 km/u en een 8-tal keren over de kop maar buiten vele schrammen geen andere schade...

De gevolgen bij een "vrije val" vergelijken met die bij een klap tegen een object dat niet of nauwelijks meegeeft. :shock: :roll:

06 jun 2006 23:35

Godspeed schreef:Heb toch ooit eens het verhaal van een kerel in de krant gelezen wiens zaak failliet was gegaan en ze normaal zijn 993 kwamen opeisen. Hij pakte de wagen en wou zelfmoord plegen door op een paal van een brug te rijden. Resultaat: hij overleefde de klap (wel met een gebroken been) maar was wel zijn porsche kwijt en zat nog in diepere shit...

Als je de Porsche weer in moet leveren komen de neigingen terug... :wink:

07 jun 2006 0:19

Devils son schreef:Als je de Porsche weer in moet leveren komen de neigingen terug... :wink:

Nog de Porsche, nog de neigingen ooit kwijtgeraakt :lol: :wink:

Van sommige Porsche-eigenaren vraag je je het wel af :wink: :arrow: ... of ze de neigingen bij de Porsche hebben gekocht :twisted: :wink:
Plaats een reactie