Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

09 jun 2006 23:12

Piet schreef:Je kunt niet zonder voorbehoud zeggen dat het "zeer waarschijnlijk" is dat er binnen afzienbare tijd redelijk wat vervangen moet worden... Wellicht heeft de eigenaar dat inmiddels namelijk al gedaan en is de auto daadwerkelijk "fabrieksnieuw".


Helemaal gelijk Piet. Zo bedoelde ik het ook en daarom schreef ik ook 'zeer waarschijnlijk'. Maar nu ik het zo terug lees klinkt dat wel aardig onvoorwaardelijk.
Inderdaad kan de auto in perfecte staat onderhouden zijn. Maar daar kom je alleen achter door te gaan kijken en de history op te vragen.

Blijft nog steeds de vraag of dat zich in een dergelijke prijs laat vertalen :wink:

09 jun 2006 23:16

Dat gehannes altijd over die liefhebbers die die auto alleen maar mogen kopen... moet ik eerst een Porsche examen afleggen ofzo, voor ik het geld mag storten?
ik ben ook een liefhebber maar als een patjepeeër de vraagprijs voor mijn 964 had willen lappen om hem vervolgens op de hoek om een lantaarnpaal te krullen... zal mij worst zijn.

Zijn auto - zijn ding. Het blijft een vervoermiddel hoor.

Wat wil je gaan doen dan? Af en toe bij de liefhebber annex nieuwe eigenaar even aan je oude auto gaan ruiken ofzo? Zal jou toch boeien wie de nieuwe eigenaar is? :roll: :?

09 jun 2006 23:20

Het stuur is van een SC, de stoelen waren volgens mij pas als extra te verkrijgen vanaf de eerste serie 964, en dan de grote rode reflector, volgens mij staat daar porsche met zwarte letters, kan ook niet.

Ik weet het niet, maar ik zou het nooit doen, dan liever een hele mooie 993, of zelfs een mooie 996.

mijn mening.

09 jun 2006 23:30

laatste serie 3.2 is volgens mij nog gewoon geleverd naast de eerste serie 964. Ik kan me voorstellen dat dergelijke opties dan ook op beide auto's konden... :?

Ik zou ook veel liever een 993 met meer kilometers kopen voor dat geld.

10 jun 2006 0:05

Stoelen waren gewoon als optie te verkrijgen, zelfs per stuk, bij mij is alleen de bestuurdersstoel als Turbouitvoering (is ook in de codering van accessoires terug te vinden). Reflector is van het standaard latere type mét geïntegreerd mistachterlicht.

10 jun 2006 9:42

Grootste nadeel van zo'n auto is het dilemma. Als je er mee gaat rijden is de auto binnen de kortste keren zijn meerprijs (voor zover die deze al heeft) kwijt. Ga je er niet mee rijden... wat is dan de waarde van de lage kilometerstand?

Misschien moet deze man zijn auto verkopen van zijn vrouw en heeft hij haar wijsgemaakt dat dit ene reële prijs is. 8)

10 jun 2006 9:56

Piet schreef:
roenkie schreef:Uit de advertentie van de benz:
Wordt alleen verkocht aan echte liefhebber.


Ehm.. volgens mij maak je wel meer kilometers met zo'n auto in 20 jaar als je een echte liefhebber bent :roll: :D


Ehm.. volgens mij staat er in die advertentie dat de koper een echte liefhebber moet zijn. Er staat nergens dat de verkoper een echte liefhebber was :roll:


Precies, en als er iemand op de stoep staat met een zak geld, maar het blijkt geen echte liefhebber, dan wordtie mooi niet verkocht dus !!!
(dat zijn echt zulke flauwekul opmerkingen, allemaal emotie...)

10 jun 2006 10:00

zover ik weet (van heb horen zeggen dus) waren er 3 opties qua stoelen
gewone, een tussenmodel (die ik heb) en turbostoelen

10 jun 2006 10:23

De vraagprijs vind ik echt krankzinnig. Zelfs als het een concoursstaat / matching numbers 3.2 zou zijn.

Heeft naar mijn mening dan ook niets met liefhebberij te maken. Emotie en (verkoop)waarde wordt door elkaar gehaald.

Bovendien, zoals iemand al zei, je kunt dan haast niet gaan rijden in zo'n auto omdat die dan slijt en de waarde daalt?! Daar koop je toch geen Porsche voor.

Ik zou met zo'n zak geld voor een echt klassieke (pre-1975) matching numbers 911 S gaan. Daar kun je dan tenminste wel in gaan rijden :wink:

10 jun 2006 11:28

bert964c4 schreef:Het stuur is van een SC, de stoelen waren volgens mij pas als extra te verkrijgen vanaf de eerste serie 964, en dan de grote rode reflector, volgens mij staat daar porsche met zwarte letters, kan ook niet.

Ik weet het niet, maar ik zou het nooit doen, dan liever een hele mooie 993, of zelfs een mooie 996.

mijn mening.


De stoelen zijn dezelfde als ik in mijn '86er heb en waren toen gewoon leverbaar als optie:
Afbeelding

De achterreflector is vanaf modeljaar '87 voorzien van geintegreerde mistachterlichten, waardoor de zwarte letters verdwenen. Ik heb in een ander draadje de upgrade van mijn auto uit de doeken gedaan. Hier het verschil:
Afbeelding

10 jun 2006 11:53

roenkie schreef:Uit de advertentie van de benz:
Wordt alleen verkocht aan echte liefhebber.


Ehm.. volgens mij maak je wel meer kilometers met zo'n auto in 20 jaar als je een echte liefhebber bent :roll: :D


Alsof je veel moet rijden om liefhebber te zijn.... :roll: . Deze auto is wel van 1ste eigenaar, zijn er niet veel hier die 17 jaar dezelfde P bezitten.

10 jun 2006 11:59

Devils son schreef:Als je er mee gaat rijden is de auto binnen de kortste keren zijn meerprijs (voor zover die deze al heeft) kwijt.

Mijn idee!

Stond een paar maanden geleden nog een rode 930 te koop in Duitsland met origineel 780 km, vraagprijs € 75.000,- :shock:
In drie jaar kan ik dan € 50.000,- afschrijven.............nee, zo'n 996 is zo gek nog niet! :mrgreen: :wink:

10 jun 2006 12:03

lindemans schreef:Ik vertrouw die teller niet; op de foto staan de eerste 2 cijfers (de 0 en de 2) niet mooi gelijnd.....


Teller eruit halen, heb je het zo gezien of ie open is geweest.

10 jun 2006 12:45

Ik heb het chassisnummer opgevraagd; is wel een 1989-er...

10 jun 2006 14:35

Erick schreef:Ik oordeel niet snel zo over een auto.
Maar voor een 89-er mag best wat gevraagd worden.

Ook ik vertrouw het niet wat betreft de km-stand.
En het stuur is ook niet origineel.
En volgens mij zijn het 964 turbo stoelen (?)

240 pk i.pv. 231 (misschien kniesoor..)


Hallo !!

Bijna 50 rooie voor een 3.2 ? Echt niet !!
Als ik naar Michael ga,en ik leg 27000 euro op tafel,krijg ik zo zijn Turbo mee.En dat is er echt één die ik zonder AKK zou durven kopen.
En dan heb ik nog 20 K over voor ander leuks........
B.T.W 47000 euro is meer dan genoeg om bij Hette een mooie 993 te scoren.


Nee hoor.Ik vind zo rond de 15 K,voor een 911 3.2,mooi genoeg............

10 jun 2006 16:20

Rob 944 schreef:Nee hoor.Ik vind zo rond de 15 K,voor een 911 3.2,mooi genoeg............


Dat is net zoiets als zeggen rond de 3000 voor een mooie 944 :?
Ze zijn er wel, maar het loopt niet echt over!

11 jun 2006 0:46

Nou Double G:

Maak je maar geen illusies.Meer dan 3000 euro voor een knappe 944 zit er echt niet in.Of je moet de tijd en geduld hebben om 2-3 jaar te adverteren.
De auto's zitten nog in een schemergebied.Ze zijn te oud voor de handel of de sloop,ze zijn te jong om het een klassieke auto te noemen.En er zijn er nog genoeg.
Ook genoeg mooie exemplaren.Het is even zoeken en onderhandelen,maar het is te doen.

11 jun 2006 10:04

wat was de nieuwprijs eigenlijk van een 89er 3.2

11 jun 2006 10:14

Rob Herfst schreef:
Devils son schreef:Als je er mee gaat rijden is de auto binnen de kortste keren zijn meerprijs (voor zover die deze al heeft) kwijt.

Mijn idee!

Stond een paar maanden geleden nog een rode 930 te koop in Duitsland met origineel 780 km, vraagprijs € 75.000,- :shock:
In drie jaar kan ik dan € 50.000,- afschrijven....dan toch nog maar liever een 996 :lol: :lol:


De spijker op z'n kop!


Enne Horn , ik wil wél per-sé, dat mijn auto later naar een liefhebber gaat ... :twisted: :mrgreen:

11 jun 2006 10:57

Marco schreef:wat was de nieuwprijs eigenlijk van een 89er 3.2


ca. NLG 160.000 zonder opties.......

11 jun 2006 11:06

Jurgen schreef:ik wil wél per-sé, dat mijn auto later naar een liefhebber gaat ... :twisted: :mrgreen:


Ik ook, maar ik ben omkoopbaar... :wink:

11 jun 2006 11:43

bert964c4 schreef:.... ik zou het nooit doen, dan liever een hele mooie 993, ......

Grappig he, ik kan vergelijken: een (hele) mooie 993 (nu 3 jr.) en een gave 3.2 (8 jr. lang) en ik sluit niet uit om nog eens 'terug' te gaan i.p.v. 'vooruit' :roll: :D 8)

11 jun 2006 11:50

Paul van Engelen schreef:en ik sluit niet uit om nog eens 'terug' te gaan i.p.v. 'vooruit' :roll: :D 8)

Een 996 Turbo (cabrio) lijkt mij toch geen stap achteruit....... :? :roll: 8) :wink:

11 jun 2006 11:53

Al helemaal onder de mensen Rob :?: :wink:

11 jun 2006 12:02

Paul van Engelen schreef:
bert964c4 schreef:.... ik zou het nooit doen, dan liever een hele mooie 993, ......

Grappig he, ik kan vergelijken: een (hele) mooie 993 (nu 3 jr.) en een gave 3.2 (8 jr. lang) en ik sluit niet uit om nog eens 'terug' te gaan i.p.v. 'vooruit' :roll: :D 8)


Kan me dat goed voorstellen, als je nl. de hele week al in je vrijwel perfecte dagelijkse leasebak hebt gezeten wil je in het weekend wel eens wat anders. Dan wil je AUTORIJDEN dus werken als je aan het stuur draait, dat ene kiezelsteentje voelen als je eroverheen hobbelt en bovendien je motor horen grommen! Dat kan allemaal wel zo zijn in modernere P's maar vooral in de oudere!
Plaats een reactie