Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

03 aug 2006 19:31

Er zitten maar aan 1 kant tanden, heb de auto ook nog naar huis gereden van de plaats van het ongeluk vandaan (+/- 1,5 km) Hij startte nog vlot. Dat betreffende riempje (vrij smal) is wel enigzinds gerafeld. Maar ik ga m nu ook niet meer starten, ik sleep m zaterdag lekker in z'n vrij naar breda!

03 aug 2006 19:34

Wel effen pushen dat ze zorgen dat je de 20e met de jubileumrit mee kunt rijden :wink:

03 aug 2006 19:48

ik push wel, ga de 14e met de p op vakantie :P

03 aug 2006 19:51

Webber schreef:Hij startte nog vlot. Dat betreffende riempje (vrij smal) is wel enigzinds gerafeld.


Is zo te zien zeker niet je distributie ....of dynamo (dat is de snaar en het aparaat hier rechts(boven) aan die verstelbare stang :arrow:

Afbeelding

Lijkt mij helemaal achteraan een waterpomp - heb hier de 944 niet bij de hand om te vergelijken :shock:

03 aug 2006 19:53

Het zou eventueel ook een riem van je stuurpomp nog kunnen zijn. (mijn 944's zijn onbekrachtigd dus ik weet ut nie) als je distributie riem er af ligt kun je niet naar huis gereden zijn. :wink:

03 aug 2006 21:46

Dat is idd gewoon een Vsnaar, die zijn aan de binnenkant wel eens geribbeld. De distributieriem is erg breed.
Verder: remmen als de kont uitbreekt is inderdaad dodelijk. Vergelijk het met een pendule (dat ding aan een klok). Als je remt met de achterwielen reeds in de slip, is het net alsof de pendule op de kop staat: de krachten die werken duwen hem verder om. In andere woorden: het moment die met de kracht gepaard gaat, zorgt voor een vergroting van zijn eigen arm (werkafstand). In theorie is er een ideale situatie, maar dit noem je in vaktermen een instabiel evenwicht: een kleine verstoring en hij gaat al om.
Als de voorwielen reeds slippen: dan trekken de krachten de auto juist recht: de moment wat met de remkracht gepaard gaat verkleint juist zijn eigen arm. Je moet het draaipunt dan zien als de zwaartepunt van de auto.
Comprende?

03 aug 2006 22:28

Klinkt logisch :wink: Had Cruijf nog nooit over autorijden gehoord :wink:

03 aug 2006 22:59

Voor zover ik de fotos zie vind ik de schade nog meevallen hoor. Ziet er natuurlijk schokkend uit maar buiten de radiator en een afgelopen snaar lijkt het erg mee te vallen. Wel even je wielophanging na laten kijken want die kan best een aardige klap hebben gehad waardoor bv fuseekogels kapot zijn.

Nogmaals veel succes

Re: Aquaplaning Foto Update!

04 aug 2006 10:28

Ik ga maandag naar Rennsport voor een servicebeurt + APK, zal gelijk de schade(zal toch wel meevallen?) eens bekijken als je Porsche er ten minste staat.

04 aug 2006 11:31

ik sta er om 9:00 (we moeten m slepen en dan is t hopelijk niet te druk op de weg) en bekijken ze de auto in de loop van de dag, ik weet niet hoe laat je langs gaat maar naar m'n auto kijken kan je iig, die staat er nog wel even.

04 aug 2006 11:33

Webber schreef: (we moeten m slepen en dan is t hopelijk niet te druk op de weg)

Voorzichtig met remmen! :wink:

04 aug 2006 11:58

Ja hard trappen (geen rembekrachtiging) en natuulijk de kabel strak houden. Ook hand in de buurt van de handrem voor t geval m'n remleidingen geraakt mochten zijn 8) K heb er al over nagedacht :wink: (Ik heb t hier over t wegslepen aan een sleepkabel voor de duidelijkheid)
Laatst bijgewerkt door Webber op 04 aug 2006 12:55, in totaal 1 keer bewerkt.

04 aug 2006 12:43

WdePundert schreef:Balen zeg. Het beste is, als je géén ABS hebt, om te remmen tegen blokkeren aan, al is dat bij regen lastig aan te voelen. Pompend remmen wordt (ook door de ANWB) afgeraden.


Stuur draaien en gleiktijdig remmen is een kunst (vooral met een 911, de achteras word licht en breekt uit. Een algemeene tip is:
Word de drifthoek te groot (dat wil zeggen je verliest de kar) stuur vast houden en koppeling en rem trappen. Dan wachten tot stillstand, hartpuls weer in groene bereik, rustig verder rijden. Een slipkurses bezeoken neemt de angst weg.

04 aug 2006 13:00

Sterkte ermee!,altijd balen zoiets..
Heb met de S2 precies hetzelfde wel eens gehad na een rotonde (lag denk ik olie ofzo)
Mijn (juiste) schrikreactie hielp wel toen..voordat ik het zelf doorhad was mijn hand aan het stuur al de tegenover gestelde richting gegaan en de wagen op tijd gecorrigeert.
pffooeeeeeiiii :pale:

04 aug 2006 16:12

Ik hoef volgens dit artikeltje dus niet al te snel (70 - 80) hebben gereden om bij overmatige regenval en minder dik profiel last te hebben van aquaplaning. Dus dat verhaal van minimaal 100 is maar relatief gezien --> veel water en weinig profiel verhoogt de hoeveelheid water die de groeven in de band moeten afvoeren waardoor dit fenomeen sneller optreed. Ook de breedte (225 in mijn geval) is van invloed. Is wel iets om in gedachten te houden!

Aquaminerala :P

04 aug 2006 21:09

Zie deze foto, wat meer uitleg ;)
Zoals je misschien weet: slippende banden hebben minder grip (lagere kracht, dus het getekende pijltje is korter).
In het plaatje is het middelste cirkeltje het zwaartepunt (redelijk 50/50 getekend, met een 911 is het effect nog veel erger, zoals jullie misschien weten!). Als je dan naar de krachtjes kijkt vd 4 wielen, heb je weinig fantasie nodig om voor te stellen dat de auto bij de voorwielslip tegen de klok in draait (en dus nog lomper gaat schuiven), terwijl die met achterwielslip juist met de klok mee (naar de rijrichting toe) draait.
Afbeelding

05 aug 2006 10:27

Heb m net naar Rennsport Breda gebracht, ben ook weer een ervaring rijker, gesleept worden is ook een vak apart :roll:

Zag er trouwens strak uit daar, Lothar kwam vriendelijk en medewerkend over, ben benieuwd of de offerte maandag net zo strak is :pale:

Zonder gekheid ze gingen daar kijken wat ze voor me konden doen met 2e hands voorscherpje etc. En t bij t spuiten nemen ze meteen alle kleine deukjes en steenslag mee. Ze wordt weer als nieuw :cheers:

05 aug 2006 18:31

ik blijf toch liever op de linker baan want rechts heb je vn die spoorvorming waar het water dan weer in blijft staan.

maar snelheid terug nemen is natuurlijk beter.


robert

05 aug 2006 19:26

Ik rij bij felle regen ook liever links.
Die aquaplanning op het rechterspoor (dank u vrachtverkeer) trekt nogal serieus aan de 265 bandjes

05 aug 2006 22:09

ach je hebt altijd een overtreffende trap, :shock: 255, 265, wat is het breedste op een openbare weg porsche eigenlijk? 265 :?:

05 aug 2006 23:14

Niks om te verontschuldigen voelde me niet gepiepelt

06 aug 2006 0:58

Webber schreef:ach je hebt altijd een overtreffende trap, :shock: 255, 265, wat is het breedste op een openbare weg porsche eigenlijk? 265 :?:


Op de mijne is 265 in elk geval toegestaan en gekeurd (standaard 255) .
Maar ik denk (neen ben bijna zeker) dat er Porsches met bredere toegestaan zijn :wink:

06 aug 2006 2:46

Is dat pompspoor niet meer aanwezig


wat moet ik mij daar bij voorstellen :?:

wat betreft aqua planning en banden maat,
ik kan mij een test in de auto bild herinneren tussen verschillende
banden maten en ja naarmate de banden breder werden
gingen die sneller aqua planneren

maar de verschillen waren iets van 2 km per uur
nou knappe vent als jij je voetje zo goed weet te doseren tussen de
marge.

Tis hoe dan ook oppassen en voor webber ik hoop voor je dat de rekening meevalt

06 aug 2006 22:51

Of jij hebt nooit de grens opgezocht eleven :twisted: , maar zonder grapjes, dat kon ik tot nu toe ook zeggen met mijn 3 jaar rijervaring :cry:

08 aug 2006 0:50

Nounou was een duur grapje die regen, de rekening is flink, en als ik de auto niet kende en wist dat verder alles in orde is zou ik m beter total los hebben kunnen verklaren. Maarja met die paar honderd euri van de schroot rijd ik niet verder! Wat was er zoal kapot of aan vervanging toe:

Bumper + spoiler voor. Rechter plaatwerk tot aan de deur. Radiateur. airco condensor. Veerpoot krom. Radiateur bak moet uitgedeukt worden. Bodemplaat. Verder natuurlijk het spuiten + de uurtjes die hun tol eisen.

Ik laat een paar kleine dingetjes meteen meenemen strak zetten: aantal lichte deukjes waar alleen de km poetser zich aan ergert, en de dorpels waar de vorige eigenaar waarschijnlijk een keer een drempeltje heeft meegepakt.

Hij wordt iig weer helemaal strak. Daarna denk ik meteen laten taxeren, niet dat ik strakjes op vakantie iemand achterin krijg, en dat ik alleen een zwaar onderschatte dagwaarde terug krijg. Dan wort ie iig gerepareerd of krijg ik de taxatie waarde!

Tot nu toe niets dan lof over Rennsport in breda, ziet er niet alleen professioneel uit (garage vloer zou je van kunnen eten) is ook professioneel. Alles wordt in werking gezet om over 6 dagen als ik op vakantie ga klaar te zijn. Echt toppie, ik houd jullie op de hoogte!
Plaats een reactie