Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 aug 2006 22:58

Agh de acceptgiro brigade slaat weer toe..

Ik wordt niet goed van die lui (de politie dan) enkel nuttig om lui in den haag eens flink te spekken..

Die mierenneuk dingen allemaal..Al die flitskasten moven met die handel..

Gisteravond ben ik mogelijk geflits door een mobiele flits unit ofsow..Was een weg buiten de bebouwde kom, daar rijd iedereen 60 km/h...En in de bebouwde kom (stukje verderop) gaan ze 45 rijden..Vaag volk allemaal..Ik moest opgeven moment eraf, dus ik wacht netjes tot de verdrijvings vlakken voorbij zijn en ga op de linksaf strook...Ik denk zal die gast hebben en rijd naast hem op de linksaf strook (vrij lang :P) op dat moment een flits achter mijn..Reed 65 km/h ongeveer..Maar de plek etc klopt gewoon niet..Want daar staat a. geen kast en b. helemaal geen plek voor een mobiele brigade..

Ik wacht wel af..Maar moest een keer komen want ik rijd in de bebouwde kom sowieso 60 (dan draait de motor 2000 toeren en das beter als 1800 toeren onderin hangen..Want bij 50 moet ik gewoon terug naar de 3 vooral met stads verkeer ivm olie spoeling)..

Maar ik vind die hele politie verloren tijd en energie..Die 120 km/h mag van mijn ook fors omhoog..160-200 is veel leuker.

24 aug 2006 23:02

Meneer aard schreef:Agh de acceptgiro brigade slaat weer toe..

Ik wordt niet goed van die lui (de politie dan) enkel nuttig om lui in den haag eens flink te spekken..

Die mierenneuk dingen allemaal..Al die flitskasten moven met die handel..

Gisteravond ben ik mogelijk geflits door een mobiele flits unit ofsow..Was een weg buiten de bebouwde kom, daar rijd iedereen 60 km/h...En in de bebouwde kom (stukje verderop) gaan ze 45 rijden..Vaag volk allemaal..Ik moest opgeven moment eraf, dus ik wacht netjes tot de verdrijvings vlakken voorbij zijn en ga op de linksaf strook...Ik denk zal die gast hebben en rijd naast hem op de linksaf strook (vrij lang :P) op dat moment een flits achter mijn..Reed 65 km/h ongeveer..Maar de plek etc klopt gewoon niet..Want daar staat a. geen kast en b. helemaal geen plek voor een mobiele brigade..

Ik wacht wel af..Maar moest een keer komen want ik rijd in de bebouwde kom sowieso 60 (dan draait de motor 2000 toeren en das beter als 1800 toeren onderin hangen..Want bij 50 moet ik gewoon terug naar de 3 vooral met stads verkeer ivm olie spoeling)..

Maar ik vind die hele politie verloren tijd en energie..Die 120 km/h mag van mijn ook fors omhoog..160-200 is veel leuker.

Lekker ongenuanceerd :roll:

24 aug 2006 23:06

@meneer aard: staan idd wel wat tegenstellingen in tov je verhaal een paar dagen geleden :idea:

24 aug 2006 23:36

Ik sluit me daarbij aan. Hr. Aard is van Aard veranderd? :)

25 aug 2006 6:40

Tetsuo schreef:Hr. Aard is van Aard veranderd? :)

ja. Mevrouw Aard geworden... :twisted:

on topic: zolang ze maar flitsen op 'risico' plaatsen en niet op 'binnenhark' plaatsen vind ik het oké.

25 aug 2006 6:55

horn schreef:

on topic: zolang ze maar flitsen op 'risico' plaatsen en niet op 'binnenhark' plaatsen vind ik het oké.

Keep on dreaming :cry:

25 aug 2006 7:29

Jan A. (964 C4) schreef:ik rijd in de bebouwde kom sowieso 60 (dan draait de motor 2000 toeren en das beter als 1800 toeren onderin hangen..Want bij 50 moet ik gewoon terug naar de 3 vooral met stads verkeer ivm olie spoeling)

Goed argument voor de rechtbank :?

25 aug 2006 7:41

Als je echt haast hebt, kun je beter een blauw zwaailicht installeren. De boete hiervoor is nl maar 75 euro. :lol:

zie hier

25 aug 2006 8:37

Marcel964C4C schreef:Als je echt haast hebt, kun je beter een blauw zwaailicht installeren. De boete hiervoor is nl maar 75 euro. :lol:

zie hier

Of vraag eens om mee te rijden met Dato Steenhuis van het CJIB, die notabene zijn chauffeur opdracht gaf om full-speed over de vluchtstrook en als een idioot over de weg te scheuren!!

BTW:
hoe lang mag de tijd maximaal duren tussen overtreding en acceptgiro van CJIB op je deurmat?

25 aug 2006 13:10

Marcel schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:ik rijd in de bebouwde kom sowieso 60 (dan draait de motor 2000 toeren en das beter als 1800 toeren onderin hangen..Want bij 50 moet ik gewoon terug naar de 3 vooral met stads verkeer ivm olie spoeling)

Vind het ook altijd zoooo lastig in de bebouwde kom... ik wil maar naar zijn vijf als ie stationair draait,maar vreemdgenoeg blijven mijn auto's altijd steken in 2 of soms ook 3 met de juiste toeren en waar er huizen staan!
Hier is het overigens overal 30km/u......

Ik adviseer meneer Aard een automaatje (wat een argument zeg,is een grapje toch toch zeker?!haha :albino: )

25 aug 2006 13:27

Marcel schreef:

Eens!
Alleen werd dat volgens mij niet door Jan geschreven, maar door meneer Aard! :wink:

25 aug 2006 13:29

ECT schreef:BTW:
hoe lang mag de tijd maximaal duren tussen overtreding en acceptgiro van CJIB op je deurmat?

Afbeelding schreef:De kennisgeving van de bekeuring (beschikking) van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) dient in principe binnen vier maanden na de overtreding toegezonden te worden. Het betreft de bekeuringen voor verkeersovertredingen die onder de Wet Mulder vallen.

Huurauto
Is de overtreding begaan in een huurauto dan is de termijn voor de kennisgeving van de bekeuring (beschikking) van het CJIB acht maanden.

Overschrijding termijn
Wordt de termijn van vier of acht maanden overschreden, dan is vervolging nog steeds mogelijk. Ook na vier of acht maanden kunt u nog steeds een acceptgiro van het CJIB ontvangen. U kunt tegen overschrijding van de termijn in beroep bij de officier van Justitie.

In sommige situaties is het toegestaan dat de termijnen worden overschreden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder / kentekenhouder te bereiken.

25 aug 2006 13:43

Daaromdat het meestal na een periode van 3 maanden aankomt :twisted:

25 aug 2006 14:04

911-lover schreef:Daaromdat het meestal na een periode van 3 maanden aankomt :twisted:

In de tussentijd heb je zonder dat je 't weet een doos bonnen verzameld. :(

25 aug 2006 14:13

ECT schreef:In de tussentijd heb je zonder dat je 't weet een doos bonnen verzameld. :(

... en mss zelfs je rijbewijs verspeeld :shock: :roll:

25 aug 2006 14:15

Olaf schreef:
ECT schreef:In de tussentijd heb je zonder dat je 't weet een doos bonnen verzameld. :(

... en mss zelfs je rijbewijs verspeeld :shock: :roll:

Dat had je nou net niet moeten zeggen :evil: :evil:

25 aug 2006 14:18

ECT schreef:Dat had je nou net niet moeten zeggen :evil: :evil:

Wat ik overigens 1 bladzijde terug al schreef :arrow:

Olaf schreef:Overigens krijg ik toch wel een beetje de kriebels als ik dit soort topics lees - net nadat we de derde Jubi-Race ... eh... Rit achter de rug hebben :shock:

Ik wist het overigens ook niet van die termijn van 4 maanden .... dacht dat dat iets van een week of 4 was :shock:

25 aug 2006 16:06

Rob Herfst schreef:@meneer aard: staan idd wel wat tegenstellingen in tov je verhaal een paar dagen geleden :idea:

Ja maar overal wordt dat toegepast..OK overal is een groot woord, maar in Oostenrijk??? was dat toch het geval.

Maar stadsverkeer is gewoon een ramp..Ik rijd bijna nooit stadsverkeer want ik probreet dat allemaal te vermijden..Een trage zootje 45 waar je 50 mag noem maar op, doorrijden, niet goed aansluiten.

Ik raak er totaal gefrustreerd van..Ook mensen die ene keer boven op de rem moeten terwijl dit al eerder kon..Gevolg helemaal achteraan staat er dus file.

25 aug 2006 17:25

Mens erger je niet (of althans heel wat minder...)

En wat te snel rijden betreft : ik klaag niet als ik erbij ben, want ik wist heus wel dat 't te snel was.

Al moet ik zeggen dat de boete van € 50 om 61 km/u te rijden waar ik 50 km/u mocht, uiteraard volkomen belachelijk is...

25 aug 2006 17:48

Wrom? Richting de 70 op de teller.. kan gebeuren als je even niet oplet. Maar da's wederom ..... dikke bult toch?

25 aug 2006 21:28

Jort schreef:Wrom? Richting de 70 op de teller.. kan gebeuren als je even niet oplet. Maar da's wederom ..... dikke bult toch?

Inderdaad. Tjolk. :wink:
Plaats een reactie