Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

29 jun 2006 14:29

Valentijn schreef:En kleur ja een zwarte of een blauwe rijd bijna heel 964 rijdend nederland
Dus een kwestie van smaak 8)

Klopt, helemaal: een kwestie van smaak. 8)
Bij een tweedehands auto is de ideale combinatie kleur/rest echter vaak moeilijk te vinden (zoals jij heel goed weet ;)), dus zul je consessies moeten doen. In mijn geval was tijdens de zoektocht de rest belangrijker dan de kleur met één uitzondering ..... bij een amethyst kon de rest nog zo ideaal zijn, maar Afbeelding :wink: Echt waar!

29 jun 2006 14:41

Op zich heb je daar wel gelijk in, maar het zou toch even mooi meezitten als de 'rest' helemaal in orde is en kleur van de auto ook nog zwart of zilvergrijs is :D :D

29 jun 2006 14:46

In jouw geval wel blijkbaar. :wink:

29 jun 2006 15:05

EriC4C schreef:Klopt, helemaal: een kwestie van smaak. 8)
Bij een tweedehands auto is de ideale combinatie kleur/rest echter vaak moeilijk te vinden (zoals jij heel goed weet ;)), dus zul je consessies moeten doen. In mijn geval was tijdens de zoektocht de rest belangrijker dan de kleur met één uitzondering ..... bij een amethyst kon de rest nog zo ideaal zijn, maar Afbeelding :wink: Echt waar!

Ik ben bewust gaan kijken voor de kleur Amethist L38A omdat ik dit een geweldige kleur vind maar de REST zoals jij zo mooi omschrijft moet ook goed zijn :!: Ik ben blij dat jij deze kleur niet mooi vind wat je natuurlijk ook wel rechtuit mag verwoorden/schrijven hoor.
Want anders zou mijn kleur minder uniek zijn.(uitgesproken mening)

Alhoewel er rijden nu al 2 Amethist kleurige 964 in Uden.
:)

29 jun 2006 16:35

Ik vind het moeilijk te beoordelen op de fotos. Daarnaast is er flink geretoucheerd in de fotos dus het geeft geen goed beeld.
De prijs vind ik ook wat aan de hoge kant. Ik heb goede autos voor minder weg zien gaan en met minder op de teller.

Het enige advies is eerst heel kritisch de auto bekijken en de historie op vragen. Dan een AKK.
Let vooral ook op de houding van de verkoper want iemand die het verversen van olie als iets belangrijks ziet heeft wel een vreemde kijk op auto's

29 jun 2006 17:46

Valentijn schreef:Ik ben blij dat jij deze kleur niet mooi vind wat je natuurlijk ook wel rechtuit mag verwoorden/schrijven hoor.
Want anders zou mijn kleur minder uniek zijn.(uitgesproken mening)

Alhoewel er rijden nu al 2 Amethist kleurige 964 in Uden.
:)


Nachtblau is een "veilige" keuze, maar zoals gezegd geen bewuste keuze. Hoewel tevreden, had ik best een andere kleur willen hebben ..... behalve ;) ..... want volgens mij heb ik duidelijk verwoord wat ik van amethyst vind. :roll:
Overigens wat mij betreft prima dat jij er blij mee bent hoor. "Over smaak ....." :D

29 jun 2006 17:51

jongens volgens mij als je goed kijkt heeft hij zwarte knipperlichten in het scherm!! sla de foto maar op en vergroot hem! en zie zowaar een zoewarte knipperlamplichie!
greez mike rookie

29 jun 2006 23:57

drknauf schreef:jongens volgens mij als je goed kijkt heeft hij zwarte knipperlichten in het scherm!! sla de foto maar op en vergroot hem! en zie zowaar een zoewarte knipperlamplichie!


Ik heb hem niet vergroot maar dat meende ik ook eerst te zien. Ik krijg het echter niet duidelijk genoeg om bovenstaande conclusie te trekken.
Daar de foto nou niet de beste kwaliteit is.

Maar ala, niet te lang jippie over een auto - straks is hij weg.

KRKB'tje doen! :wink: 8)

30 jun 2006 12:29

Het plan is om morgen de auto te gaan bekijken, maar dat plan is ook een beetje afhankelijk van de combinatie mooi weer en zeurende vriendin :evil: :roll:

03 jul 2006 19:15

Afgelopen zaterdag ben ik de auto gaan bekijken. Ik moet eerlijk zijn het was echt een plaatje.
De auto zag er goed verzorgd uit zonder tekenen van achterstallig onderhoud. Er zijn echter 3 grote problemen met de auto:
1) Er mist een aanzienlijk deel onderhoudshistorie op papier. (ik zeg op papier omdat de huidige eigenaar veel onderhands liet doen bij een p dealer in Duitsland. Je kent dat sjacheren van die limbo's wel).
2) De airco deed het niet. Hij zei die dat die hem moest bijvullen maar ja ik had het idee dat het ergens anders aan lag.
3) De auto heeft het bekende accuprobleem.

Wat betreft het onderhoud krijg je het gevoel dat de auto nu nog okee is maar binnenkort de grote reperaties eraan zitten te komen.

Ik moet nu beslissen of ik een AKK laat doen (kost mij geld en vrije tijd) en wat een goede prijs voor de auto zou zijn. E 19.500 is natuurlijk veel te veel.

Heb ik weer lekker iets om veel over te peinzen!!

03 jul 2006 20:28

19.500Euri is toch vraagprijs? Houdt in dat je na AKK stof tot onderhandelen hebt. Als het echt zo'n plaatje is is het altijd de moeite waard én niet geschoten is altijd mis!

03 jul 2006 20:40

Ik moet nu beslissen of ik een AKK laat doen

Hopelijk bedoel je dit in de trant van of je verder wilt met deze auto ja of nee. Het is hopelijk bekend altijd, ALTIJD aankoopkeuring VOOR aanschaf van de auto :!:

veel onderhands liet doen bij een p dealer in Duitsland
kleine moeite om daarbij ook de stempels in het boekje te regelen toch :?:

kost mij geld en vrije tijd

Er zijn bedrijven waarbij je als potentieel koper niet aanwezig hoeft te zijn. Moet je alleen regelen dat de auto bij dat bedrijf komt, maar ook dat hoeft niet altijd ...

03 jul 2006 23:30

Cash schreef:Er zijn echter 3 grote problemen met de auto:
1) Er mist een aanzienlijk deel onderhoudshistorie op papier. (ik zeg op papier omdat de huidige eigenaar veel onderhands liet doen bij een p dealer in Duitsland. Je kent dat sjacheren van die limbo's wel).
2) De airco deed het niet. Hij zei die dat die hem moest bijvullen maar ja ik had het idee dat het ergens anders aan lag.
3) De auto heeft het bekende accuprobleem.


Eerlijk gezegd denk ik dat je 2) en 3) niet eens onder "Grote Problemen" hoeft te scharen; hebben we (met onze 964's) allemaal last van..... :wink:

Blijft over 1)... Tsja, daar zal de AKK wel licht op doen schijnen. Reden genoeg om er voor te gaan... ÁLS je "HET" gevoel hebt bij de auto :!:

04 jul 2006 6:52

als het een p-dealer in duitsland is - effe bellen. zo gecheckt. als het een beun is wordt dat veel lastiger.

accuprobleem is lekstroom, accu of dynamo - niet zo'n ingrijpend probleem en meestal met een druppellader nog wel even te verhelpen.
Dat aircoverhaal ken ik nu wel. Als het 'alleen maar even bijvullen' is, waarom doe je dat dan niet als je een auto verkoopt? Geloof er geen ruk van, maar komt er in de AKK wel uit.

Ik zou zeggen, AKK'tje regelen bij P&P in Roggel, afhankelijk van de uitkomst de te maken kosten van de vraagprijs aftrekken (wellicht een grote beurt) en dan nog een beetje eraf omdat het de 'vraagprijs' is en dan ben je volgens mij koopman. :thumleft:

04 jul 2006 6:56

Cash schreef:1) Er mist een aanzienlijk deel onderhoudshistorie op papier. (ik zeg op papier omdat de huidige eigenaar veel onderhands liet doen bij een p dealer in Duitsland.


En dan te bedenken dat in de advertentie expliciet staat: komplete historie en rekeningen aanwezig :shock:

Ik ben geen historie-fan voor een auto van 14-15 jaar oud, maar bewijzen van regulier onderhoud van de laatste 4-5 jaar zou ik wel erg fijn vinden. Die beurtjes daarvoor geloof ik wel.

En 'ik zeg op papier'... :roll: :? Hoe had je een onderhoudshistorie dan willen hebben? USB stick? Uiteraard stempels, facturen etc.

Enfin, veel wijsheid.

04 jul 2006 11:41

mhoeneveld schreef:(..) Let vooral ook op de houding van de verkoper want iemand die het verversen van olie als iets belangrijks ziet heeft wel een vreemde kijk op auto's


Ik heb wel eens gelezen dat Dirkie (ex-PF-er :cry: ) iedere 5.000 km zijn olie ververste ... Volgens mij wat overbodig, maar hij wou alleen het allerbeste voor de Porsche.

04 jul 2006 16:04

adu schreef:Dirkie (ex-PF-er :cry: )


Dirk is geen ex-PF'er, slechts véééééééééééél minder vaak aanwezig... :cheesy:

DJ Dirk... 8) Afbeelding Afbeelding Afbeelding

04 jul 2006 16:06

horn schreef:
adu schreef:Dirkie (ex-PF-er :cry: )


Dirk is geen ex-PF'er, slechts véééééééééééél minder vaak aanwezig... :cheesy:

DJ Dirk... 8) Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Heb al héééééél lang niets meer van hem gelezen, maar ik mis af en toe wel eens iets. Swing it out Dirkie :ba:

04 jul 2006 16:27

Uiteindelijk is toch het belangrijkste hoe dat de totale staat van onderhoud momenteel is ?of zie ik dat verkeerd wat zeggen die stempels nog als de auto goed is is hij goed.
Echter Airco probleem kan heel veel zijn(Vaak dure reparaties.)
Maar accu probleem is geen probleem denk ik

En als hij nu ok is zal hij niet over een maand ineens alles mankeren lijkt mij.

Gewoon een AKK en dan wel of niet kopen :!: :roll:

04 jul 2006 18:19

Er is een voorstel naar de verkoper gegaan, nu even wachten op reactie.
Plaats een reactie