Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

12 sep 2006 15:46

Ik heb precies hetzelfde 'probleem' met m'n SC. Bij mij komt de wijzer bij normaal gebruik nooit hoger dan het witte dwarsstreepje. Als ik 'm even flink op zijn staart trap wil ie wel 1 of 2 mm hoger komen, verder niet.

Uit jullie reacties begrijp ik dat dit een normale zaak is bij een SC. Hoef ik me daar dus geen zorgen meer om te maken (deed ik toch al niet).

12 sep 2006 16:22

WalterDC schreef:Verdorie, hoek, hartstikke bedankt man, je hebt gelijk! Ik ben met mijn neus als een idiooit tegen de meter gaan hangen en je ziet inderdaad de superkleine getalletjes staan! Alhoewel de wijzer bij mijn SC nooit erg veel boven de minimumzone uitkomt zie ik toch dat hij dan uiteindelijk 90 a 100°C aanduidt. Als ik het dus goed heb is er helemaal niets om me zorgen over te maken , meer nog, de meter geeft de temperatuur goed weer. Ik dacht dat hij bij een 90-100°C mooi op de 9 uur positie moest staan. Niet dus bij een SC. Trouwens , welke aanduiding geeft de meter bij jouw SC?
Nogmaals dank , alsook voor de link naar dat forum. Blijkbaar maken meerdere SC-ers hier zich aanvankelijk zorgen over.

Ik ben benieuwd of dat bij een 3.2 ook zo is. Vanavond even kijken.

12 sep 2006 17:59

Ook bij een 3.2.

12 sep 2006 18:45

wolf schreef:Ook bij een 3.2.

Thx. :wink:

13 sep 2006 0:02

je kan je mischien zorgen maken hoe je dit tijdens het rijden gaat doen,
met je neus tegen het oliedrukmetertje :mrgreen:

13 sep 2006 16:11

wolf schreef:Ook bij een 3.2.

Ik kan het niet zien. Heeft mogelijk ook te maken met het feit dat ik een Amerikaanse uitvoering heb.

13 sep 2006 17:51

Ook met cat en lagere compressie? Da's niet zo mooi :wink:

14 sep 2006 16:23

wolf schreef:Ook met cat en lagere compressie? Da's niet zo mooi :wink:

Dat klopt, maar in de praktijk merk IK daar weinig van.
Plaats een reactie