Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

19 jun 2006 21:00

Paul van Engelen schreef:Wel fair dat je onderaan ook nog wijst op je eigen 'slordigheid' :wink:
De meesten laten dat achterwege.
Nou ik ga voor een lange rit nooit zomaar op pad en ik had wel mijn banden opties nagekeken en de wielmoeren voor alle zekerheid nog even nagetrokken. Maar ik dacht dat het leeglopen aan het ventiel lag.Je denkt gewoon niet aan een schade in de band tegen de velgrand aan (ik niet tenminste :cry: )Kan je nagaan wat er voor krachten op je banden staan met snelheden van 250+.Ik had al een tijd niet meer deze snelheden gereden en vrij snel nadat deze weer gehaald werden knalde de band.

19 jun 2006 21:05

ppp 356 schreef:
F@RGO schreef:
ppp 356 schreef:Geen prettige ervaring, maar ik vind die rode velg wel wat hebben onder je wagen.

Ik dacht dat u alleen maar zwart graag zag, en blauw..... :lol: :wink:


@ Erwin, wel beu voor u maar gelukkig niet net in een bochtje....
Groeten fargo 8)


Ik meen dat dus echt, wel een ander type velg, maar vind het rode zeker niet mis bij die kleur.



vind je deze dan ook onwaarschijnlijk gaaf (zoals ik) :shock:
Afbeelding

19 jun 2006 21:12

:shock: Gelukkig allemaal goed afgelopen, Baldie Bear! :!:

Die winterbanden leg ik er zelf wel om! :mrgreen:

19 jun 2006 21:15

Flyer.. schreef:
vind je deze dan ook onwaarschijnlijk gaaf (zoals ik) :shock:
Afbeelding


De combinatie wel, de achterspoiler zou ik wat beter moeten bekijken.

19 jun 2006 21:18

Rob Herfst schreef::shock: Gelukkig allemaal goed afgelopen, Baldie Bear! :!:

Die winterbanden leg ik er zelf wel om! :mrgreen:
:lol: :lol: Ach joh, ik weet nog wel een adresje......voor weinig :twisted: :wink:

19 jun 2006 21:47

Hier vind je nog meer foto's van de GT3, de spoiler (en uitlaten) komen van RUF en doen denken aan de duck tail van de 2.7rs!
Persoonlijk vind ik dit erg knap hoor.

19 jun 2006 21:49

Das schrikken, gelukkig ben jij nog heel
en het overgrote deel van je Porsche ook nog.

Hulde dat het onderstel van Porsche alles stabiel heeft kunnen houden
en een geluk dat de band zelf niet aan flarden is gegaan
en zo voor erger heeft gezorgd.

Staat zeker ook in de top 10 van dingen die je niet wilt overkomen.
Staat in de buurt bij met 200km/h spontaan de airbag in je snoet krijgen.

19 jun 2006 22:00

Sjoe, wat een verhaal zeg. Wat een geluk (of wijsheid) dat je niet in de ankers bent gaan hangen. Zou zo maar een reflex kunnen zijn.
Op zich goed van die franse pneutboer dat hij het opgemerkt heeft.
Viva la France.
Tsja ik ben benieuwd naar het staartje (van dit verhaal).
Maar hoe dát ook afloopt... je kunt het gelukkig navertellen. (da's ook wat waard)

19 jun 2006 22:25

2000 gtv schreef:...Maar ik dacht dat het leeglopen aan het ventiel lag.

Worden bij dit bandenbedrijf wel iedere keer de ventielen compleet vernieuwd?

Afgelopen week net nieuwe banden en omdat de 'gladde' er precies 1 jaar op lagen zei ik nog laat die ventielen maar lekker zitten, maar niks hoor, die gingen er uit :!:

Bedoel eigenlijk: aan ventielen kan het "dus" haast nooit liggen.

19 jun 2006 23:06

Goed dat je het na kan vertellen, schrikken zeg! Vind de kleur van je 993 inderdaad erg mooi! Maar rode velgen.... wel apart, denk dat ik zelf echter eerder voor zwart zou gaan indien gekleurd.. .

19 jun 2006 23:11

thijzer schreef:Als ze je afschepen, dan vind ik dat de naam genoemd mag worden. Aan de schandpaal die handel, opknopen aan de hoogste paal!


Helemaal mee eens. Als onvakkundigheid de standaard gaat worden om winst te kunnen maken :evil:

Misschien ook interessant om dit verhaal aan de importeur van Continental te melden? Kan me voorstellen dat die er ook wel een "mening" over hebben :?

19 jun 2006 23:14

Maar het is toch niet te geloven dat je extra je auto moet gaan inspecteren voordat je een dikke rit gaat maken? Door mensen die half je banden erop leggen?

Of zie ik het verkeerd? Je kan toch op z`n minst vertrouwen (althans weinig vertrouwen nu meer) dat die mensen hun vak verstaan en niet op de hobby bob afdeling werken en die banden erop leggen zonder kennis?

20 jun 2006 0:22

Meneer aard schreef:Maar het is toch niet te geloven dat je extra je auto moet gaan inspecteren voordat je een dikke rit gaat maken? Door mensen die half je banden erop leggen?

Of zie ik het verkeerd? Je kan toch op z`n minst vertrouwen (althans weinig vertrouwen nu meer) dat die mensen hun vak verstaan en niet op de hobby bob afdeling werken en die banden erop leggen zonder kennis?


Niet met je eens...als ik de P in Germany effe goed op z'n start wil trappen controleer ik 1 of 2 dag(en) te voren de bandenspanning en check dit op de dag zelve voor de rit.

Dit heeft mij mogelijk al eens behoed voor iets dergelijks, zij het niet met de P. Zouden naar F1 GP Hongarije rijden -met 4 man- in mijn GTI in 2001, bandenspanning linksachter bleef niet op peil. Dag voor vertrek laten controleren en toen bleek er een plaatschroef in te zitten...je zag het niet. We reden toen 's nachts af en toe ook tegen de 200 km/h aan...

Met de P bouw ik het rustig op, eerst een tijdje 200 km/h en rustig naar de 250 als de gelegenheid zich voordoet. Niet te lang en continu goed luisteren of er niet een "nieuw/vreemd" geluid op komt zetten, zo ja dan gaat de "gang"er uit..... maar ja 180 km/h op de Autobahn is soms "go with the flow"......

Dit is het minste wat je kunt doen in mijn ogen ,neemt niet weg dat wat 2000gtv heeft meegemaakt :shock: je altijd kan overkomen door voorwerpen op of in de weg of in je band die je niet waarneemt......voorzichtigheid blijft geboden.

mvgr. Roi

20 jun 2006 0:35

Roi schreef:
Meneer aard schreef:Maar het is toch niet te geloven dat je extra je auto moet gaan inspecteren voordat je een dikke rit gaat maken? Door mensen die half je banden erop leggen?

Of zie ik het verkeerd? Je kan toch op z`n minst vertrouwen (althans weinig vertrouwen nu meer) dat die mensen hun vak verstaan en niet op de hobby bob afdeling werken en die banden erop leggen zonder kennis?


Niet met je eens...als ik de P in Germany effe goed op z'n start wil trappen controleer ik 1 of 2 dag(en) te voren de bandenspanning en check dit op de dag zelve voor de rit.

Dit heeft mij mogelijk al eens behoed voor iets dergelijks, zij het niet met de P. Zouden naar F1 GP Hongarije rijden -met 4 man- in mijn GTI in 2001, bandenspanning linksachter bleef niet op peil. Dag voor vertrek laten controleren en toen bleek er een plaatschroef in te zitten...je zag het niet. We reden toen 's nachts af en toe ook tegen de 200 km/h aan...

Met de P bouw ik het rustig op, eerst een tijdje 200 km/h en rustig naar de 250 als de gelegenheid zich voordoet. Niet te lang en continu goed luisteren of er niet een "nieuw/vreemd" geluid op komt zetten, zo ja dan gaat de "gang"er uit..... maar ja 180 km/h op de Autobahn is soms "go with the flow"......

Dit is het minste wat je kunt doen in mijn ogen ,neemt niet weg dat wat 2000gtv heeft meegemaakt :shock: je altijd kan overkomen door voorwerpen op of in de weg of in je band die je niet waarneemt......voorzichtigheid blijft geboden.

mvgr. Roi


De bandenspanning controlleer ik bij iedere tankbeurt eventjes maar voor lange afstanden doe ik dat ook ja :)

Maar ik doelde gewoon op het feit dat iets voorkomt door slechte montage wat 2000gtv heeft meegemaakt, dat kan toch niet?? Of zie ik het nou echt helemaal verkeerd (als dat zo is, legt het me maar eens uit aub :) ).

20 jun 2006 0:43

wat mij betreft zie je het niet verkeerd.
Ik ga er ook van uit dat als een bandenspecialist mijn banden vervangt, dat hij het goed doet. Daarvoor is hij bandenspecialist. Als ik bandenspecialist was deed ik het zelf wel... :?

Als 'leek' moet je toch het vertrouwen in de handen van vakmensen leggen. En dat doe ik dan ook - sucker! Maar het is niet anders.

20 jun 2006 0:49

horn schreef:Als 'leek' moet je toch het vertrouwen in de handen van vakmensen leggen. En dat doe ik dan ook - sucker! Maar het is niet anders.



Nou koop ik m'n meubeltjes toch echt zelf :wink:


Maar inderdaad .... Specialisten zijn er niet voor niets :arrow: Jammergenoeg is ook daar het kaf niet altijd van het koren te scheiden :roll:

20 jun 2006 7:07

Olaf schreef:Nou koop ik m'n meubeltjes toch echt zelf :wink:


Maar dan niet komen huilen als je last van je rug krijgt of als je one-night-stands roepen dat je inrichting vreselijk is, hè?! :twisted: :wink:

20 jun 2006 8:45

horn schreef:
Olaf schreef:Nou koop ik m'n meubeltjes toch echt zelf :wink:


Maar dan niet komen huilen als je last van je rug krijgt of als je one-night-stands roepen dat je inrichting vreselijk is, hè?! :twisted: :wink:


Die ziet ie toch nooit meer terug :wink:

20 jun 2006 9:24

marknineoneone schreef:
horn schreef:Maar dan niet komen huilen als je last van je rug krijgt of als je one-night-stands roepen dat je inrichting vreselijk is, hè?! :twisted: :wink:

Die ziet ie toch nooit meer terug :wink:

Duidelijk een reactie van een ervaringsdeskundige! :wink:

20 jun 2006 9:34

Rob Herfst schreef:
marknineoneone schreef:
horn schreef:Maar dan niet komen huilen als je last van je rug krijgt of als je one-night-stands roepen dat je inrichting vreselijk is, hè?! :twisted: :wink:

Die ziet ie toch nooit meer terug :wink:

Duidelijk een reactie van een ervaringsdeskundige! :wink:


Lang,lang geleden.....those were the days my friend... :mrgreen:

20 jun 2006 9:35

Bbrrrrrrrrrr, vervelend voor je maar gelukkig is het goed afgelopen.




robert

20 jun 2006 9:39

Olaf schreef:
horn schreef:Als 'leek' moet je toch het vertrouwen in de handen van vakmensen leggen. En dat doe ik dan ook - sucker! Maar het is niet anders.



Nou koop ik m'n meubeltjes toch echt zelf :wink:



Dat kan toch al bij de ikea ;) Mag je het geheel zelf in elkaar zetten dus als je denkt dat het wel goed in elkaar zit, heb jij er vertrouwen in ;)

20 jun 2006 9:52

Vreselijk vreselijk vreselijk!

Hier ben ik dus altijd bang voor wanneer ik hard ga rijden. Idee dat er een band kan gevoelige IMS Lager laat me niet los.

Heb het een keer meegemaakt met 4 man in een Renault 20 TL op de terugweg vanuit Frankrijk. Zo hard ging het niet (120-130?) maar het ding was niet meer op de weg te houden, en we gingen bijna met z'n 4-en over de kop. Slingeren over de hele snelweg. Zat zelf achterin.

Man wat schrok ik. Stond met knikkende knietjes in de berm toen we eenmaal tot stilstand waren gekomen.

20 jun 2006 9:55

Geluk gehad!
6 jaar geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt met mijn toenmalige auto (Volvo V70R). Bij 210Km/h klapte de voorband. Enkele maanden daarvoor had ik al geklaagd bij mijn dealer dat er trillingen in de banden zaten en na onderzoek bleek dat de Pirelli's voor "eivorming" hadden. Omdat er een claim ingediend moest worden bij Pirelli adviseerden ze mij door te rijden en achteraf bleek dat geen goed idee. Door de trillingen is uiteindelijk de band bezweken. Achteraf heb ik overigens nog moeten procederen omdat de dealer ronduit ontkende dat ik hierover had geklaagd. Gewonnen trouwens :lol:

De les die ik hieruit getrokken heb is om nooit risico's te nemen met mijn banden.

20 jun 2006 12:20

Banden , remmen en phanging zijn het enigste contact dat je hebt met de weg.
Daarmee mogen nooit risico's genomen worden.
Plaats een reactie