Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

19 aug 2006 16:31

Jurgen schreef:
911-lover schreef:Dus bovenstaande is niethelemaal juist :wink:


En dát waag ík op mijn beurt weer te betwijfelen...F1-wagen heeft ca. 900 pk en weegt véél minder dan een Bugatti... 8)

Dan klopt het toch wel. :shock:

19 aug 2006 16:45

Ik noteer maar wat ik aan info gekregen heb :wink:

Afbeelding

Naakte cijfers van een F1 zouden dit natuurlijk kunnen ontkrachten. Dus wie ze heeft aub posten :wink:

19 aug 2006 18:31

Staat als een huis Koen!! :wink:

21 aug 2006 14:33

Toch niet :

Forward acceleration
The 2006 F1 cars have a power-to-weight ratio of 1250 hp/tonne (930 W/kg). Theoretically this would allow the car to reach 100 km/h in less than 1 second. However the massive power cannot be converted to motion at low speeds due to traction loss, and the usual figure is 2 seconds to reach 100 km/h. After about 130 km/h traction loss is minimal due to the combined effect of the car moving faster and the downforce, hence the car continues accelerating at a very high rate. The figures are (for the 2005 Renault R25):

0 to 100 km/h: 1.9 seconds
0 to 200 km/h: 3.9 seconds
0 to 300 km/h: 8.4 seconds, may be slightly more or less depending on the aerodynamic setup.
The acceleration figure is usually 1.4 g (14 m/s²) up to 200 km/h, which means the driver is pushed back in the seat with 1.4 times his bodyweight.


http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_On ... celeration

21 aug 2006 15:38

Kijk , nu hebben we echte cijfers waarmee ik (of wij allemaal) iets kunnen aanvangen.

Thx voor het op te klaren Dirk , en ik heb in elk geval weer iets bijgeleerd :thumleft:

21 aug 2006 21:43

Gisteren was op de TV dat een F1 auto in 4.2 sec. van 0 Naar 200 kan en weer terug naar 0 !!!

Commentaar van Olav Mol tijdens de Bavaria Racing Day.
Plaats een reactie