19 jun 2006 14:15
19 jun 2006 16:07
ppp 356 schreef:Enkel nog een imho een goede raad, een halve restauratie bestaat niet.
19 jun 2006 16:11
19 jun 2006 16:14
Retep968 schreef:ppp 356 schreef:Enkel nog een imho een goede raad, een halve restauratie bestaat niet.
Niet waar.
In de vakhandel spreekt men tegenwoordig graag van 'deelrestauratie'.
Dit is een volledig geaccepteerde manier van restaureren en dat voor minder geld. Zo kun je bijv. je bodemplaten en dorpels laten doen, maar je carrosserie de oude look met patina laten behouden. Of andersom.
Dan zeg je dat je uit liefde voor de geschiedenis van de wagen e.e.a. niet hebt gerestaureerd. Expres gedaan dus. Over geldgebrek wordt niet gesproken.
Je kunt dan adverteren met een 'deelgerestaureerde auto', of een 'deels gerestaureerde auto', of een 'gedeelrestaureerde auto', of zoiets.
Prachtig, toch?
19 jun 2006 16:25
19 jun 2006 16:46
911 Carrera 3.2 schreef:Veel hier hoor zeggen dat een auto helemaal gerestaureerd moet worden of niet.
.
yohanv schreef:Aangezien ik dus al veel geld heb gestoken in reparaties begint bij mij twijvel te ontstaan over het verdere verloop van het project. Voor het roestprobleem heb ik in eerste instantie het plan
• de wagen totaal te strippen
• Vervolgens in een afbijtbad (ben de naam kwijt, ergens in Noord Holland) • En daarna de rotte onderdelen te laten vervangen
• Rubbers vervangen
• Dakje reviseren
• En weer in de orginele oranje kleur te laten spuiten.
19 jun 2006 16:47
911 Carrera 3.2 schreef:yohanv:Ik zou zeggen als je hem voorlopig nog niet kwijt wil gewoon afmaken en dan weet je voor je eigen dat ie 100% is.
de wagen totaal te strippen
• Vervolgens in een afbijtbad (ben de naam kwijt, ergens in Noord Holland)
• En daarna de rotte onderdelen te laten vervangen
• Rubbers vervangen
• Dakje reviseren
• En weer in de orginele oranje kleur te laten spuiten.
Dit dan wel bij een restauratie bedrijf.
19 jun 2006 16:58
19 jun 2006 17:02
19 jun 2006 17:03
19 jun 2006 17:21
Bovenstaande opmerking geeft dit aardig weer dat velen het nog niet begrijpen, het is namelijk niet "afmaken" maar "opnieuw beginnen" als je echt wilt dat het kwalitatief enige waarde heeft....
19 jun 2006 20:49
ppp 356 schreef:Zo, leuk om dit te lezen, ondanks de tegenslagen. Ik vind het vooral leuk dat er weer iemand die blijkbaar echt gehecht is geraakt aan zijn wagen. .
ppp 356 schreef:Je moet wel gek zijn, om een "gewone 911 van '78 volledig te laten restaureren. Krijg ik nu ook al enkele weken te horen, omdat ik beslist heb om een mijn "gewone 356 Coupé" te laten restaureren. Kost hopen geld, en als je hem ooit verkoopt, mag je al blij zijn dat je de helft recupereerd. .
ppp 356 schreef:En hier zit het hem juist, als je de intentie hebt om de wagen vroeg of laat (ja zelfs pas binnen 10jaar) NIET DOEN. .
Horn schreef:Toen ik mijn eerste 964 kocht was ik de koning te rijk en riep tegen iedereen dat ik hem nooit meer weg zou doen. Toen ik twee jaar (en twee 964's) later in mijn 'ideale' eigen 964 reed was ik dolblij dat ik dat gebakkie kwijt was en dat ik 'deze' gekocht had. Enfin, die is inmiddels ook weer weg.
ppp 356 schreef:Heb je echter zo'n binding met de wagen, dat je zegt, ik doe hem enkel weg, als ik echt niet anders kan, ZEKER DOEN. Je gaat als je niet op kosten bespaart, een wagen krijgen, die niemand anders heeft. .
probeer er wel een juiste motor en versnellingsbak in te krijgen "matching numbers",
ppp 356 schreef:Enkel nog een imho een goede raad, een halve restauratie bestaat niet.
RED CABRIOLET schreef:Als'ie technisch 100% is, rijden tot'ie er écht niet meer uitziet en dan pas de koets op laten knappen, heb je nu alvast tijd om goed vervangings plaatwerk te gaan zoeken. Maar ik kan goed begrijpen dat als je al zoveel geld in je karretje hebt gestopt om hem technisch goed te maken dat je niet wilt dat de buitenkant er niet uitziet, dat is toch hetgene waar je tegenaan kijkt hè?
btw, ik vind dat oranje echt "Da Bomb"
Marcel schreef:Ook ik ben het helemaal met Horn eens. Het heeft meer moed nodig om nu je verlies te nemen dan om door te "modderen" want zoals Paul ook al zei; halve restauraties bestaan niet, of toch eigenlijk wel, maar dan heet het knoeiwerk. Wil je die van jou zo krijgen als je hem zou willen dan moet ie helemaal gestript (zie Pauls verslag), en dan praten we over serieus geld en tijd.
Dus
1) helemaal restaureren en dan ook echt grondig
2) verkopen en naar iets anders omkijken, ala het verhaal van Harald
3) lekker doortuffen zoals ie nu is en nog een beetje sparen en dan naar optie 2....
19 jun 2006 21:20
20 jun 2006 20:31
20 jun 2006 21:56
yohanv schreef:Maar 1 ding is zeker, ik blijf hier wel mee doortuffen.
20 jun 2006 22:05
20 jun 2006 22:13
Jeroen C3.0 schreef:Ik snap de bedragen die hier rond vligen niet zo...
20 jun 2006 22:25
20 jun 2006 22:29
De vervangingsdeskundigeschreef:Ik denk inderdaad dat een auto ook voor enkele duizenden euro's in acceptabele staat te krijgen is, wil je meer dan acceptabel, dan is de overweging des te belangrijker en kan soms inruil de verstandigste en voordeligste oplossing zijn.
20 jun 2006 22:31
20 jun 2006 22:45
HenkC2C schreef:Maar inderdaad, dat was wel de reden om mijn 2e 964 destijds te vervangen
20 jun 2006 22:47
ppp 356 schreef:Maar dit zijn beslissingen die Johan zal moeten nemen, wij geven hem alleen maar raad en slapeloze nachten
20 jun 2006 22:54
20 jun 2006 22:59
yohanv schreef:Dus bij mij speelt ook nog steeds de vraag? Hoe kom je op €65.000 als de versnellingsbak en motor, ruiten, complete uitlaatsysteem in RVS al gedaan zijn?
20 jun 2006 23:06
HenkC2C schreef:Ik zou Erwin gewoon eens vragen om een inschatting wat het gaat kosten om de carroserie in de door jou gewenste staat te brengen.
Wanneer hij er geen verdusie in ziet of er geen tijd voor heeft, weet ik nog wel iemand die goed werk levert op plaatwerk en spuit gebied.