13 aug 2006 21:53
guido schreef:Als ik dit allemaal lees, krijg ik inderdaad wat schuldgevoelens ... ik rijd nochtans volgens mijn mening héééél rustig als er kinderen bij zijn, maar inderdaad het mag niet !
14 aug 2006 2:27
guido schreef:Als ik dit allemaal lees, krijg ik inderdaad wat schuldgevoelens ... ik rijd nochtans volgens mijn mening héééél rustig als er kinderen bij zijn, maar inderdaad het mag niet !
14 aug 2006 9:51
Erick schreef:
Ik heb m'n punt gemaakt, en (probeer hier) niet meer te posten.
19 aug 2006 12:33
19 aug 2006 20:12
horn schreef:guido schreef:Ik rij vaak met 3 kdn rond op de achterzitjes, zolang hun benen niet te lang worden gaat het. Eéntje moet wel op de "midden-brug" zitten.
Ik vraag me wel af of ik zo nog wettelijk verzekerd ben ???
Los of je verzekerd bent - je bent in ieder geval in overtreding en bovendien wat mij betreft niet slim bezig (mega understatement).
Kind zit a. niet in de gordel en b. in het midden dus als je ergens op klapt ook meteen door de voorruit.
Dat is in ieder geval een risico dat ik met mijn kinderen NOOIT zal lopen. Ook niet op dat kleine ritje naar school..
19 aug 2006 20:40
19 aug 2006 21:54
lindemans schreef:horn schreef:guido schreef:Ik rij vaak met 3 kdn rond op de achterzitjes, zolang hun benen niet te lang worden gaat het. Eéntje moet wel op de "midden-brug" zitten.
Ik vraag me wel af of ik zo nog wettelijk verzekerd ben ???
Los of je verzekerd bent - je bent in ieder geval in overtreding en bovendien wat mij betreft niet slim bezig (mega understatement).
Kind zit a. niet in de gordel en b. in het midden dus als je ergens op klapt ook meteen door de voorruit.
Dat is in ieder geval een risico dat ik met mijn kinderen NOOIT zal lopen. Ook niet op dat kleine ritje naar school..
Erg opvallend statement ...
22 aug 2006 11:09
22 aug 2006 14:50
22 aug 2006 14:56
horn schreef:Ja ik rij wel eens te hard. Ja ik betaal zelden bij parkeergarages. Ja ik rij wel eens zwart in de tram.
22 aug 2006 15:06
22 aug 2006 15:08
22 aug 2006 16:24
22 aug 2006 21:32
22 aug 2006 21:52
22 aug 2006 21:56
Lydia schreef:BTW, mijn meiden weten niet beter: de gordels gaan om alvorens ik de garage uitgereden ben...
22 aug 2006 23:00
22 aug 2006 23:02
22 aug 2006 23:04
911-lover schreef:Wat we vroeger op de weg konden hoeven we nu echt niet meer te proberen
22 aug 2006 23:10
Teun schreef:maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........
Teun schreef:Ik zal nog even een balletje opgooien voor de moraalridders onder ons. Ik laat mijn zoon van 5 regelmatig op schoot sturen. Oei! (wel op zondag op het industrieterrein hoor)
22 aug 2006 23:48
horn schreef:Teun schreef:maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........
nog vroeger rende er een meneer met een vlag voor een auto uit. Heb jij dat ook nog steeds? beetje manke vergelijking... ik denk nl. dat het helemaal niet goed ging en dat er een hoop ongelukken zijn gebeurd met vreselijke gevolgen die voorkomen hadden kunnen worden als de kinderen in een gordel en/of deugdelijk kinderstoeltje hadden gezeten.Teun schreef:Ik zal nog even een balletje opgooien voor de moraalridders onder ons. Ik laat mijn zoon van 5 regelmatig op schoot sturen. Oei! (wel op zondag op het industrieterrein hoor)
Is toch heel wat anders? Doe ik ook, met 20 km/u hier in de straat. En mijn zoontje is anderhalf....
Moraalridders... vind ik wel meevallen. Advies...
Als jij het nodig vindt om je kind los op het dak te leggen en vervolgens met 120 km/u over drempels te gaan scheuren, moet je dat lekker zelf weten. Mag ik het dan toch onverantwoord vinden, zonder meteen een moraalridder te zijn?
23 aug 2006 0:18
23 aug 2006 6:59
Teun schreef:Ik ben het natuurlijk met jullie eens als vader van 3 kinderen maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........
Ik zal nog even een balletje opgooien voor de moraalridders onder ons. Ik laat mijn zoon van 5 regelmatig op schoot sturen. Oei! (wel op zondag op het industrieterrein hoor)
23 aug 2006 7:48
23 aug 2006 8:16
ppp 356 schreef:Teun schreef:Ik ben het natuurlijk met jullie eens als vader van 3 kinderen maar hoe werden wij vroeger vervoerd? Ging toch goed? Wij hadden zelfs ook nog een hond op de hoedenplank liggen..........
Ik zal nog even een balletje opgooien voor de moraalridders onder ons. Ik laat mijn zoon van 5 regelmatig op schoot sturen. Oei! (wel op zondag op het industrieterrein hoor)
Vroeger klommen de dakwerkers zonder vangnetten, en harnassen het dak op, mocht zo hoog zijn als iets.
Nu hebben we de extra veiligheidsvoorzieningen, soms gaat het nog wel eens mis, maar veel minder. Dus het gebruik van die extra middelen moet enkel maar gestimuleerd worden.
Gordel dragen is bij ons in de wagen verplicht, zoals ik echter al schreef, presteert de jongste het om deze regelmatig los te doen. Hierop volgt dan meestal de nodige discussie, gedreig met straf, stoppen met de wagen de gordel vast, en indien nodig krijgt ze zelfs....jaja een tik.
Het gebeurt echter ook dat ik de energie niet heb, om gans de scene op te voeren, en laat ik het zo. Elke keer heb ik daar een heel slecht gevoel bij als ik thuiskom. Wat zou ik doen als het mis zou gaan denk ik dan![]()
![]()
![]()
Ik denk niet dat we het hier over moraalridders hebben, maar eerder over bezorgde ouders, die ten volle beseffen dat het verkeer moordend is, en als we onze kinderen een extra bescherming kunnen bieden, het eigenlijk onze plicht is om dit te doen.
Zomaar mijn idee