Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 jun 2006 9:49

ooit met een vriend zijn porsche 330 gereden was bbbbbbbrrrrrrrrr maga coooll

gelukkig geen wagens op de weggehad

22 jun 2006 10:23

wat voor een porsche rijdt 330???

22 jun 2006 10:24

Marcel schreef:wat voor een porsche rijdt 330???


Die lelijke dacht ik :wink:

22 jun 2006 10:24

DeniS2 schreef:Afbeelding
260 op de teller,
geen gas meer over
nog wel 200 toeren
Dat met een standaard 944 S2


wil niet zeuren, maar teller staat toch echt op 250, dat is dus analoog, -3/4% is dus zo'n 240 in het echie....

22 jun 2006 10:38

Marcel schreef:wil niet zeuren, maar teller staat toch echt op 250 ....

Hé Marcel :shock: ..... even naar de opticien of één van de oogartsen ook hier aanwezig :?: :roll: :wink:

22 jun 2006 10:39

Marcel schreef:wil niet zeuren, maar teller staat toch echt op 250, dat is dus analoog, -3/4% is dus zo'n 240 in het echie....


Da's gek, de schaalverdeling veranderd dus ineens van 20kmph per streepje naar 10kph per streepje na bereiken van 240.....?? :?


Edit: Eric, je was me net voor; ik zat ook al te kijken... :wink:

22 jun 2006 10:47

patrick911 schreef:Edit: Eric, je was me net voor; ik zat ook al te kijken... :wink:


En wss was je niet de enige... :wink:

22 jun 2006 10:48

Inderdaad, da's 260 op de teller. Ik heb mijn S2 ooit net voorbij het volgende streepje gehad, maar ik denk dat de afwijking dan richting de 10% gaat.

22 jun 2006 11:01

kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in. :wink:
dus mijn conclusie: 255 km op de teller gereden :!: :D :!:
ik denk dat je hiervoor geen specsavers of hansie anders voor nodig hebt.







craze die min 1.5 heeft maar dit nog wel ziet

22 jun 2006 11:05

craze schreef:kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in. :wink:
dus mijn conclusie: 255 km op de teller gereden :!: :D :!:
ik denk dat je hiervoor geen specsavers of hansie anders voor nodig hebt.

Inderdaad aan de conclusie o.b.v. deze analyse helpt geen opticien of oogarts. :roll:
Positie van de schaduw is afhankelijk van de lichtinval/reflectie ..... dus :idea: :wink:

22 jun 2006 11:14

craze schreef:craze die min 1.5 heeft maar dit nog wel ziet


En die hopelijk ook een horloge heeft, want vroeger had jij het niet gered :cheesy: :lol:

Afbeelding

22 jun 2006 11:25

craze schreef:kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in.


craze die min 1.5 heeft en dit niet zo best meer ziet :twisted:


Volgens dezelfde theorie zou de toerenteller dus .... :twisted: :lol: duhh

22 jun 2006 11:46

craze schreef:kijk eens goed naar de schaduw v.d. naald, deze ligt tussen de 250 en de grote 260 in. :wink:
dus mijn conclusie: 255 km op de teller gereden :!: :D :!:
ik denk dat je hiervoor geen specsavers of hansie anders voor nodig hebt.


/*Peter R de Vries mode ON
Da's inderdaad erg raar, want de lichtinval zou toch van boven moeten zijn....
Enige logische verklaring dan is dat de auto (steil) bergaf reed..... :mrgreen:
Wat dan weer verklaard waarom ie zo verschrikkelijk hard loopt....
/*Peter R de Vries mode OFF

22 jun 2006 11:56

Hé Peter R,

En wat als de zon nou laag links van de auto staat? Komt dan de lichtval nog steeds van (recht) boven? :roll:

22 jun 2006 12:02

horn schreef:Hé Peter R,

En wat als de zon nou laag links van de auto staat? Komt dan de lichtval nog steeds van (recht) boven? :roll:


Ja, want dat lijkt misschien onwaarschijnlijk, maar iets vergelijkbaars is in een andere zaak ook gebeurd, Harald.... :tongue:

22 jun 2006 12:10

patrick911 schreef:Da's inderdaad erg raar, want de lichtinval zou toch van boven moeten zijn....
Enige logische verklaring dan is dat de auto (steil) bergaf reed..... :mrgreen:
Wat dan weer verklaard waarom ie zo verschrikkelijk hard loopt...

Gezien het ontwerp van het dashboard, zo ontworpen dat er zo min mogelijk buitenlicht op de wijzerplaten valt :idea: , is het juist niet raar dat de lichtinval niet van boven komt :!:
Je ziet ook het felle zonlicht op het dashboard voor/onder de wijzerplaten vallen ..... en dus de reflectie op de wijzerplaten schuin van onderen ..... en dus de schaduw van de wijzer ..... :idea::idea: ;)

22 jun 2006 12:16

944 Teller :?:

GPS aanwijzingen wil ik zien .....


De Permagrin Mobiel geeft bv al 120 Km/uur op de klok bij een werkelijke (GPS) snelheid van 100 :shock:

Zo, nu jullie weer en paSCal mag niet meedoen :wink:

22 jun 2006 12:20

Het was niet mijn bedoeling om hier serieus op in te gaan, maar dat laatste klopt vlgns mij voor geen meter, Eric.
De reflectie op het onderste deel v/h dashboard zorgt echt niet voor enige reflectie op de wijzers.

Kan ook niet, want door het standpunt van de camera is te zien dat de schaduwen van de wijzers (en op de hand, etc) gewoon komt vanwaar je 't ook verwacht.
Daarbij, als het onderste deel wel zou reflecteren, zou je dus twee schaduwstreepjes moeten zien...

Ik wilde met mijn redenatie een excuus voor 'bergaf' vinden. Vandaar. :wink:
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 22 jun 2006 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jun 2006 12:21

Zou de omtrek van die kleine wieltjes er niets mee te maken hebben :?:

Om schaduwduscussies te vermijden is het het best de foto recht voor de teller te maken :wink:
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 22 jun 2006 13:20, in totaal 2 keer bewerkt.

22 jun 2006 12:23

911-lover schreef:Zou de omtrek van die kleine wieltjes er niets mee te maken hebben :?:


Nope ... :wink:

22 jun 2006 12:28

Is het een intuimertje :roll:

bvb bij een drift waardoor de wieltjes doordraaien (lees doorspinnen) en dus sneller aangeven dan de gereden snelheid (GPS)
Ik heb eens op ijs 130 gereden p de teller en misschien 10 in het echt :lol:

22 jun 2006 12:49

911-lover schreef:Ik heb eens op ijs 130 gereden p de teller en misschien 10 in het echt :lol:


Jouw luchtsnelheid was 10 km/u maar het ijs schoot met 130 km/u onder je wielen door en krulde op achter je wielen :mrgreen:

22 jun 2006 12:58

911-lover schreef:Weggehaald daar RS-R een probleem had met mijn persoonlijke reactie op het snelheidsgevoel in een P:!:


Nee hoor, integendeel.

22 jun 2006 16:02

mooi he, als je een 'balletje' opgooit wat voor reacties er allemaal komen :!: :wink: :twisted:
jullie analyticussen moeten bij BvD gaan zitten, valt daar nog wat te beleven :wink:
terwijl jullie je hoofd breken over lichtinval, zwaarte v.d. naald, wieltjes en doorslippende wielen ga ik lekker rijden met de P :!: :D

craze die het een worst is of ie 255 of 260 knalt

22 jun 2006 18:32

Als je gewoon naar de richting vd naald kijkt vergeleken met de lijntjes dan ben je klaar. Dan zie je dat ie voorbij de 250 en voor de 260 zit. Dus 255 is een goeie schatting ;)
Wel geniaal, onze 944 (nonS) doet al 250 op de teller :D Heb je niet veel extra aan zo'n S2 :D Maar ik moet zeggen: dat heb ik welgeteld 2x gered in 4 jaar rijden.
En inderdaad, de afwijking is fors. Ik denk dat je toch zeker 15kmh mag rekenen bij zulke snelheden. BTW:

maar ik denk dat de afwijking dan richting de 10% gaat.


De afwijking zal procentueel altijd hetzelfde blijven ;) Het is namelijk zoiets simpels als het meten van het aantal toeren, vermenigvuldigen met een getal, en dat geeft de naald aan. De absolute afwijking zal toenemen!

edit: Alhoewel, nu ik even nadenk: als je HEEEEEL hard gaat, dan wordt door de centrifugaal kracht de omtrek van je wiel groter. Daardoor zal je bij dezelfde snelheid minder toeren maken aan de wielen, dus zal het verschil procentueel weer omlaag gaan :D
Plaats een reactie