05 sep 2006 18:40
05 sep 2006 18:53
05 sep 2006 19:06
Jeroen914 schreef:als je een goeie voor 25K kopen kapitaalsvernietiging is, wat is dan een barrel opknappen?
Als ik je plan zo hoor, gaat het je ECHT NIET lukken voor het budget wat je noemde
En als je klaar bent heb je een auto die 25K waard is...
Over kapitaalsvernietiging gesproken
05 sep 2006 19:06
05 sep 2006 20:50
05 sep 2006 22:49
patrick911 schreef:Peter, misschien dat je dit een beetje moet verduidelijken, want ik snap geloof ik niet helemaal wat je hiermee bedoelt en wat dan je wens/verwachting is:Peterr schreef:(...) en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...
05 sep 2006 22:51
Peterr schreef:patrick911 schreef:Peter, misschien dat je dit een beetje moet verduidelijken, want ik snap geloof ik niet helemaal wat je hiermee bedoelt en wat dan je wens/verwachting is:Peterr schreef:(...) en heb er ook een aantal bekeken bij de bekende P. specialisten. Is altijd leuk tot dat je er in zit... Dan weet ik zeker dat dat niet goed gaat komen...
Hoi Patrick,
Ik bedoel dat als je er gaat inzitten dat dan de mooie auto die op internet stond van binnen zijn beste tijd heeft gehad met een lucht die ik ken van vroeger toen ik mijn voetbaltas te lang in de garage liet staan...
gr
peter
05 sep 2006 23:01
05 sep 2006 23:12
05 sep 2006 23:16
maarten-944 schreef:Volgens mij heeft Peterr wel enigzins gelijk als hij zegt dat een 964 van €25.000 opknappen tov een barrel van €15.000 kapitaal vernietiging is:
Hij schrijft nl. over volledig in nieuwstaat of beter brengen van de wagen; o.a. motorrevisie uiterlijk opknappen e.d.
VOORBEELD:
Als je een 964 van €25.000 waarvan de motor nog 90% is gaat reviseren. of je koopt een identieke 964 waarvan de motor dusdanig slecht is dat het prijskaartje €10.000 lager ligt, heb je mijns inziens 10.000 eurotjes meer ter beschikking om tot het zelfde eind resultaat te komen.
Aangezien een volledige revisie van een 90% motor praktisch het zelfde kostenplaatje heeft als een volledige revisie van een 50% motor (mits geen schade) bespaar je dan dus 10.000 euro.
Goed verwoord Peterr?
Mijn advies:
Ga eens met een specialist aan tafel zitten en bespreek wat er mogelijk is tegen welke kosten en wat hij daarbij als basis zou gebruiken.
Ik vrees dat je je doelstelling wellicht iets naar beneden moet bijstellen maar als dat zo is zal een goede specialist je dat ook wel vertellen.
Sucses met je zoektocht,
Maarten
05 sep 2006 23:21
Peterr schreef:Natuurlijk hoeft niet ieder rubbertje vervangen te worden en de boutjes van de nummerplaat te matchen met het chassisnr maar moet gewoon strak zijn zowel buiten als (met name) binnen. Van de motor hoef ik niet te kunnen eten maar moet goed zijn, bedoeling is en blijft natuurlijk rijden met een Porsche, ga geen museum maken!
- 964 C4 coupe 1992, 100.000 km 25.000
- volledig spuiten
- motor kwetsbare onderdelen vervangen/revisie
- nieuw interieur/renovatie
05 sep 2006 23:27
05 sep 2006 23:30
Mijn idee is nu om een 964 te gaan maken/restaureren die beter is dan destijds uit de fabriek! We moeten de lat hoog leggen...
05 sep 2006 23:36
05 sep 2006 23:42
05 sep 2006 23:42
05 sep 2006 23:45
Marcel schreef:Peter,
Lijstje maken (van Pascal) waar je 964 aan moet voldoen, hier plaatsen, zul je zien hoe hard iedereen met je mee gaat zoeken.....
06 sep 2006 0:22
06 sep 2006 0:35
06 sep 2006 3:25
06 sep 2006 6:58
Jeroen914 schreef:wat moet je in vredesnaam reviseren aan een motor met 100K km's of die nog "90%" is
Peterr, die - zichzelf relativerend - hierboven schreef:motor kwetsbare onderdelen vervangen/revisie
06 sep 2006 7:41
06 sep 2006 8:09
06 sep 2006 8:15
06 sep 2006 8:32
ppp 356 schreef:Ieder doet uiteraard zijn zin, maar als je echt veel geld wil gaan spenderen aan een 964., zou er voor mij slechts 2 mogelijkheden zijn, en dat is de 964RS of de 964 Speedster.