Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

14 aug 2006 1:08

mhoeneveld schreef:Er gaat niks verloren :!:


Bij de Wegenwacht wel. Noemen ze 'lidmaatschapscontributie'. :mrgreen:

14 aug 2006 12:21

horn schreef:
mhoeneveld schreef:Er gaat niks verloren :!:


Bij de Wegenwacht wel. Noemen ze 'lidmaatschapscontributie'. :mrgreen:


In dit geval ging er ook niks verloren maar kwam er alleen maar bij. Zou die man van de wegenwacht zo'n uitstraling hebben of kwam het omdat ie onder hoogspanning werkte :mrgreen:

14 aug 2006 16:07

Paul van Engelen schreef:Er kan geen elektriciteit/stroom verloren gaan in een auto, dus die meetgegevens, daar snap ik niks van.


Ik ben geen electrotechnicus, maar ik heb de metertjes die hij op de polen zette wel zien uitslaan met een verschillend amperage. Ik heb het verhaal aan 2 P specialisten verteld en die keken er niet raar van op.
En.... na het vervangen van de minkabel van de accu waren alle accu/startproblemen opgelost.

Mischien is er op het forum een electro specialist die e.e.a. kan uitleggen?

14 aug 2006 18:23

Marcel964C4C schreef:
Paul van Engelen schreef:Er kan geen elektriciteit/stroom verloren gaan in een auto, dus die meetgegevens, daar snap ik niks van.


Ik ben geen electrotechnicus, maar ik heb de metertjes die hij op de polen zette wel zien uitslaan met een verschillend amperage. Ik heb het verhaal aan 2 P specialisten verteld en die keken er niet raar van op.
En.... na het vervangen van de minkabel van de accu waren alle accu/startproblemen opgelost.

Mischien is er op het forum een electro specialist die e.e.a. kan uitleggen?


Ik ben van huisuit electronicus maar ik moet zeggen dat het me bevreemd. Stroom gaat altijd rond in een electrisch circuit. Wat er bij de plus uit komt gaat er bij de min weer in. Dat is een van de oudste electrische wetten. Ik kan me heel goed voorstellen dat een slechte massa kabel problemen veroorzaakt. In dat geval loopt er nog steeds even veel stroom door de plus en de min alleen zal er een spanningsverschil ontstaan over de kabel omdat die ergens een hogere weerstand heeft. Er gaat dus wel spanning verloren aan de kant van je electronica maar ook dan is het totaal altijd weer 12 volt.
Dus wat die ANWB man gemeten heeft weet ik niet maar wat ze jou hebben wjsgemaakt kan in ieder geval niet

Misschien dat de uitleg Wat is het verschil tussen spanning en stroom je verder op weg helpt.

Zie ook de laatste alinea
Alle elektronen die weg gaan uit de centrale, komen ook weer terug. Je hebt dus een gesloten systeem nodig om een stroom te kunnen laten lopen

27 aug 2006 9:26

Nou, we zijn eruit.
Uiteindelijk was het lekker stom. Lampje in de kofferbak blijft branden. En dan trekt ie ook de accu leeg ook als ie aan de druppellader hangt.
Wat is het geval?
Ik was gewend om de klep van mijn oude 911 ('87) een klikje dicht te doen en dan ging het lampje uit.
In de 964 reageert het lampje op het slot van de kofferbak oftewel twee klikjes. Zo zie je maar weer. Nieuwe auto nieuwe dingen.
Probleem opgelost.

27 aug 2006 10:21

Heb dit draadje nog eens terug gelezen:

- Rob964 stelde al de juiste vraag over klep/deur open. Kan me goed voorstellen dat jij dacht dat alles dicht, dus uit, was.
- Je schreef zelf dat je de lader rechtstreeks aan de accu had. Hoe doet men dit zonder de klep een spleetje open te hebben... :?: :roll:
- Meer dan 1 advies om de accu te vernieuwen, al of niet na meten dynamowerking; laatste is goed dus lijkt te zeggen dat accu inderdaad probleem...

Ter lering...... :wink:

27 aug 2006 10:33

Paul van Engelen schreef:Heb dit draadje nog eens terug gelezen:

- Rob964 stelde al de juiste vraag over klep/deur open. Kan me goed voorstellen dat jij dacht dat alles dicht, dus uit, was.
- Je schreef zelf dat je de lader rechtstreeks aan de accu had. Hoe doet men dit zonder de klep een spleetje open te hebben... :?: :roll:

Ter lering...... :wink:



soms is 1+1 echt 2


robert

27 aug 2006 11:23

Paul van Engelen schreef:- Je schreef zelf dat je de lader rechtstreeks aan de accu had. Hoe doet men dit zonder de klep een spleetje open te hebben... :?: :roll:


had ik ook. draadje is zo dun dat het gewoon in je rubber wordt gedrukt als je de klep sluit. die gaat dan ook gewoon dicht, lampje uit en klep valt gewoon in het slot.

27 aug 2006 11:28

horn schreef:Had ik ook. draadje is zo dun dat het gewoon in je rubber wordt gedrukt als je de klep sluit. die gaat dan ook gewoon dicht, lampje uit en klep valt gewoon in het slot.

Idem 8)
Plaats een reactie