Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

14 aug 2006 12:56

Foto's :?:

14 aug 2006 13:06

baantje die in een kleppen stellen topic schreef:van de 911-sc heb ik de uitlaatspruitstuk-pakkingen vervangen,
alleen hij dicht niet meer af tussen het gedeeldestuk midden onder
de motor, materiaal wat aangevreten door roest.

hoor graag een oplossing.


Martin, hier had je mss beter een apart topic voor kunnen openen :idea:

14 aug 2006 19:15

baantje schreef:hallo allemaal ben ik weer,

van de 911-sc heb ik de uitlaatspruitstuk-pakkingen vervangen,
alleen hij dicht niet meer af tussen het gedeeldestuk midden onder
de motor, materiaal wat aangevreten door roest.

wat is hier voor de beste oplossing?

vlakken?

lijkt mij niet zo makkelijk.

hoor graag een oplossing.


vr,

gr,

martin

@Baantje:
Zelf zou ik met zo'n probleem het liefst naar een Porsche Centrum gaan, maar als je een goed adres hebt (Renntech?) kun je ook met een gerust hart naar een specialist. Pas op voor beunhazen, als die iets repareren maken ze meestal iets anders weer stuk, dan kun je aan de gang blijven.

Re: onerhoud porsche.

14 aug 2006 19:46

Elven schreef:
baantje schreef:tussen haakjes, ik ben geen garagist maar een beunhaas, ha,ha.


Nicolo,

Baantje is er een :wink:

Oh, sorry! :oops:




























:wink: :lol: :lol: :lol:

uitlaatspruitstukkken 911-sc

16 aug 2006 12:22

hallo,

nog geen antwoord op mijn vraag gehad, ik geloof trouwens wel dat er
de kennis zit bij een aantal leden.
alleen deze mensen hebben jammer genoeg nog niet gereageerd,
of de vraag gelezen.

hierbij nogmaals: tussen de linker en rechter uitlaatspruitstuk zit
een koppelstuk en een pakking die geklemd word door 4 m8 bouten.
Pakking reeds vervangen maar hij pets er nog wel doorheen, duide-
lijk hoorbaar bij stat.loop, ook voelbaar met de hand.
aanlegvlakken zijn wat weggerot, wat nu?
heeft iem. een oplossing?

zelf zitten denken aan vlakken maar dan moet alles er weer af,
misschien iemand andere oplossing? hoor het graag van de sleute-
laars onder de Porsche- mensen.

gr,

martin.



ee

16 aug 2006 23:27

bij m'n kevertje loste ik dat probleem op met wat hittebestendige siliconen kit. Maar ik zou deze oplossing niet bij een porsche doen, aangezien de uitlaatdruk en hitte een stuk hoger is. Wellicht dat vlakken de enige goede oplossing is.

Re: uitlaatspruitstukkken 911-sc

17 aug 2006 23:28

baantje schreef:hallo,

nog geen antwoord op mijn vraag gehad, ik geloof trouwens wel dat er
de kennis zit bij een aantal leden.
alleen deze mensen hebben jammer genoeg nog niet gereageerd,
of de vraag gelezen.


Denk dat het meer aan de wijze van communiceren van de beun ligt.
De kennis zit hier zeker, echter met (jo)uw manier van reageren zal de kans klein zijn dat iemand de moeite gaat nemen die hier neer te zetten.

Misschien moet je gewoon een werkplaatshandboek downen van die SC.

En dat kan hier (klikkerdeklik op de oranje lettertjes). :salut:

22 aug 2006 9:47

hmm, ben anders heel normaal en fatsoenlijk van start gegaan,
maar door sommige leden die merkbaar nog nooit hebben gesleu-
teld krijg je helemaal geen antwoord op je vraag omdat deze mensen ze ook niet kan geven.
maar wel uitgebreid commentaar dat je er niet moet aan beginnen,
terwijl het best wel te doen is.

dit geldt voor sommige mensen.

maar, ach wat maakt het uit, heb gelukkig wel heel wat aan de ge-
kregen info gehad

bij deze bedankt nog

gr,

baantje

Re: uitlaatspruitstukkken 911-sc

22 aug 2006 9:50

baantje schreef:hierbij nogmaals: tussen de linker en rechter uitlaatspruitstuk zit
een koppelstuk en een pakking die geklemd word door 4 m8 bouten.
Pakking reeds vervangen maar hij pets er nog wel doorheen, duide-
lijk hoorbaar bij stat.loop, ook voelbaar met de hand.
aanlegvlakken zijn wat weggerot, wat nu?
heeft iem. een oplossing?


Heb je eerst de uitlaten met het koppelstuk aan elkaar gezet en daarna de uitlaat aan de uitlaatpoorten :?: :idea:

22 aug 2006 9:55

hoi, das snel.

nee gewoon eerst de spruitstukken gemonteerd en toen het koppelstuk
met de vier bouten vastgemaakt.
maar ik weet denk ik wel wat je bedoelt, het koppelstuk is schuifbaar
op het rechter spruitstuk( org.) en moet het laatste vastgezet worden.
maar deze zit er vast in gerot, helaas.
Plaats een reactie