Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

23 jul 2006 22:58

die terugslagklep zit gewoon op de pomp zelf gemonteerd, tussen de pomp en de leiding waardoor de benzine naar de bradstofaccumulator loopt

Voor de brandstof accumulator, gewoon die leiding vanaf de pomp volgen, en het eerste wat je tegenkomt is de accumulator bert

23 jul 2006 23:03

Oke ik ga nog wel even een keer kijken, je hoort nog van me.

23 jul 2006 23:04

Jij ook nog van mij :salut:

25 jul 2006 21:01

@elven: dat klopt.

25 jul 2006 23:09

Maar helpt het ook tegen het warme start probleem.

Want ik wil de twee van 20cc vervangen in 1 van 40cc.

25 jul 2006 23:11

Het kan zijn dat die 2 van 20cc te zwak zijn voor de druk die er in de leidingen is 'tegen te houden' en 1 van 40cc dat wel kan.

25 jul 2006 23:15

Ik kreeg van een maat van me te horen vandaag dat ze bij een eerdere lier bij ons op de vliegclub een grote v8 benzine motor, met jawel een K-jetronic erop...Die had ook last van een Vapor lock..Met heet weer echt niet meer aan de praat te krijgen.

Toen ze de leidingen etc langs het chassis (van de motor weg) hadden gelegd was het probleem opgelost.

Ik denk dat het gewoon eens wordt kloten om die leidingen te zien te isoleren (met bijvoorbeeld alu tape?).

26 jul 2006 19:48

Been there. Geen succes.

Ik heb ALLE leidingen geïsoleerd, maar het helpt niet of nauwelijks. Door de lage druk begint de benzine veel harder te verdampen met belletjes als resultaat.

26 jul 2006 22:14

Thijzer; heb jij al een oplossing gevonden dan??????

26 jul 2006 22:38

Je moet eigenlijk zorgen dat het goed gekoeld wordt, en gewoon soort van passieve koeling maken met een thermo geregelde fan?

26 jul 2006 22:39

ff een vraag tussendoor: als injectoren niet nadruppelen en brandstofaccumulator houdt de druk er goed op, kan er dan vapor lock ontstaan, ook al zijn de leidingen warm?

26 jul 2006 23:06

924 schreef:ff een vraag tussendoor: als injectoren niet nadruppelen en brandstofaccumulator houdt de druk er goed op, kan er dan vapor lock ontstaan, ook al zijn de leidingen warm?


Ja, vooral bij de leidingen die dichtbij de motor liggen (vanaf de benzine verdeler) dan kan dat heel goed.

Ik heb net even gegoogled op Vapor Lock en kom op diverse sites tegen dat de brandstofpomp dichtbij de brandstof tank moet komen en niet bij de uitlaat. Wat bij de 924 ook gedaan is.

Tevens wordt er geroepen dat Rubbere slangen minder snel warmte opnemen dan stalen (op zich wel waar). Misschien dat je een klein slangetje door midden kan snijden en erom heen kan klemmen en met Alu tape eromheen. Zodat het ook werkt?

04 aug 2006 19:11

Bert, you have pb @ 924forum met de oplossing :wink:

04 aug 2006 19:21

924 schreef:Bert, you have pb @ 924forum met de oplossing :wink:


Wat is de oplossing dan, gewoon nieuwsgierig.... :roll: :roll: :roll:

04 aug 2006 19:40

Om vapor lock te voorkomen: dit kan door injectoren in speciale injectorenhouders te bevestigen, zodat deze dan wel bestand is tegen de door de motor ontwikkelde warmte en zo geen dampbellen in het de injectorenleidingen ontstaan.

Dus andere injectorenhouders...

05 aug 2006 23:35

Rubber 8)

05 aug 2006 23:56

Dat zijn ze nu ook al ;)

06 aug 2006 20:19

Rubber natuurlijk, slijt ook na bepaalde tijd.

29 aug 2006 20:51

Het probleem heeft zich (warschijnlijk) opgelost.

Ik had op een gegeven moment druppels brandstof onder mijn auto liggen.

Ik heb even gekeken en blijkt dus dat er twee leidingen waren doorgeroest.

Deze leidingen vervangen en met de auto gereden totdat deze goed warm was, daarna een kwartiertje gewacht en `hup` starten en lopen.

Weer een half uurtje gewacht en weer starten en lopen.

Dus ik hoop maar dat hiermee het probleem is verholpen.

Het heeft even geduurd, maar dit wilde ik even hier kwijt.

01 sep 2006 12:54

Zou heel goed wel de oorzaak kunnen zijn, namelijk de druk in het systeem na afzetten motor.

Door de lekkage zakt de druk weg en daardoor dampbellen zoals hier beschreven :idea: :P
Plaats een reactie