11 sep 2006 15:33
patrick911 schreef:Devils son schreef:In tegenstelling tot Frankrijk waren de regimes in Afghanistan en Irak niet bepaald netjes. De vergelijking gaat m.i. dus behoorlijk mank.
Dat is inderdaad waar, maar waar leg je dan de grens? Mijns inziens moet je eerst met grondige bewijzen komen voordat je zulke drastische maatregelen neemt.
Oh, dus dan mag dat wel gewoon?
Waarom gebeurt dat dan niet in Darfur? en in Noord Korea? en in Cuba? en in Venezuela? Want daarmee zijn ze in de VS ook niet zo blij. Daar hebben we toch de VN voor?
Ook hier heb je wel gelijk, maar hoeveel geld wordt er door de Saudies niet wereldwijd in terrorisme gestopt? En Syrie? Zijn die bv nou zo lekker bezig? het is zo hypocriet als de pest (want hoeveel regimes heeft de VS wel niet omvergeworpen door geld aan rebellen te geven in bv midden amerika), en ik weet echt wel hoe het werkt, maar mogen er op z'n minst kritische vragen gesteld worden voordat we ons bij de 'coalition of the willing' voegen?
Ik ook niet, want feit blijft dat ie veel mensen de dood heeft ingejaagd (al dan niet met gifgas), maar daar hebben we een VN voor, die nu buitenspel werd gezet omdat er door de (nooit gevonden) wapens geen tijd was om te wachten.
11 sep 2006 15:35
Jeroen914 schreef:
ben je werkelijk zo naief?
11 sep 2006 15:40
patrick911 schreef:
Tuurlijk, Onderdrukking en gevangenschap in geheime gevangenissen en Guantanamo bay is natuurlijk heel anders....
11 sep 2006 16:13
Devils son schreef:michael schreef:
Nederland is een "bondgenoot" zolang het maar naar de pijpen van de VS danst. Omdat Nederland zo'n "voorbeeldige partner" is, mocht de De Hoop Scheffer secretaris generaal worden, kadootje van de VS. Ik zie nog die beelden van het bezoek van JP aan Bush, manman wat een schertsvertoning.
Opvallend hoe moeilijk veel mensen het hebben om bepaalde zaken in een normaal perspectief te zien.
Als jij je meer thuis voelt bij totalitaire regimes moet je dat helemaal zelf weten. Persoonlijk denk ik dat je na een jaartje onderdrukt worden bereid bent om met een vlag van de VS rond te lopen en de voeten van Bush cs wil kussen om je vrijheid weer terug te krijgen.
11 sep 2006 16:13
Devils son schreef:Jeroen914 schreef:
ben je werkelijk zo naief?
Denk je dat je mij met one-liners ook maar enigszins kan overtuigen? Als je jouw mening onderbouwt wil ik er best op ingaan. Maar op deze manier vind ik het een beetje lachwekkend.
11 sep 2006 16:29
Devils son schreef:patrick911 schreef:Devils son schreef:In tegenstelling tot Frankrijk waren de regimes in Afghanistan en Irak niet bepaald netjes. De vergelijking gaat m.i. dus behoorlijk mank.
Dat is inderdaad waar, maar waar leg je dan de grens? Mijns inziens moet je eerst met grondige bewijzen komen voordat je zulke drastische maatregelen neemt.
Er waren denk ik genoeg andere redenen om Saddam Hoessein van zijn troon te stoten. Die man deugde nou eens echt niet.
Ingrijpen is echter iets wat je niet zomaar doet. Waarom men nu in Irak ingreep weet ik niet. Maar de VS heeft wel eens vaker ingegrepen. Ook in conflicten die niet over olie gingen (waar sommigen vaak naar wijzen). Denk aan het balkanconflict. Maar ook in '40-'45. Ook toen waren er stemmen dat de VS zich niet in de strijd moest mengen. Een discussie die draaide doordat Japan de VS aanviel... Zoals de discussie mbt Irak draaide door 11/9...Oh, dus dan mag dat wel gewoon?
Dat staat er niet. Ik ben daar niet helemaal over uit. Inmenging in dit soort zaken moet je niet te snel doen. Maar te afwachtend is ook niet goed. Er zijn ooit plannen geweest om Hitler al heel snel aan te pakken. Achteraf bezien had dat veel ellende gescheeld. Maar had men dat gedaan, dan had men misschien nu in de geschiedenisboeken iets gehad over een agressieve daad van de VS...
Het is allemaal niet zo simpel en er is nooit een goede weg, alleen een minder foute.
11 sep 2006 16:37
michael schreef:
Als er hier eentje is die er geen hol van begrijpt dan ben jij het wel, sorry.
11 sep 2006 16:40
Devils son schreef:Er zijn ooit plannen geweest om Hitler al heel snel aan te pakken. Achteraf bezien had dat veel ellende gescheeld. Maar had men dat gedaan, dan had men misschien nu in de geschiedenisboeken iets gehad over een agressieve daad van de VS...
11 sep 2006 16:51
Jeroen914 schreef:lees eens een boek![]()
de VS doet lekker waar het zelf zin in heeft en trekt zich van de rest van de wereld geen ene verrek aan
alle internationale afspraken over mensenrechten worden dagelijks in grote getalen door de VS geschonden (zowel in binnen als buitenland)
vergis je niet in de Amerikaanse "land of the free" propagana
overgroot deel van de amerikanen doet qua extremisme, kortzichtigheid en bekrompenheid echt niet onder voor de gehekelde Moslim cultuur of andere rare totalitaire regimes
de keerzijde van de medaille is een heel stuk smeriger dan je met je poldermentaliteit kan bevatten...
11 sep 2006 16:54
Jeroen914 schreef:dacht het niet...
de VS kon zich in eerste instantie prima vinden in de politiek van meneer snorremans en had al helemaal geen zin om zich er in te mengen
11 sep 2006 16:56
11 sep 2006 17:10
Jeroen914 schreef:man... je hebt ECHT geen idee waar je het over hebt hè?
om je dood te lachen
11 sep 2006 17:13
11 sep 2006 17:13
Jeroen914 schreef:man... je hebt ECHT geen idee waar je het over hebt hè?
om je dood te lachen
'k zou maar vast liedjes gaan zingen bij de schoorsteen voor 5 december
11 sep 2006 17:15
11 sep 2006 17:23
Devils son schreef:Jeroen914 schreef:dacht het niet...
de VS kon zich in eerste instantie prima vinden in de politiek van meneer snorremans en had al helemaal geen zin om zich er in te mengen
Er zijn weldegelijk mensen geweest in de VS die dat een aardig idee vonden. Die werden flink overstemd door de grote meerderheid. Maar dat is een ander verhaal.
11 sep 2006 17:25
Jeroen914 schreef:en waar komt JOUW mening dan vandaan
omdat jij hem ventileert moeten we maar aannemen dat die wel onderbouwd is?
over dom geblaat gesproken
11 sep 2006 17:27
11 sep 2006 17:38
11 sep 2006 18:00
11 sep 2006 18:01
FROST schreef:Jeroen914, rustig manMaar ik onderstreep je mening over amerika en diens regering volkomen. Ik schiet al dagelijks in de lach als ik Mister Bush zie verschijnen op de zoveelste vergadering om daar zijn Goede Woorden te doen. Hij is zich nu alweer aan het bemoeien met die onrust(oorlog) in Iraq etc, en IK weet wel waar ie op uit is hoor: dat wat zijn Pa jaren geleden niet kon afmaken, dat is Junior nu aan het afmaken, en al is het maar alleen om de olie, en de voor zijn inzicht Gevaarlijke Terroristen de kop om te draaien! Dan denk ik, WELKE terroristen?? Het is bekend sinds Fahrenheid 911 welke conecties Bin Laden had met de Amerikaanse regering, en dat waren dikke maten volgens mij.. Laat ik het dan maar niet hebben over deze dag, dat er een vliegtuig in het WTC vloog en meneer Bush rustig een boekje aan het voorlezen was voor de kids, ZONDER ook maar IETS te ondernemen voor al die duizenden mensen die daar boven in de torens om hun leven hebben gevochten, haast zijn gestikt en uit wanhoop door de ramen zijn gesprongen. Hoe verklaar je dat brandweerlieden EN politiemannen het tijdens de missie hadden over meerdere kleine explosies binnen het complex, sommige hadden het zelfs over BOMMEN die hier en daar waren geplaatst! Nee mensen, het is een verschrikking, de aanslag van 911, MAAR de waarheid erachter is een veel ergere verschrikking...
11 sep 2006 18:25
11 sep 2006 19:09
11 sep 2006 19:12
John4S schreef:...Wees gewaarschuwd, geen fijn filmpje...
11 sep 2006 19:13