Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 jun 2006 12:07
Rob 944 schreef:Het is even zoeken en onderhandelen,maar het is te doen.
Dat bedoel ik!
11 jun 2006 12:57
Double G schreef:Rob 944 schreef:Het is even zoeken en onderhandelen,maar het is te doen.
Dat bedoel ik!
Ik heb geduld.Ik heb in het verleden een "barn find" gedaan en vervolgens 7 jaar onderhandeld.Uiteindelijk heb ik de auto laten staan.........
Nee geen Porsche,maar een BMW.
13 jun 2006 15:27
Verkoper geeft aan dat hij het stuur destijds heeft laten vervangen door een ouder model, omdat met het originele stuur de toerenteller slecht te zien zou zijn.
Kenteken van de auto geeftie vooralsnog niet; ik wil dat wel eens nalopen op NAP en tenaamstelling....
Overigens worden voor als nieuwe 3.2's met weinig kilometers in Duitsland ook veel geld gevraagd (of ze't ook krijgen weetiknie...)
13 jun 2006 17:51
lindemans schreef:Verkoper geeft aan dat hij het stuur destijds heeft laten vervangen door een ouder model, omdat met het originele stuur de toerenteller slecht te zien zou zijn.
Huh

???
13 jun 2006 17:51
Wat een kul verhaal, je toerenteller niet goed kunnen zien met het originele stuur.
13 jun 2006 18:19
Zo'n lage kilometerstand vind ik ook wel twijfelachtig. En dat stuur... maar goed, jullie zeiden het al! Ik heb ook een 3.2 gehad (en een 964) en dan nu een 993. Nou, geef mij die 993 maar. Je koopt zo'n auto misschien voor de lage km stand, maar of dat klopt? En zo gauw hij bij jou op de oprit staat, is-ie nog maar de helft waard en de verkoper maakt een dubbele salto met een flikflak zodra jij bij hem de straat uit rijdt... Een Porsche moet je niet zomaar kopen, lekker rustig rondkijken, want voor 47.000 eurootjes is er héél wat te koop in Porsche-land!
14 jun 2006 13:57
Sinds ik het kenteken heb gevraagd met als mijn argumentatie:
- ik wil APK / NAP-k stand historie natrekken
- ik wil nagaan hoe lang de auto op naam huidige eigenaar staan
....is het helemaal stil.
De man zegt in zijn antwoord: "ik ben geen handelaar" en een paar zinnen verder "ik heb in het verleden hele slechte ervaringen met het afgeven van het kenteken"..... raar verhaal.
14 jun 2006 13:59
lindemans schreef:De man zegt in zijn antwoord: "ik ben geen handelaar" en een paar zinnen verder "ik heb in het verleden hele slechte ervaringen met het afgeven van het kenteken"..... raar verhaal.
Als hij niks te verbergen heeft kan hij je een copie van het kentekenbewijs geven ... evt. met het kenteken gecensureerd
Ook zou hij zelf een NAP rapport op kunnen vragen ...
.. of de man nu wel of geen handelaar is

(b)lijkbaar wil hij de Porsche helemaal niet verkopen
14 jun 2006 14:07
Hij wil m alleen verkopenm aan een echte liefhebber die niet geinteresseerd is in de historie van de auto.....ik ga 'm eens even bellen (hier wordt ik altijd zo nieuwsgierig van...)
14 jun 2006 17:01
Het 3 spaaks stuur is ook gewoon in de 3.2 geleverd hoor!
Alleen in '89 was het niet standaard meer.
Wat ik me wel voor zou kunnen stellen, is dat de vorige eigenaar dit stuur mooier heeft gevonden dan het standaard '89-er 3.2 stuur.....
Zo ook de vorige eigenaar van mijn 3.2
14 jun 2006 17:22
lindemans schreef:Hij wil m alleen verkopenm aan een echte liefhebber die niet geinteresseerd is in de historie van de auto.....ik ga 'm eens even bellen (hier wordt ik altijd zo nieuwsgierig van...)
heddem al gebeld
craze
die ook nieuwsgierig is geworden na het lezen van dit draadje
14 jun 2006 19:57
Meneer lindemans, voor een paar euro's meer weet ik wel een hele mooie donkerblauwe 996 cabrio...
14 jun 2006 20:59
lindemans schreef:Sinds ik het kenteken heb gevraagd met als mijn argumentatie:
- ik wil APK / NAP-k stand historie natrekken
- ik wil nagaan hoe lang de auto op naam huidige eigenaar staan
....is het helemaal stil.
De man zegt in zijn antwoord: "ik ben geen handelaar" en een paar zinnen verder "ik heb in het verleden hele slechte ervaringen met het afgeven van het kenteken"..... raar verhaal.
Ik vind het een heel raar verhaal.
Als je je auto wilt verkopen en hij heeft echt zo weinig gelopen en goed onderhouden heb je niets te verbergen en ben je er trots op als dat ook uit de NAP blijkt lijkt mij.
14 jun 2006 21:17
lindemans schreef:aan een echte liefhebber die niet geinteresseerd is in de historie van de auto.....
Iemand die niet geinteresseerd is in de historie van een auto met zo weinig kilometers is per definitie (imho) niet geinteresseerd om zoveel geld voor een auto 'waarvan de historie hem niet kan boeien' neer te tellen.
14 jun 2006 21:26
Zoals Horn het zegt, als de auto echt van een liefhebber afkomstig is die zijn paradepaardje met pijn in zijn hart wegdoet, dan heeft die voor jou alle informatie netjes in een leren porsche mapje klaarliggen. Dit soort geheimzinnige gedoe geeft te denken.
14 jun 2006 22:19
Als ik dit allemaal zo lees heb ik een mening over de man

het is een hele rare man

er klopt iets niet, met zo'n auto WIL je toch gewoon de historie vertellen??
14 jun 2006 22:32
Mócht er iemand gaan kijken en voelen: check i.v.m. de wel erg 'mooie' km-stand en passant even de rubberen afsluitring van de km-teller, want je ziet meteen of deze ooit vervangen is. Komt na vervangen nooit meer zo mooi te zitten als "af-fabriek" (weet ik van mijn 964 toerenteller...).
14 jun 2006 22:34
bert964c4 schreef: met zo'n auto WIL je toch gewoon de historie vertellen??
hangt van de historie af...
21-3-2005 - grote beurt bij 216.143 km
24-5-2006 - auto weggebracht voor jaarbeurt bij 227.216 km
26-5-2006 - auto opgehaald van jaarbeurt bij 27.216 km
27-5-2006 - unieke auto te koop gezet...
14 jun 2006 22:41
Je snapt precies wat ik bedoel Horn!!
14 jun 2006 23:01
Ik denk dat je voor wat betreft de historie met een telefoontje naar het Porsche Centrum Eindhoven al ver komt. Gewoon even naar de chef werkplaats vragen en je krijgt wel informatie over de auto.
De prijs is mi echt belachelijk

Lijkt me vreselijk om de kilometerstand laag te houden, dus nooit te rijden, uit angst voor "waardevermindering".
14 jun 2006 23:13
Teun, als je nou geen kenteken hebt, of een chassisnr wat moet je dan vragen?, dat geeft hij toch allemaal niet??
14 jun 2006 23:16
bert964c4 schreef:Teun, als je nou geen kenteken hebt, of een chassisnr wat moet je dan vragen?, dat geeft hij toch allemaal niet??
Ik ken die werkplaatschef en die kent volgens mij alle auto's van alle klanten uit zijn hoofd. Zeker zo'n gevalletje, lijkt me. Andere optie is eerst even gaan kijken........
14 jun 2006 23:48
Ik heb nu alle details; chassisnummer en kenteken.
Aan de telefoon een keurige man met een winkeltje, is de auto van zn pa.
Verhaal is dat hij de auto in 1990 met 2.500 km op de teller in Duitsland heeft gekocht, heeft weggestald en pas in 1997 op kenteken heeft laten zetten in NL; kenteken en eerste tenaamstelling in NL is inderdaad van 1997 volgens RDW.
Dus auto kopen, 7 jaar wachten met imorteren en niet gebruiken en in de volgende 9 jaar 25.000 km wegrijden; 7 jaar historie dus volledig onbekend.
En ik blijf vinden dat de eerste 2 cijfers van de teller "raar" uitgelijnd staan. Ik zal nog eens vragen of de stickers op kofferdeksel en boekje aanwezig zijn en matchen.
Geleen is voor mij te ver om effe langs te rijden.....
15 jun 2006 6:17
bert964c4 schreef:Teun, als je nou geen kenteken hebt, of een chassisnr wat moet je dan vragen?, dat geeft hij toch allemaal niet??
en een 3.2 met 27000 km op de teller kent hij zeker uit zijn hoofd.
15 jun 2006 10:10
Waarom al dit gedoe als je m toch niet wil kopen cq te duur vindt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.