Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 mei 2006 10:36
petr-996-C2 schreef:Hmmm ooit iemand tegen mij gezegd:
Als de bomen een schutting vormen dan rij je pas hard.
Laatst 275 km/h gereden en als het rustig is dan durf ik zeker harder. Je merkt er niet veel van.
Als ik volgas rijd dan vormen de schuttingen bomen.
01 mei 2006 17:11
Zo, net terug van Dinslaken. Leuke middag gehad met Koen. Op de heenweg 265 gehaald met de turbo, en had nog wat toeren over. 280, 285 moet haalbaar zijn, toch niet slecht voor het 20 jaar oude beestje. Helaas werd er behoorlijk aan de weg getimmerd daar. Op de terugweg maar 220 gehaald ivm de regen.
01 mei 2006 19:39
Ja was leuk.
Ik vraag me af waarom die Duitser met zijn Boxster S (die ons (968CS , 930RUF rn 930 Michael) eerst glansrijk inhaalde om naderhand ons in zijn gat had) niet aan de kant wilde gaan
En toen kwamen idd die werken.
Een volgende keer gaan we verder hé Michael (die 5 minuten eerder nog zei niet harder dan 220 te gaan daar het anders te hard werken was in de P)
19 jun 2006 11:29
Van Het weekend op de Autobahn mijn snelheidsrecord verhoogd naar 258km/u (digiteller) met het dak dicht. Met open dak hield het bij 234km/u op.
Het is jammer dat het voor mij zo'n eind rijden is, maar anders zou ik weer gaan als Duitsland moet voetballen.
19 jun 2006 21:14
Op de terugweg van Zuffenhausen hebben we ons oude record (275) behoorlijk opgetrokken.
Zouden we op de A61 nog licht bergaf hebben gereden? Of ook wat rugwind misschien?
Hoe dan ook:
Even later zelfs nog 284 op de klok!
Met excuses voor de onscherpe foto
20 jun 2006 15:25
Je moet zo'n foto ook met twee handen aan het toestel nemen!
20 jun 2006 16:28
Heb nog geen Porsche maar heb recent een keer 230 gereden in Duitsland met m'n BWM 7'er. Moet zeggen dat ik dat verrekte hard vond gaan, ookal bleef het in de auto aardig rustig, hooguit extra geluid door de verhoogde luchtweerstand. Het viel me wel tegen hoe hard je ook weer moet remmen om tot een normale snelheid te vertragen. Ik denk dat je goed de risico's moet inschatten (kans op invoegend verkeer) en of je op een overzichtelijke weg rijdt.
20 jun 2006 18:16
Hmm, regelmatig 125 op de teller. Harder gaat ie niet, springt de toeren-begrenzer aan.
20 jun 2006 18:56
Jaco schreef:Hmm, regelmatig 125 op de teller. Harder gaat ie niet, springt de toeren-begrenzer aan.

Verstandig verstandig, dat kun je van een jonge iemand zoals ik niet zeggen
( Maar ik doe het wel alleen wanneer het kan, en ook niet al te vaak hoor

)
leander
20 jun 2006 18:58
leander schreef:Maar ik doe het wel alleen wanneer het kan, en ook niet al te vaak hoor
Bij mij werd zo'n zin wel eens verkeerd uitgelegd
20 jun 2006 19:05
leander schreef: dat kun je van een jonge iemand zoals ik niet zeggen
leander
Bedankt hoor..... nu voel ik me net een "oude" vent van 40
sorry veertigers
Maar je moet jezelf net als een oude iemand als ik idd goed kunnen beheersen.......
20 jun 2006 21:10
Terug rijdend vanuit Zuffenhausen op de A61, een zeer kort moment 270km/h(dig.263km/h) kunnen rijden. I.v.m. andere medeweggebruikers
niet echt lekker verder door kunnen trekken. Had voor m'n gevoel nog wel iets over!
Vond het echter voor de eerste keer wel genoeg
20 jun 2006 21:20
Jaco schreef:Hmm, regelmatig 125
MPH op de teller. Harder gaat ie niet, springt de toeren-begrenzer aan.

Zo, dat is al een stuk geloofwaardiger
20 jun 2006 21:31
Zondag nog even de 280 voorbijgegaan (het verkeer liet ons niet meer toe) en een dikke duim gekregen van de wagen die al achter me reed vanaf de Schleife en waar ik mee heb samen gereden tot ze aan een tankstation afgingen
HEERLIJK
20 jun 2006 22:38
In z'n 2
20 jun 2006 22:43
In Koos Spee stand denk ik
20 jun 2006 22:44
phros schreef:Moet zeggen dat ik dat verrekte hard vond gaan, ookal bleef het in de auto aardig rustig, hooguit extra geluid door de verhoogde luchtweerstand. Het viel me wel tegen hoe hard je ook weer moet remmen om tot een normale snelheid te vertragen. Ik denk dat je goed de risico's moet inschatten (kans op invoegend verkeer) en of je op een overzichtelijke weg rijdt.
Idd...ik rij, als ik mijn boordcomputer mag geloven, met een gemiddelde snelheid van 58km/u. Dergelijke snelheden ( 280) ben ik dus niet gewend ( zelf een top van 259 op digiteller). Om dan alles naar behoren in te schatten...???? Als je dan ook nog klapbanden voorstelt tijdens die helse rit, staat je ruggegraat op breken!
Maar eerdaags nog eens naar Duitsland...wil toch wel eens een keer de top halen.
20 jun 2006 22:51
3 auto's geleden reden we nog een (niet lachen) citroën ami 8
hij haalde z'n oorspronkelijke topsnelheid van 123 km/h nog ook!!
Maar we waren toch wel flink illigaal bezig
20 jun 2006 22:54
Je vindt 230 met een BMW 7
verrekte hard gaan? Verbaast me. Heb met een 740i wel eens 240 gereden en dat reed net als 140 in mijn 964...
Heb ook meerdere malen met een A8 4.2 200+ gereden en dat ging helemaal vanzelf. Met dergelijke auto's heb je gewoon niet in de gaten hoe hard je gaat. Dat is met een Porsche (iig de oudere - met nieuwere geen 200+ ervaring) wel anders. Dan vergeet je geen seconde dat je 200+ rijdt...
21 jun 2006 10:22
Ach weet je, ik ben kennelijk niet zoveel gewend. Moet toch maar snel eens een Porsche gaan aanschaffen om die snelheidskick te ervaren!
21 jun 2006 12:12
Weggehaald daar RS-R een probleem had met mijn persoonlijke reactie op het snelheidsgevoel in een P:!:
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 21 jun 2006 14:03, in totaal 2 keer bewerkt.
21 jun 2006 12:37
Koen, zeg eens,wordt jij nooit moe van jezelf?
21 jun 2006 13:00
In mijn 911 Turbo S (930) laatst met redelijke tegenwind 260 gehaald.
Er zat nog wel meer in, en zonder tegenwind moet hij toch wel ene stukkie harder gaan.
Inmiddels een beurt laten uitvoeren, binnenkort maar een keer naar Duitsland dan, even ECHT hard rijden.
Het maakte trouwens wel een HELS kabaal, echt oorverdovend, het windgeruis om de spiegels en rond de auto.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.