Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

25 jun 2006 16:37

Nee hoor Jurgen. gewoon iets minder gas geven geeft hetzelfde effect.:lol:

25 jun 2006 16:45

0,7 bar veertje neem je dus alleen wanneer je jezelf niet in de hand hebt... :twisted: , anders opteer je toch altijd voor wat hogere druk... :wink:

25 jun 2006 21:32

Met minder gas geven kan het uiteraard wel maar dan moet je wel erg relaxt gasgeven en tijdig schakelen. Probeer zelf maar eens bijv. om niet boven de 0.5Bar uit te komen, 't is toch even pielen, uiteraard wel te doen maar dan moet je toch met beleid gasgeven enzo. Gewoon om de motor wat minder te belasten zonder erbij na te hoeven denken, daar lijkt me de regelaar wel handig voor. Precies voor het middengebied tussen relaxt en doortrappen in dus :lol:. Afijn, aan Jaco de vraag hoevaak 'ie 'm verstelt :roll:

25 jun 2006 21:46

Ik draai hem toch zo goed als elke keer dat ik rij wel dicht...........moet hem rechtsom (=dicht) draaien om een hogere druk te krijgen. Maar geef zowiezo pas gas als de motor echt warm is, dan ook meestal de knop :wink: . Voor mn gevoel rijdt ie dan wel soepeler, pakt sneller op bij lagere toeren (let wel, voor mn gevoel 8) ).

26 jun 2006 0:01

paulb schreef:Met minder gas geven kan het uiteraard wel maar dan moet je wel erg relaxt gasgeven en tijdig schakelen. Probeer zelf maar eens bijv. om niet boven de 0.5Bar uit te komen


Geen enkel probleem met de 930.

26 jun 2006 16:17

Jaco schreef:Is dé veer in je wastegate, die zorgt dat je turbo meer druk op bouwt dan de standaar 0,7/0,8 bar. Dus meer vermogen hebt, dat merk je gelijk. Heb zelf een regelbare (vanuit de cockpit 8) ) , is echt bizar als je bijv. in zn 5 volgas optrekt en denkt van "wooow" dit gaat hard, om dan nog eens de druk naar 1/1,1 bar te verhogen...................lijkt de turbo-boost van de "knightrider" wel. :wink:

Sorry Paul om voor je te antwoorden........ :wink: Laat maar, typ weer eens te langzaam zie ik......

Thx Jaco.

26 jun 2006 19:26

als ik in het dagelijkse verkeer rijdt dan komt de turbodruk bij mij niet boven de 0,3 bar uit. dus gewoon met het verkeer meerijden bedoel ik dan he. enne btw, bedankt voor de reacties, ben al weer een stuk wijzer geworden.

26 jun 2006 21:28

Weer een schitterende uitleg/collage van onze forumtechniker, weer wat geleerd.

Enne boyzzz, krijg ik een uitnodiging bij de volgende "911 tujboo minimeeting"?
Alleen al van dat woord wastegate krijg ik het vochtig.
Mjammie! :wink:

26 jun 2006 21:37

Tuurlijk Erik, als je het maar droog houdt........... :wink: Wil ik wel die wegligging van je 968 ervaren. 8)
Plaats een reactie