| Auteur | Bericht | 
        
			| maurice 
					Turbo S - 542pkFriesland   | _________________________________________Zou hij nu ook halverwege de afsluitdijk bij het tankstation even zijn gestopt om een bakkie koffie en zo'n droge gehaktbal te doen....    "Pomp 3 graag, met zegeltjes "Factory original Porsche Special build Turbo S
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 11:46 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Lamine 
					"in - between - porsches"          ex-911sc 1980Zeist   | Chronisch zieke kindertjes waren van Stichting Geluk en Vrijheid. Diezelfde die afgelopen jaren hebben meegedaan aan VCM. We werden enkele weken geleden benaderd door Red Bull of we aan deze stunt wilden meewerken; uiteraard. 
Na afloop zijn ze in de bus met Doornbos naar een loods gereden waar de F1-bolide en lunch klaar stond. Alle kids mochten in/aan de wagen zitten. Kids hebben weer een fantastische dag gehad.
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 14:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| BJ964 
					Porsche 964 C2 1991   | _________________________________________  weer een superactie van de stichting! (ik had er ook wel bij willen zijn    ).Porsche 964C2 Nachtblauw
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 14:13 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Gerco 
					
				   | _________________________________________Ook hulde aan een F1 team zoals Red Bull dat ze dit doen !
 Voor een "commercieel" team is het toch heel lovenswaardig dat ze ook eens dingen doen buiten hun standaard werk. Hoewel dit natuurlijk ook publiciteit meebrengt voor Red Bull, maar dat gun ik ze nu graag !   turbo rulezz
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 15:23 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| horn 
					PF #57   | 
_________________________________________Yep, en Doornbos maakt weer eens wat kilometers    Stichting Geluk & Vrijheid   Life is too short to drive boring cars
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 16:38 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| GerbenJ 
					Porschûh   | Ik herinner me ooit eens een F1-wagen te hebben gezien met een stoel achter de bestuurder voor een passagier. Weet iemand hier daar meer van? Ik zou namelijk best eens mee willen rijden in een F1-wagen. 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 17:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Gerco 
					
				   | _________________________________________Ja Minardi was dat volgens mij die een "duo" F1 auto hebben (hadden ?)
 Heb ik nog eens gezien op Zandvoort op een demo ergens, best grappig.
 Maar of er tegenwoordig nog zoiets is en voor particulieren mogelijk om mee te rijden ? Ik wil er ook niet aan denken wat dat dan zou moeten kosten....
 Maar persoonlijk vind ik mijn turbo al heftig genoeg eigenlijk   turbo rulezz
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 18:03 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jort 
					Groningen   | Voor het geld van een ritje in een duo F1 kun je een leuke 944 Turbo  kopen.
_________________________________________
 Arrows en BAR hadden (hebben?) ook twoseaters. Er waren er met 2 zitjes achter elkaar en met 2 zitjes naast elkaar.
 Tjolk.
 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 18:17 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Rob Herfst 
					Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam   | 
 
 | 
		
			| 16 aug 2006 18:25 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| GerbenJ 
					Porschûh   | 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 12:04 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 911-lover 
					Maritim 968CS  , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België   | _________________________________________Daar kan mijn verstand nu weer niet bij.
 Dat mochten ze toch ook wel voor hun nemen
 Als ze dit bedrag ervoor vragen www.porsche968cs.be
 
 Laatste update 22/10/2013
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 13:49 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Amethist 
					Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S   | 
_________________________________________Zo'n auto loopt als de versnellingsbak is afgestelt op lange stukken toch al gouw zo'n 340, dus denk dat ze hebben gezegt dat het wel mooi was zo    . Ergens ben je nergens.
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 15:42 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| 911-lover 
					Maritim 968CS  , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België   | Ik vermoed dat zo'n F1 wagens ook niet echt gebouwd zijn om flinke topsnelheden te halen , maar om juist zeer snel hoge snelheden te bereiken.
_________________________________________Een racecircuit is niet gebouwd om een topsnelheid eruit te halen
 www.porsche968cs.be
 
 Laatste update 22/10/2013
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 15:56 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| BJ964 
					Porsche 964 C2 1991   | _________________________________________Een F1 auto kan in theorie met de juiste versnellingsbakverhoudingen en de juiste vleugelafstellingen een top van zo'n 370km/u halen...  Porsche 964C2 Nachtblauw
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 16:01 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 911-lover 
					Maritim 968CS  , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België   | Dat was ook mijn gedacht.
_________________________________________Ze kunnen zeker sneller gaan dan nu , maar dat heeft waarvoor ze gebouwd zijn geen zin.
 Toch typisch dat er steeds over topsnelheden door mensen wordt gepraat en vergeleken , maar zelden over hoe snel men op die snelheden is.
 www.porsche968cs.be
 
 Laatste update 22/10/2013
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 16:06 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| BJ964 
					Porsche 964 C2 1991   | Ach het is net als met kleine kinderen: hoe groter/meer hoe beter. Een hoge topsnelheid spreekt nou eenmaal tot de verbeelding. Mij gaat het er echter ook om (net als bij jou) hoe snel je op die top bent... (en wat voor tussenacceleratie je hebt)._________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 16:43 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| maurice 
					Turbo S - 542pkFriesland   | _________________________________________Ik denk dat het gevalletje afsluitdijk met 326 ook zeker met het asfalt heeft te maken. Ik denk dat je niet wil weten hoe zo'n auto stuitert over het gewone wegasfalt. 
 Kijk eens hoe de F1 circuits worden geprepareed. Dat is veelal prachtig mooi asfalt zonder egalisatie fouten.  Factory original Porsche Special build Turbo S
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 21:50 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| bert964c4 
					vianen   | 
_________________________________________Dat ben ik dus absoluut niet met je eens, Magnie Cours staat bekend als een biljartlaken, Brazilie daarentegen is echt een drama, nee, er zit erg veel verschil in asfalt van de diverse circuits hoor Ich liebe luft!
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 21:54 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| maurice 
					Turbo S - 542pkFriesland   | 
_________________________________________Geloof ik ook graag. Kan het niet zelf controleren want ik kom er niet vaak    Factory original Porsche Special build Turbo S
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 21:56 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| bert964c4 
					vianen   | Simpel verhaal volgens mij, als al het asfalt op alle circuits even glad zou zijn, zouden ze dus ook niet zoveel afstellingen hoeven te doen aan de vering van de auto's toch?_________________________________________ Ich liebe luft!
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 22:01 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| maurice 
					Turbo S - 542pkFriesland   | 
_________________________________________Ben ik het helemaal mee eens. Ik doelde eigenlijk ook meer op het feit dat de conditie van het asfalt voor dit soort bolides ook de topsnelheid veer een deel bepaald. Factory original Porsche Special build Turbo S
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 22:03 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| bert964c4 
					vianen   | _________________________________________Ah ja, inderdaad dat klopt, zoab bijvoorbeeld heeft veel meer weerstand dan fijn asfalt waarop ze een hogere snelheid kunnen halen    Ich liebe luft!
 
 
 | 
		
			| 17 aug 2006 22:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Wim SC 1981 
					911 SC 1981Eindhoven   |   makkieJongens, kom op. Ik kan niet zo goed rekenen, maar een F1 accelereert sowieso in minder dan 2 seconden naar 100 km/uur, naar 200 km/uur in circa 6 en van 0 naar 300 in hooguit 10, 12 sec. Bij 240 km/uur leg je 1 km af in 15 seconden..... dus zoveel ruimte en tijd had Doornbos echt niet nodig.
_________________________________________Op een snel circuit rijden F1-auto's regelmatig 300+ en gemiddelden van 200 gedurende een race. En inderdaad,,,, het wegdek van veel circuits is echt niet spiegelglad, integendeel. Die afsluitdijk is no problem, lijkt me.
 Rijden met die Porsche's!
 
 
 | 
		
			| 18 aug 2006 18:27 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 911-lover 
					Maritim 968CS  , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België   | _________________________________________Ik heb onlangs het artikel gelezen over de Nieuwe Bugatti 16.4
 Deze accelereert van 
 0-100 in 2,5 sec
 0-200 7,3 sec
 0-300 16,7 sec
 0-402 55 sec
 Deze acceleratie althans het artikel [begin citaat] is sneller dan Valentini Rosso op een Race Yamaha of sneller dan de Rode F1 bolide van Schumacher[/einde citaat]
 Dus bovenstaande is niethelemaal juist   www.porsche968cs.be
 
 Laatste update 22/10/2013
 
 
 | 
		
			| 19 aug 2006 13:45 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Jurgen 
					Westervoort   | 
En dát waag ík op mijn beurt weer te betwijfelen...F1-wagen heeft ca. 900 pk en weegt véél minder dan een Bugatti...   
 
 | 
		
			| 19 aug 2006 16:29 | 
					
					     | 
	
	
		|  |