15 jun 2006 10:11
ppp 356 schreef:Pakkie schreef:Ik vraag me überhaupt af hoe je dan ooit een gedegen mening over de Nordschleife kunt hebben![]()
Ik ben echter van mening dat je het op de Ring voor 99,9% in eigen hand hebt of je heelhuids thuiskomt. In mijn ogen ligt dat percentage hoger dan op een 50/80 km-weg in NL waar allerlei autó's tegemoet, van links en van rechts komen.
Door gewoon alles nuchter te analyseren, doet een rechter ook
15 jun 2006 12:48
Harley schreef:Misschien kan John4S ook een idee geven hoe de NPC de baanhuur regelt en wat het kost.
15 jun 2006 13:06
adu schreef:Lees even de reactie van Joost Houben van 13 juni 9.38 uur (1e pagina van dit topic), klik in het bijzonder de link even aanEr valt er één en diverse anderen stuiteren eroverheen ...
15 jun 2006 13:12
Joost Houben schreef:Zover ik weet is er vorig jaar niemand met een Ferrari verongelukt maar goed maakt ook verder niet uit.
15 jun 2006 13:27
EriC4C schreef:Duidelijk een uitspraak met het hart (Ringer) i.p.v. met het verstand (verkeersdeskundige bij Rijkswaterstaat).
![]()
15 jun 2006 14:30
Pakkie schreef:Ik ben echter van mening dat je het op de Ring voor 99,9% in eigen hand hebt of je heelhuids thuiskomt. In mijn ogen ligt dat percentage hoger dan op een 50/80 km-weg in NL .....
15 jun 2006 14:51
EriC4C schreef:met als argumentatie dat het vergelijkbaar is wat betreft lichamelijk letsel en zelfs lager wat betreft blikschade.
15 jun 2006 15:02
15 jun 2006 15:04
Devils son schreef:EriC4C schreef:met als argumentatie dat het vergelijkbaar is wat betreft lichamelijk letsel en zelfs lager wat betreft blikschade.
Ik weet niet waar jij dat in leest .....
Devils son schreef:Wat dat betreft is het net als in het verkeer: goed rijden is ook een kwestie van andermans fouten op (kunnen) vangen.
Hou je je aan deze spelregels dan loop je weinig risico op lichamelijk ongemak door toedoen van een ander. De kans op lichamelijk ongemak door eigen toedoen is volledig in eigen handen, kwestie van niet jezelf (te veel) willen verbeteren (dat is in de praktijk vrij lastig...).
De kans op blikschade kun je denk ik moeilijker uitsluiten.
15 jun 2006 15:06
Devils son schreef:adu schreef:Lees even de reactie van Joost Houben van 13 juni 9.38 uur (1e pagina van dit topic), klik in het bijzonder de link even aanEr valt er één en diverse anderen stuiteren eroverheen ...
Ik had het met nadruk over in de auto.
15 jun 2006 15:22
Devils son schreef:Wat dat betreft is het net als in het verkeer: goed rijden is ook een kwestie van andermans fouten op (kunnen) vangen.
De kans op blikschade kun je denk ik moeilijker uitsluiten...
15 jun 2006 15:29
adu schreef:Dat de Ring niet gevaarlijker zou zijn dan een doorsnee 80 km/u waag ik toch te betwijfelen. De gevaren worden door de "Ringers" m.i. gebagatelliseerd. De herhaaldelijk dodelijke en ernstige ongelukken vertellen wat dat betreft een volstrekt ander verhaal. Om dat te weten hoef ik er zelf niet te rijden. Het vasthouden aan de bewering dat de Ring zo gevaarlijk niet is lijkt mij meer ingegeven door de eigen passie voor het hardrijden dan het gezonde verstand.
15 jun 2006 15:32
adu schreef:
Zoals ik het van jou begreep had je een ongeval op de Ring grotendeels zelf in de hand. Dat zal in het voorliggende geval voor lang niet alle betrokkenen gelden.
15 jun 2006 15:34
15 jun 2006 15:52
adu schreef:... dat is toch wel het minste wat je van een exploitant van dit "amateurencircuit" kunt verlangen.
15 jun 2006 15:55
adu schreef:Mijn mening: eisen stellen aan de (vaardigheden van de) berijders en voertuigen ... dat is toch wel het minste wat je van een exploitant van dit "amateurencircuit" kunt verlangen.
15 jun 2006 15:56
Devils son schreef:Als je stil staat en een malloot rijdt gewoon door (of je rijdt een kruispunt over en iemand komt met een rotgang kruisen, of je rijdt op een 80 km/u weg en iemand gaat inhalen omdat hij je over het hoofd ziet)...
Devils son schreef:En je zal het met mij eens zijn dat als je tegen een stilstaand voertuig rijdt je toch zit te slapen.
Zoals EriC4C al eerder schreef:Voor degene die er graag rijdt: blijf dat wat mij betreft vooral doen, maar realiseer jezelf de risico's. Accepteer deze en bagataliseer ze niet.
Devils son schreef:Enfin, ik heb eigenlijk nooit problemen op de Ring met de idioten.
15 jun 2006 16:07
EriC4C schreef:Zonder woorden
15 jun 2006 16:27
Marco schreef:(..)het is gewoon een tolweg...
15 jun 2006 16:30
adu schreef:
Nee, de buitengewone wijze van exploitatie maakt dat het wat mij betreft kan worden aangemerkt als een circuit met één groot verschil ... hier mogen ook ongeoefende waaghalzen hun stunten vertonen. Of ben jij meer van dergelijke tolwegen tegengekomen?
15 jun 2006 16:30
adu schreef:Marco schreef:(..)het is gewoon een tolweg...
Nee, de buitengewone wijze van exploitatie maakt dat het wat mij betreft kan worden aangemerkt als een circuit met één groot verschil ... hier mogen ook ongeoefende waaghalzen hun stunten vertonen. Of ben jij meer van dergelijke tolwegen tegengekomen?
15 jun 2006 16:30
Devils son schreef: (..) Op zich ben ik het daar niet mee oneens, maar dan komt er een probleem de hoek om kijken:
de Ring verliest dan haar status van tolweg.
En dat vind ik vervelend, want nu ben ik tenminste verzekerd als ik daar rij.
En er komt nog iets bij: op de Ring komen alleen mensen die het risico nemen. Je wordt aan alle kanten gewaarschuwd. Besluit je dan toch te gaan moet je ook niet mauwen als je de ronde niet kan afmaken...
15 jun 2006 16:33
Marco schreef:(..)in duitsland zijn er meer wegen waar geen limiet geldt, volgens de letter van de wet is de ring "gewoon" een tolweg; vandaar idd. dat je er "gewoon" verzekerd bent
15 jun 2006 16:35
adu schreef:Kort samengevat: gevaarlijk stukkie snelweg.
15 jun 2006 16:41
Devils son schreef:(..)Er zijn meer circuits waar ongeoefende waaghalzen mogen rijden.